het valt me de laatste tijd op dat Eefje meer wil slapen.. s'nachts slaapt ze nu zo'n 10 uur en overdag is ze telkens zo'n 1 1/2 uur wakker tussen de voedingen (5x) alleen 's avonds voor het slapen gaan kan ze zo 2 1/2 , 3 uur wakker zijn... ze is erg druk, is veel bezig met zichzelf van de rug op de buik te draaien.. tenminste dat probeert ze en van buik naar rug lukt al.. ze heeft in een spreidbroekje gezeten dus nu opeens gaat er een wereld van zwiepende beentjes voor haar open.. ze lijkt gewoon sneller moe te zijn.. maar voor de rest is ze vrolijk.. waarom zou ze nu ineens weer meer willen slapen? x
Misschien omdat ze nu wat meer gaat doen? Dat heeft allemaal energie nodig, en die vullen ze weer bij met slapen.
Ik denk dat het grotendeels komt omdat ze (zoals je beschrijft) heel erg druk is met ontdekken, en dat kost gewoon energie. Hoe meer ze bewegen hoe sneller de energie op is. Hier had ik precies hetzelfde (ze sliep nog meer als jou meisje), we hebben dan ook een meid die alleen stil is als ze slaapt, voor de rest is het friemelen, wiebelen, draaien, lachen, gillen, kraaien en nog veel meer. Ze sliep van 19.30 tot de volgende ochtend 10.30 met 2x voeding ertussen. Dan speelde ze 1,5 uur en sliep dan weer voor 2,5/3 uur. Dan speelde ze weer 1,5 uur en dan sliep ze weer 1,5/2 uur, daarna nog spelen badderen of wat dan ook en dan sliep ze weer om 19.30. Nu zijn haar middagslaapjes nog zo lang (gelukkig), alleen is ze s'morgens voortaan rond 9 uur wakker.
Hoi! Ik stond er laatst ook van te kijken. Mijn dochter is precies even oud als Eefje, geboren op 10 juli, en is de laatste 2 weken meer gaan slapen overdag. Ik vroeg mij ook af waar dat aan kon liggen... Dat ze druk bezig zijn met ontdekken is een goede verklaring hiervoor! Ze is ook constant in beweging. Eigenlijk vanaf week 1 al. Maar nu ook de hele box door schuiven, friemelen en áltijd zijn haar beentje in beweging. Druk bezig met het proberen om te rollen naar de buik en als dit niet lukt bozig worden. Het kost zo'n klein lijfje dus gewoon veel energie!
hey wat leuk dat die van jullie net zo oud is en helemaal fijn dat het bij jullie ook zo gaat... maar idd als ze in de box ligt hoor je haar gewoon kreunen van inspanning.... hmmmffff.. en daar gaat weer een poging!
Is jouw dochter toevallig ook ineens een stuk beweeglijker tijdens het drinken? Die van mij zit nu veel om zich heen te kijken, probeert omhoog te kijken naar mijn gezicht, draait telkens met haar lijfje, wipt haar kont steeds omhoog, wil de fles constant vastpakken... pfff! Soms gaat er maar een half flesje in en dan wil ze écht niet meer! Ik laat het dan maar zo, want als ik blijf aandringen heeft het toch niet het gewenste effect.