Ben ik nou zo dom?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door wolfje89, 8 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wolfje89

wolfje89 Niet meer actief

Hoihoi,
    ik heb een vraagje over flesvoeding.
    Mijn zoontje is nu 10 dagen oud en krijgt 8 x 60/65 cc op een dag.
    Maar mijn kh zei vorige week dat ik een fles weg moet laten en dan ophogen.

Dus vanacht had ik dat geprobeerd normaal kreeg hij om 01.00 zijn fles en dan om 04.00 weer.

Nu kwam hij dus om 02.30 maar nu is wel t hele schema in de war
    nu heeft hij dus om 2.30 5.30 8.30 gehad maar dan is het dus om de drie uur dan kan ik toch in de nacht niet opeens die fles weglaten en de voeding ophogen? Moet er wel bijzeggen dat mijn zoontje bij geboorte 2740 gram woog en nu zal die rond de 2830 zitten ofzo.

Maar hoe kan ik nou een mooi schema maken?
    hij drinkt nu ze flessen goed leeg dus dan lijkt het me dat ik naar de 70cc moet gaan toch? maar is dit met 8 flessen dan niet teveel?

Pff dat zoiets zo lastig kan zijn haha.

Thanks alvast!

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik zou proberen om te voeden op verzoek.. Meldt hij zich voor een voeding dan krijgt hij die, drinkt hij nu aldoor die 65cc op dan zou ik er iets meer in doen en kijken wanneer hij dan weer komt. Natuurlijk kan je hier wel iets in sturen, maar over het algemeen kunne ze zelf prima aangeven wanneer ze honger hebben.

3. wolfje89

Dan ga ik dat maar eens proberen en dan proberen acht voedingen aan te houden?

4. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Een schema aanhouden is erg moeilijk met zo'n klein kindje.. gewoon kijken wat voor jullie het beste werkt.. dat flessen laten vallen en ophogen komt vanzelf wel lijkt me..

5. wolfje89

Tot hoe hoog mag je gaan met acht flessen want hij heeft niet genoeg denk ik aan die 60 heb nu 70 gegeven en dat drinkt ie op

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Een kindje met zo'n laag geboortegewicht heeft gewoon 8 flessen nodig hoor! Liefste op verzoek, waarbij je er maximaal 3 uur tussen laat. Maak voorlopig gewoon flessen van 60cc water met 2 scheppen en laat hem bepalen hoe veel hij er van drinkt.

7. wolfje89

dat dacht ik dus ook al.
    Dan hou ik t op acht flessen maar dan 70 cc want hij wilt meer dan die 60cc

8. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Aantal ml = kg x 150 / aantal voedingen
    Minimum 120 en max 180

Maar voor nu? Lekker voeden op verzoek. Hij is nog niet zo groot :)
    En dikke kans dat hij nog een groeispurtje krijgt.

Deel Deze Pagina