Fles niet accepteren

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Ananas89, 27 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ananas89

    Ananas89 Fanatiek lid

    31 mei 2010
    1.188
    0
    0
    Beste lactatiekundige,

    Wij zijn hier bezig met het wennen aan de fles. Dit gaat echter niet echt voorspoedig.
    Onze dochter "pakt" de flessenspeen wel maar effectief zuigen dat komt er niet van. Ook begint ze erg te kokhalzen.
    In het begin wil ze de fles nog wel pakken maar na een korte tijd zuigen laat ze hem los en begint dan hevig te protesteren. Zodra we dan weer proberen begint ze te kokhalzen.

    Eerst probeerden we de fles ipv een voeding te doen (laatste voeding). Maar omdat ze maar zo weinig drinkt uit de fles is dit niet te doen.

    Normaal met voeden voed ik, verschoon ik haar en leg haar vervolgens aan dezelfde borst weer aan. Vandaag geprobeerd om te voeden, verschonen en vervolgens mijn man het flesje te laten geven (zelf ben ik toen naar boven gegaan).
    Ze pakte wel de fles, drinken ging niet effectief. Toen een krampje en vervolgens was het protesteren, kolhalzen en huilen. Dus manlief maar weer gestopt met de fles. Totaal had ze 10 cc gedronken vanavond....
    We gebruiken de Dr. Browns fles.

    Zijn er tips die we toe kunnen passen voor het wennen aan de fles?
    Ik zat er eventueel aan te denken om een tommee tippie fles aan te schaffen omdat die speen meer overeenkomt met de vorm van de tepel?
    En wat kunnen we doen tegen het kokhalzen?
    Wat kunnen we doen om haar effectiever te laten zuigen aan de fles?
    Is het een optie om het gat in de flessenspeen groter te maken?
    Zelf heb ik namelijk een sterke toeschietreflex waarbij de melk in stralen mijn borst uit spuit. J. hoeft dan enkel te slikken..

    Zoals u ziet een heleboel vragen waar ik graag een antwoord op zou willen!
    Hopelijk heeft u een antwoord.
    Alvast erg bedankt voor de genomen tijd.

    Groeten Ananas
     
  2. Ananas89

    Ananas89 Fanatiek lid

    31 mei 2010
    1.188
    0
    0
    Uiteindelijk toch een Tommee Tippie fles gekocht. Daarbij een speen voor +6 maanden.
    Hiermee is het wel gelukt!
    Drinken moet nog wel verder leren door de andere vorm (ze zuigt zoms nog wat lucht mee naar binnen omdat ze niet helemaal goed vacuüm zuigt) maar ze raakt niet meer overstuur en vind het nu ook wel leuk deze momentjes samen met papa.
    Nu zonder problemen 35 cc erin! De speen heeft ook niet een te groot gat, dit is precies goed voor haar.
    Vandaag gaan we meer cc's proberen.

    Erg jammer dat er geen antwoord op de vragen is gekomen, het is me gelukkig uit mezelf gelukt.
    Deze mag dus ook een slotje hebben!
     
  3. Linda Offereins

    Linda Offereins Lactatiekundige

    3 mrt 2010
    860
    0
    0
    Sorry dat de antwoorden te laat zijn.
    Misschien kunnen jullie je klacht bij de eigenaar van zangerschapspagina leggen.
    Hij betaald zo weinig dat de motivatie om er veel tijd in te steken soms enorm daalt. :(
    Ik zou wel anders willen en vind dit ook een mooi medium om vrouwen te helpen, maar dat wel tegen een eerlijke vergoeding.
    Ik hoop op jullie begrip.

    groet
    Linda
     

Deel Deze Pagina