L is bijna 4 maanden en doet soms pogingen om om te rollen. Het lukt hem nog voor geen centimeter, maar voor ons is het wel een teken om het slapen in de puckababy af te bouwen..... Maar hoe? Ik probeer elke dag minstens 1 slaapje of het lukt om met 1 of beide armen los te slapen. Maar hij is zo wild met zijn armpjes dat hij er alleen maar overstuur van raakt. En als hij wel toch een keer weg sukkelt, schrikt hij er weer van als zijn armen het matrasje raken. Zelfs met de puckababy is hij een best moeilijke slaper, maar ik vraag me echt af hoe we dit het beste aan kunnen pakken. Iemand ervaring of tips?
Wij probeerden eerst met 1 armpje eruit en ze sliep wel maar korter. Vervolgens kwam ze in de 6 maanden sprong dus toen Puckababy maar weer aan zoals het hoort... Daarna gewoon cold turkey in een gewone slaapzak gelegd en dat ging goed we hebben we een tijdje antikrab wantjes gebruikt zodat ze niet kon gaan rommelen/spelen in bed
Wij zijn gewoon cold turkey overgegaan naar een slaapzak. Ging in een keer prima . Moest ik wel de mouwtjes eraan laten (van die afritsbare) anders was het ook drama. Inmiddels kan hij daar gelukkig ook zonder. Nou moet ik er wel bij vertellen dat hij op het laatst ook chagrijnig werd van de puckababy, zat ie met z'n handjes ter hoogte van z'n mond en die zak zat dan enorm in de weg
Inderdaad overdag (en uiteindelijk ook 's nachts) 1 armpje eruit...en dat best lang gedaan. Mijn idee was toen dat mocht hij zich omrollen dat hij dan toch nog 1 armpje vrij heeft om zichzelf af te zetten. Maar tis altijd opletten. En 4 maanden en dan al omrollen? Heeft ie haast?? Hier heeft ZL lang baat gehad bij de puckababy...afbouwen was een kleine uitdaging zal ik maar zeggen maar ik ben er pas mee begonnen toen hij bijna niet meer in de grootste puckababy paste. En hij sliep al een tijdje met 1 armpje los...dus toen maar gewoon cold turkey in een slaapzak.
Hihi ja hij doet goed zijn best om snel te zijn met alles na bijna een uur, heb ik hem eindelijk in slaap gekregen met zijn linker armpje los! Links lukt over het algemeen aardig om los te laten, maar rechts.... Pfff. Daarmee maait hij elke keer door zijn gezichtje en trekt hij zijn speentje mee uit. En zonder dat ding slapen is helemaal een ramp maar ook met zijn armen in de puckababy gaat vooral dat rechter armpje telkens naar zijn mondje. Het is soms nogal een rodeo om hem in slaap te krijgen haha, zijn speentje kan hij namelijk ook al maar moeilijk vast houden door die maffe zuigtechniek van hem
Slaapzak met handjes en handjes onder deken (strak en kort instoppen) zo hebben wij het gedaan. Even een tijdje af en toe handjes toestoppen maar nu slaapt mijn dochter lekker met haar handjes boven haar hoofd.
Wij zijn cold turkey overgegaan naar de puckababy the bag. Ideaal ding. Ging prima. Mijn zoon was 4 mnd.
Ik heb zo'n slimme baby die bij het bed ritueel weigerde om te gaan slapen. In bed leggen was al een ramp, laat staan de puckababy. Hier heb ik het eerst overdag zonder geprobeerd. Ik moest wel een tutdoekje aan zl geven zodat hij wat vast had. Na een dag was ik al klaar met de puckababy. De handjes had zl ook tegen zijn gezicht aan liggen maar hij is van wild slaan naar iets willen vast houden gegaan. Is meneer het tutdoekje kwijt, dan is het lakentje een alternatief om vast te houden
Toevallig zijn wij vorige maand de Puckababy aan het afleren bij onze zoon. De eerste keer : Kleine man ging huilen... Nee krijsen! Zonder zijn puckababy! Ik kan er absoluut niet tegen om hem zo te horen krijsen. Dus heb hem weer zijn puckababy aangetrokken en tegen mijn man gezegd dat het gewoon niet werkt.. Paar dagen later: opnieuw geprobeerd.. na zijn eerste fles... En ja hoor! Kleine man sliep zonder puckababy.. (maar wel in een zomerslaapzak!) Enige nadeel... Door dat hij alleen maar gewent was om ingebakerd te zijn.. (vind de arm gaten ervan mega irritant, dus zijn armen zaten nooit door die arm gaten in)... Is hij niet gewent om met zijn armen vrij te liggen.. Waardoor hij elke keer zijn hoofdje open krabt onbewust
Een maand geleden heb ik voor hetzelfde probleem gestaan. Èèn armpje eruit bleek nog wat lastig. Op advies van een vriendin heb ik toen de hema 4-seizoenen slaapzak aangeschaft, omdat ze dan minder makkelijk met de armpjes kunnen zwaaien. Daarnaast ben ik op aanraden begonnen met het beste slaapje:snachts dus. Dat ging best goed! Toen heb ik er elke keer een slaapje bij gedaan. Inmiddels slaapt mijn onrustige ventje helemaal zonder ingebakerd te hoeven. Ik hoop dat het voor jou ook goed werkt! Ik heb ook weleens begrepen dat ze er nog niet altijd aan toe zijn, maar als je het later nog eens probeert dat het dan beter kan gaan. Zo heb ik het wel ervaren in elk geval!
's nachts lukt het inderdaad aardig goed om los te slapen, maar overdag is het echt nog geen doen. Die puckababy the bag lijkt me wel echt een heerlijk ding! Maar mijn hemel wat duur Vandaag eens naar de hema en eerst daar een slaapzak van uitproberen