Skaten/Skeeleren achter de kinderwagen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Tina85, 8 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tina85

Tina85 Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.501
    0
    36
    Het mooie weer komt er weer aan, en deze mama zou graag met dochterlief gaan skaten.

Ik heb voor mijn zwangerschap ook geskate. Zal op zich wel weer even wennen zijn om op skates te staan. Ze liggen nu alweer dik anderhalf jaar op zolder. Maar een beetje beweging kan voor mams ook geen kwaad ;)

Nu heb ik op internet een beetje rondgesnuffeld over skaten met een kinderwagen. En hier wordt vooral een 3-wieler met vast voorwiel of een 'jogger' aangeraden. Zelf heb ik een maxi cosi mura 4. Is het niet veilig om daar mee te skaten dan?
    Een vast voorwiel lijkt me superonhandig. (kan ik wandelend zelfs niet mee overweg :D) Waarom een 3-wieler? Dat is toch veel minder stabiel? En waarom dat voorste wiel vastzetten?

Ik ben dus benieuwd of hier nog skatende mama's (of papa's) zijn.
    Wat voor kinderwagen gebruiken jullie? Wat zijn jullie ervaringen en hebben jullie nog tips?

Alvast bedankt!:)

2. Ik vond het geweldig om te skaten achter een driewieler met een vast voorwiel. Want dan kon je de double push ook uitproberen. Geweldig vond ik het, alleen durf het nu niet meer.

3. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Geen tips voor je, maar heb een keer als tiener een moeder met kinderwagen en al zien vallen.. Brr. Niet dat het jou ook perse gebeurt hoor, maar neem de veiligheid van jezelf en kindje in acht en begin eerst weer even met skaten zonder wagen en zorg dat je kindje ten alle tijden goed vastzit ed. Had je vast zelf ook wel bedacht, maar wilde het toch nog even zeggen, want krijg er nog kippenvel van als ik aan dat voorval van zo'n 10 jaar terug denk :)

4. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ik.heb het vorig jaar echt gruwelijk mis zien gaan op een gewone asfaltweg. Zoveel schade als ik heb gezien bah. Ik heb nooit meer achter de wagen geskate

5. Tina85

Tina85 Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.501
    0
    36
    Iemand ook minder gruwelijkse tips? :):)
    Wat een nare ervaringen... ga ik gelijk twijfelen of ik het wel of niet moet doen...

Iemand wel goede ervaringen of tips om zulke ongevallen te voorkomen/vermijden?

6. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    ik ga het skaten ook weer oppaken met dit lekkere weer, maar zonder wagen... ik wacht wel tot mn vriend thuis is, kan hij lekker babysitten en heb ik de vrijheid om eens lekker voluit te gaan. Zou er persoonlijk niks aan vinden om achter een wagen te skaten :(

Heb het bij mn zoektocht naar een kinderwagen wel gelezen dat er ook wagen zijn waar je achter kunt joggen of skaten, maar ik snap dus niet zo goed waarom je het uberhaupt zou willen....

7. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Ik heb gisteren geskate achter onze duowagen. Ging super! Alleen niet zo snel, want het was stiekem best zwaar ;)

8. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Is het een idee om de maxi cosi op het onderstel van de wagen te zetten? Daar zit je kindje in de gordels en hij is bestand tegen een klap. Dat lijkt me veiliger dan gewoon in de wagenbak of buggystand (als je kindje er nog in past, zie net dat ze al 11 mnd is :))

9. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Ik zou zelf echt niet de voorste wielen vastzetten. Dan kun je toch niet meer sturen?! Gewoon niet te hard gaan, kijken hoe het gaat. Misschien vind je het toch niet zo fijn. Ik zou je kindje wel naar je toe laten zitten, dan kun je zien hoe je dochter erop reageert.

10. cook

cook Bekend lid

17 jan 2012
    544
    1
    0
    NULL
    capelle
    je moet met een driewieler of jogger skaten omdat deze wendbaarder zijn. minder kans hebben opomvallen. en voor snelheid gemaakt zijn. ik heb met mijn beide jongens geskate .. maar wel pas toen ze wat groter waren.. omdat ze het dan zelf kunnen aangeven of ze het leuk vinden. en ze wat steviger zijn.
    zorg er wel voor dat je goed kan skaten je lagers goed zijn gesmeerd.. maar ook je wagen goed rolt...trouwens liefst wagen met handrem..

11. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik zou het zelf niet doen. Ondanks het feit dat ik een zeer ervaren skater en schaatser ben. Nee, baby os te kwetsbaar en een ongeluk zit in een klein hoekje.

12. bloem3

bloem3 Actief lid

17 mrt 2013
    224
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij deze een positieve reactie. Ik heb een jaar lang geskate met de kinderwagen (bugaboo) Zowel met de wagenbak, de wandelwagen en de maxi cosi erop. Wel heb ik de zg grote wielen gekocht en inderdaad, deze staan vast. Doordat het frame vrij flexibel is, kun je best goed door de bocht. Ik kan overigens goed skaten en deed voornamelijk lange geasfalteerde fietspaden op een ontspannen tempo, anders gaat de wagen trillen, lijkt me niet prettig voor de baby... Conclusie: doen, als je in het buitengebied skate, voor in de stad, stoep op, stoep af geen succes.

13. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    als je een meesturend voorwiel omklapt door bijv een kuiltje dan vliegt je wagen over de kop;)
    een wiel wat vast zit zal altijd vooruit blijven gaan.
    hier ook met de kleine geskate. met een quinny 3 wieler met handrem.
    voorwiel is meesturend. dus niet zo'n wiel wat helemaal om zn as kan draaien. om de handrem had ik losjes een riem zitten en het andere gedeelte zat om mn pols/in mn hand. mocht ik dan vallen dan reed de wagen niet door maar werd de riem strak getrokken en trok hij de handrem aan. met 4 wieler vond ik het absoluut niet lekker skaten. juist onstabieler.

14. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik heb ook in het park geskate met onze jongste in een Quinny speedi. Ik ben geen superskater eerlijk gezegd, maar gewoon rustig aan gaat prima. Met de wagen was het heerlijk op de geasfalteerde wegen, de handrem op de wagen is ook ideaal.

15. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    Ik ben van jongs af aan al gek op skeeleren,
    dus wij hebben ook bewust gekeken naar een kinderwagen op mee te skeeleren/joggen
    vind het heerlijk!!! maaar ik heb wel het zitje nog naar mij toe zodat ze lekker naar mij kan kijken

alleen twijfel nu toch om het wiel vast te gaan zetten vorige keer, eerst maar eens kijken hoe dat voelt, heb hem altijd los zitten

Deel Deze Pagina