Pcos en zwanger eerste echo trage hartslag en jonger geschat

Discussion in 'Zwanger worden' started by vi88, May 26, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. vi88

vi88 Nieuw lid

May 26, 2014
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik ben bekend met pco en ben dus erg onregelmatig ongesteld. Ondanks dit toch zwanger geraakt. Vandaag mijn eerste echo gehad volgens mijn laatste menstruatie op 28 maart zou ik vandaag 8 weken en 5 dagen zijn. Eenmaal bij de echo bleek het kindje nog maar heel erg klein te zijn de echoscopiste schatte het nog maar 5 wkn 6 dagen.. ook gaf ze aan dat er maar een trage hartslag zichtbaar was.. en de kans van een miskraam hierdoor aanwezig was.. maar dat dit dat nog niet hoefde te betekenen, aangezien het niet van zelf sprekend is dat er altijd een hartslag gevonden word bij zo een jonge embryo.
    Aangezien ik pco heb is het dan ook zo dat mijn bevruchting later heeft kunnen plaats vinden waardoor ik niet kan bereken vanaf de eerste dag van mijn menstruatie? Gelukkig word ik door mijn huisarts doorverwezen naar mijn gynaecoloog waar ik al jaren bij loop. Is hier misschien iemand die met soort gelijke vragen loopt of ervaringen heeft met pco en zwanger zijn? en trage hartslag?

Alvast bedankt!!

2. lorreke

lorreke VIP lid

Sep 10, 2013
    5,298
    394
    83
    het kan idd zo zijn dat je korter zwanger bent, door je pco heb je een onregelmatige cyclus en is dus ook je eisprong niet steeds op dezelfde dag.
    het kan dus heel goed dat je eisprong veeel later is geweest.

3. Vlinder1993

Vlinder1993 Actief lid

May 2, 2014
    176
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou in jouw geval, als je PCO hebt, niet rekenen vanaf je laatste menstruatie.
    Weet je niet wanneer je eisprong was?

4. Schilderijtje

Schilderijtje Niet meer actief

als je cyclus onregelmatig is mag je inderdaad niet rekenen vanaf je begindag van je menstruaite.
    je rekent dan vanaf je eisprong tot je menstruatie ( als je die weet ) dat is ongeveer 14 dagen en daarbijop tel je nogmaals 14 dagen. en dat is de duur van de zwangerschap

een voorbeeldje:
    bij een cyclus van 40 dagen valt je eisprong op cyclusdag 26 ongeveer.
    bij een cyclus van 35 dagen tel je idemdito 14 dagen terug dan valt de eisprong op cyclusdag 21.
    vanaf dag 21 tel je 14 dagen tot je menstruatie en daarbij krijg je 2 weken kado.

snap je hem een beetje?

als je het niet snapt wil ik proberen voor je uit te rekenen. als je ongeveer je eisprong weet? en hoelang is je cyclus gemiddeld?

Share This Page