Hoi allemaal, ik zit met het volgende, in januari heb ik een miskraam gehad nadat ik in de 3e ronde zwanger was geworden met een redelijk regelmatige en normale cyclus ( 30-23-29). Na de miskraam is alles helemaal ontregeld! Na 6 weken kreeg ik mn eerste menstruatie. Daarna na 2,5 week een hele rare menstruatie ( bruin en weinig bloedverlies) daarna na 3,5 week. Dus ik dacht na die 3,5 week, het gaat weer de goede kant op. Nu zit ik op de 6!!! weken en nog steeds geen menstruatie en een negatieve zwangerschapstest! Ik baal hier echt heel erg van. Ben vorige week naar de huisarts geweest, die zegt dat ik eigenlijk af moet wachten maar voor mijn gemoedsrust ben ik wel doorwezen naar de gynaecoloog. Kan hier helaas pas over 3 weken heen.... Ben zo bang dat er iets ernstigs aan de hand is. Dat ik nu ineens helemaal niet meer ongesteld ga worden en vervroegd in de overgang ben ofzo.... Wie herkent dit? Wat zou er aan de hand kunnen zijn...
Je kan zelfs een heel jaar ontregeld zijn na een miskraam. Ik heb nooit meer een goede cyclus gehad na de eerste miskraam. Het heeft tijd nodig en je lijf moet even weer in zijn normale modus komen. Bij mij gemiddeld na een jaar...helaas kreeg ik dan weer een miskraam waardoor alles weer ontregeld was. Sterkte!!
Het kan idd een hele tijd ontregeld zijn. Mijn eerste menstruatie erna was precies zoals normaal en daarna werden ze vreemd. Volgens de ha kan dat allemaal, omdat je hormonen alle kanten uit gaan. Nu was mijn laatste weer normaal, ongeveer 6 maanden later. Heel vreemd allemaal, maar schijnbaar normaal. Geen idee wat de volgende weer gaat doen. Nooit verkeerd dat er iemand naar kijkt natuurlijk, dus iig succes over een paar weken!
Helaas kan het lichaam heftig reageren na een miskraam. Ikzelf heb het enorme geluk gehad steeds vrijwel meteen weer een goede cyclus te krijgen, maar dat is zeldzaam. Mijn zus heeft er zo'n 6 maanden over gedaan voordat ze weer een fatsoenlijke cyclus had. Veel last van tussentijdse bloedingen en geen duidelijke menstruaties... Sterkte!