Hallo verloskundige, Ik heb even een vraagje, eerder dit jaar in april'14 heb ik een MA gehad en ben ik begin mei gecurreteerd. Mijn verloskundige had gezegd dat als ik de volgende ronde zwanger zou zijn, op tijd een echo zou krijgen ivm controle hoe het nu is. Nu ben ik dus 5wkn + 2dgn zwanger en krijg pas 28 okt de eerste echo dan ben ik 8/9 weken. Is dit normaal als je ''eerder'' mocht komen om onder controle te staan. Ik heb dit in het telefoongesprek ook aangegeven maar de assistente zei dat dit normaal is en ik niet eerder mag komen mits er iets aan de hand is {ondanks woorden van verloskundige zelf eerder dit jaar}. Oja en zou ik over kunnen stappen naar bijv. gynaecoloog in het ziekenhuis? Alvast bedankt! Groetjes Sannie
Hoi Sannie, een vroege echo noemen wij een echo rond de 8 weken zwangerschap. Dan komen vrouwen tussen de 7 en 9 weken zwangerschap. Eerder dan 7 weken heeft vaak niet zoveel zin, omdat je dan ook onzekerheid in de hand kan werken mocht je net te vroeg zijn voor uitsluitsel. Het zou dus wel wat eerder mogen, maar het klopt dus wel wat je verloskundige/assistente zegt. Een 'normale' eerste echo is tussen de 10 en 12 weken. Kaart het anders nog een keer aan bij je verloskundige omdat het je onduidelijk is, ook met het oog op wat ze eerder zei. Groetjes Brigitte