Boerenkool een beetje anders

Discussie in 'De lounge' gestart door flipflop, 4 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.253
    1.011
    113
    Zuid-Holland
    De boerenkool stamppot van mn moeder is heerlijk! Maar op een of andere manier vind ik hem van mezelf echt niet lekker, terwijl ik het recept van mn moeder aanhoudt.

Het traditionele recept ken ik dus , maar lukt bij mij niet goed. Nu lees je ook wel eens boerenkool recepten die toch echt anders zijn, bijv oven, roerbak oid.
    Wie kan mij aan een lekker recept helpen??

2. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
  3. Lilly156

Lilly156 Fanatiek lid

9 dec 2012
    1.698
    0
    0
    Bij de albert Heijn hebben ze met rode paprike en rode peper. Die is wel lekker :D maar voor de kleintjes minder geschikt
    Van Verstegen hebben ze van die kruidenzakjes voor boerenkool, die zijn ook erg goed qua smaak.

4. tuc

tuc Niet meer actief

Ik heb een boerenkool ovenschotel recept:

Aardappelen koken en afgieten, die kun je gewoon geprakt laten of een pureetje maken van melk, boter, peper en nootmuskaat.

Boerenkool koken (verse) of diepvriesboerenkool ontdooien.

Ovenschaal invetten en de helft van de boerenkool op de bodem verdelen, plakjes bacon erop leggen, de helft van de aardappel(puree), dan beleggen met plakjes kaas, dan weer boerenkool, bacon, aardappel en kaas en dan een laag paneermeel erover.
    15 minuutjes in de oven

eet smakelijk!!

5. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Boerenkool roerbakken

Spekblokjes uitbakken, er uit scheppen en in dat vet krieltjes bakken. Als die haar zijn, rookworst in plakjes er in en spek terug er bij. Boerenkool er in en laten slinken en dan een scheut ketjap er door. Erg lekker!

6. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.253
    1.011
    113
    Zuid-Holland
    Tnxs voor de tips, die ovenschotel ga ik zeker proberen!

Deel Deze Pagina