Hoi dames. Zoals de titel al zegt. Onze baby wil niet in de co sleeper slapen. Savonds is ze erg onrustig zoals de meeste babies. Wij gaan super vroeg naar bed met haar. En dan na een flesvoeding valt ze lekker tegen mij aan in slaap. Dan wacht ik even zodat de voeding niet omhoog komt en leg haar weg. Soms is het een half uurtje dat ze slaapt. Maar dan komt het gekrijs.. zodra ik haar oppak en op de borst leg is het over. Ik had haar ook al in de puckababy gedaan maar dat helpt niks. Als ze bij mij ligt kan ze zo 5 tot 6 uur slapen (alleen mag dat wel? Moet ik haar niet wakker maken voor een voeding?). Heeft iemand tips voor de co sleeper? Of zeggen jullie van.. gewoon bij je laten liggen. Ze is nog zo klein.. ik weet het even niet meer. En de voedingen ze krijgt 90 cc aangeboden maar drinkt lang niet elke fles leeg zodat ze soms vaker komt.. ze drinkt in 1 dag wel 600 ml denk ik.. dus misschien hoeft ze snachts dan ook geen voeding? Ze is iets van 3200 gram denk ik. Ik zie uit naar jullie reacties.
Ik heb wekenlang zo met baby op m'n borst geslapen. Voeding zou ik beetje op verzoek doen. Die van mij was ook nooit zo'n grote drinker, maar deed het verder prima.
Ik zou doen wat werkt, in eigen bedje slapen komt vanzelf wel. Zo klein zoeken ze gewoon echt nog de geborgenheid van mama (of papa). Wel zou ik na maximaal 4 uur weer voeden, ze is nog zo klein en heeft de voeding wel echt nodig. Een keer wat langer er tussen is natuurlijk niet zo erg. Maar een voeding of 7 a 8 moet je nu nog wel aan komen. Slaapt ze misschien nog rustiger als je haar bedje wat omhoog zet aan het hoofdeind? En heeft ze het niet koud in de co-sleeper? Ligt er nog lekker een kruik bij haar want zeker de nachten zijn echt wel fris nog voor zo'n kleintje.
Lekker bij je laten slapen. Wat bij ons weleens hielp was een voedingskussen tussen ons in met een hoeslaken erover. Dat pikte ze soms wel. En we bakerden haar idd altijd in.
Doen wat werkt. Zulke kleine baby’tjes willen beweging, ‘herrie’, warmte, nabijheid. Een replica van jouw buik, waar het nooit stil is, ze nooit recht en gestrekt liggen, en waar altijd beweging is. Als ze in jouw armen uren kan slapen dan zou ik haar lekker vasthouden. Mag echt wel hoor! Gewoon oppassen met kussens en dekens en het evt wegglijden als je zelf in diepe slaap gaat. Maar je kom er gauw achter wat werkt. Qu voeding, volg je gevoel. Als je denkt dat ze honger heeft dan biedt je aan, als je denkt dat het zuigbehoefde is dan doe je speen/vinger. Heel normaal dat zulke kleine poppetjes hun flesjes nog niet leegdrinken. Vrijwel alle baby’s regelen dat heel goed zelf
De jongste sliep ook moeilijk in zijn eigen bed. Heeft veel op mij geslapen. Officieel niet aan te raden. Maar ging voor ons prima. Zo sliepen we tenminste nog een beetje. Ik gaf/geef bv op verzoek ook in begin. Als ze het verder goed doet en op geboortegewicht is dan is dat volgens mij ook prima dat ze 5/6 uurtjes slaapt zonder voeding in de nacht.
Mijn beide kinderen sliepen de eerste 6 weken voornamelijk op ons, ook s’nachts. Ik zou het laten en vooral doen wat wel werkt. Je baby’tje is nog zo klein. Enige wat ze wil is dicht bij je zijn, je hartslag horen, je geur ruiken. Dat is vertrouwt.
Hier ook eentje die 2 maanden lang bovenop mij sliep. Snachts op mij in bed, ik sliep dan half zittend, buik tegen buik (overigens bleek ze later een buikslaper te zijn, dus sowieso niet op haar rug in bed wilde liggen). Overdag sliep ze in de draagzak. Achteraf vind ik het jammer dat ik er bij de derde te weinig aan toe gegeven heb. Die huilde vreselijk veel. Misschien was het ietsje beter gedaan als ik hem ook gewoon constant op mij had laten slapen, maar ik vond dat toen nog te eng in de nacht. Bij nummer vier dacht ik, na zo'n huilbaby gehad te hebben: het kan me niet schelen hoe je slaapt, áls je maar slaapt, en ik dus ook
Hier werkte telkens het bedje voorverwarmen met een kruikje (elektrisch) erg goed. Lekker warm zijn bedje in. Ook lag onze derde vanaf dag 7 op zijn buikje, ging gelijk al stukken beter! De oudste twee sliepen in hun babynestje tussen ons in. Lekker geborgen.
In heel veel culturen weten ze niet beter dan dat moeder met kind slaapt, al dan niet zittend. Ik voelde me in het begin vreselijk schuldig dat ik mijn zoontje niet weggelegd kreeg, maar eigenlijk is het gewoon natuurlijk gedrag. Verdiep je evt in de regels voor veilig samen slapen. Officieel mag het niet, maar wat werkt dat werkt
R sliep 16 weken op me. Ik zat met een fort aan kussens in de hoek van de bank en hem in een houtgreep. Kind verging van de buikkrampen en had verborgen reflux, plat liggen was geen optie. Zn zus had eenzelfde probleem maar dan lichter. Dan zoeken we maar naar een alternatieve oplossing waarbij wel geslapen kon worden door iedereen en hoe we dat zo veilig mogelijk kunnen realiseren. Kwam uiteindelijk prima in orde, meneer slaapt in zn eigen bed (en heeft t uitstekend naar zn zin, geregeld nog gekraai en gelal). Luister maar naar de kleine ze geven prima aan wat ze nodig hebben. Soms werkt een tshirt met jouw luchtje om t matrasje heen getrokken ook. Dat valt altijd wel te proberen.
Of ze in de nacht voeding nodig heeft dat bepaald ze zelf, maar als ze zo klein zijn zou ik zeker nog voeden s’nachts. Baby lijfjes zijn gebouwd op vaak kleine voedingen. Dat je met kunstvoeding sneller naar grote flessen gaat dat is dan zo, maar voor nu zijn die kleine hoeveelheden echt prima.
De jongste heeft weken lang op me geslapen. Als ze al alleen sliep lag ze altijd op der buik. op der rug werd ze gelijk wakker. Dus ik zou eens kijken wat er gebeurd als je der op der buik legt.
Herkenbaar. Eerste 3 maanden heb ik bij de laatste zo ongeveer zittend doorgebracht. Dan sliep hij op mij. Dat was de enige manier om hem niet te laten krijsen, dus ja.. was wel heel pittig (zeker met nog 3 andere kindjes overdag) dus mijn tip: als je kunt afwisselen met slaapdiensten of hulp kunt krijgen met wat dan ook, pak het aan Volg je gevoel
Nog even een update. Een aantal dagen na deze post sliep ze zelf in de cosleeper. Heb ik geen last meer van m'n rug. Ze tukt heerlijk per keer 6 uurtjes achter elkaar met 1 nachtvoeding.