Even een kort vraagje, hoe doen jullie dat als jullie met je kleine naar schiphol gaan en na het inchecken moeten wachten? Want je mag een buggy toch niet meenemen als handbagage? Dat zou betekenen dat we 2 uur met m rond moeten lopen en daarna nog eens 4 uur op schoot in het vliegtuig en op het vliegveld in Tel Aviv ook nog eens lang met m moeten wachten. Aaarrghhh, en hij kan ook zo lekker stilzitten Anyone tips? Leuke afleidingen? Neem in elk geval mijn laptop mee zodat hij Bumba kan kijken.
hahahaha, ik moet echt lachen omdat het zo herkenbaar is, je kunt een karretje nemen en hem daarin zetten. ik vind het ook heel erg onhandig, en lees graag mee voor verdere tips
Ehm.. wij mochten toen de wagen gewoon meenemen tot aan de gate, en dan worden ze als laatste in het vliegtuig gedaan en gaan ze er als eerste weer uit. Maar ik begin nu dus te twijfelen of dat nog steeds zo is.
Als het gewoon een inklapbuggy is mag je hem meenemen naar de gate, en voordat je het vliegtuig in gaat zet je hem daar neer, en dan leggen ze hem nog snel even in het ruim' Als je er dan uit komt dan staat hij in de slurf van het vliegtuig of in sommige landen komt hij dan wel op de band... Zo doen wij het altijd... Alvast een fijne vakantie!
Een buggy (paraplu-buggy noemen ze het geloof ik) mag je gewoon meenemen tot de gate. Afgelopen zomer zijn we naar griekenland geweest. Grote kinderwagens, die zwaarder zijn dan 5 kilo, moeten wel gewoon met de koffers mee. Wel is het zo, dat het gewicht van de buggy ook gewoon meegerekend wordt. Dus van die 10 kilo bagage voor je kindje, gaat er al 5 af voor de buggy.
Bij ons werd verteld dat wij de buggy gewoon mee mogen nemen naar de gate, daar leveren wij hem in en gaat hij in het ruim.
Dit hangt van de maatschappij af, bij ons werd de buggy niet meegerekend als bagage. Wij hebben de (inklap)buggy ook altijd gewoon meegenomen en pas bij de gate afgegeven.
Het gewicht van je buggy die je mee neemt tot aan de gate worden niet mee gerekend met het gewicht wat je mee mag nemen, misschien bij bepaalde vliegtuig maatschappijen maar heb er nog nooit van gehoord ... Je mag ( zoals eerder al is gezegd ) je inklapbare buggy gewoon mee nemen tot aan de gate en dan krijg je hem in de meeste gevallen op de bagage weer terug .. soms krijg je hem ook bij het uitstappen bij de deur weer terug ...
Meestal mag je je buggy meenemen tot de gate, bij de check in krijg je er dan alvast een bagage sticker omheen, en bij je bestemming staat die dan weer klaar als je uitstapt, maar dat is niet bij alle maatschappijen zo, zou het voor de zekerheid even na checken. Als hij in het vliegtuig lastig stil kan zitten, misschien zijn favoriete speeltje meenemen. Of voorlezen (tenzij hij daar niet rustig van word natuurlijk!). En proberen om hem wat te laten slapen. Alvast heel veel plezier op vakantie
Dit was bij ons niet zo!!! We hadden echt allemaal 5 kilo en de buggy was 8 kilo. We hebben er niets van gehoord. Ook van te voren niet.
Tussen gate E en F zit een kinderfaciliteit. Je kan daar verschonen, eten op warmen, er staan bedje en je kan er met je kindje spelen (volgens mij is er zelfs een boomhut). Het zit aan de linkerkant achter het rijksmuseum. Van de site van Schiphol Buggies en kinderwagens Inklapbare buggies mag u meestal meenemen tot aan de gate. Daarna worden ze in het vrachtruim geplaatst. Kinderwagens en niet-inklapbare buggies moet u meestal al bij het inchecken afgeven. En een linkje Schiphol - Kids Forest Kijk anders even op Schiphol - Reizigers