Even een update: Gisteren bij verloskundige geweest. Ze vond het vreemd dat ik bij de nipt geen echo had gehad. Ze twijfelde ook een beetje over het vlies waar ze de nekplooimeting doen. Dus ze vond het beter om toch nog een extra uitgebreide echo in het ziekenhuis te maken, anders wordt dat pas met de 20 weken. Dat vond ik ook wel een goed idee. Nu mag ik maandag al naar het ziekenhuis. Mochten er wat verdenkingen zijn, kunnen we gelijk de vlokkentest doen. Dan hebben we die uitslag nog eerder als van de nipt. Spannend dus weer! Maar liever nu, dan later!
In het ziekenhuis niet het beste nieuws gekregen. Inderdaad een verdikte nekplooi en een kleine lekkage bij het hartje. Geen vlokkentest gedaan, wachten tot dinsdag op de nipt uitslag. Mijn droom stort in!
Jemig, wat een pech zou dat zijn, niet te geloven. Heel veel sterkte, meid. Ik hoop met je mee dat het toch meevalt.
Och jeetje, wat erg, sterkte met jullie wachttijd. Is een verdikte nekplooi altijd een teken van dOwn syndroom? Of is er nog hoop?
Hè jeldou. Een verdikte nekplooi kan ook bij gezonde kinderen voorkomen, maar duid vaak op een afwijking. Niet perse alleen downsyndroom. Ze zagen dus ook een lekkage bij het hart, dus kan de nekplooi daarmee te maken hebben. Dat zou nu het gunstigste geval zijn!
ooh jeetje da is niet zo een prettig nieuws ! ik hoop echt dat je toch een gezond beebje mag krijgen.
Gistermiddag de uitslag gekregen. Helaas, weer downsyndroom. Ik weet het ook niet meer, ik snap het niet meer. Waarom, waarom, waarom? Maandag weer naar het ziekenhuis.
Eline wat een nachtmerrie dit is geen toeval meer dat kan gewoon weg niet heel veel sterkte met het verwerken van dit grote verdriet
Sterkte sterkte sterkte meid, allemachtig, wat een klappen krijgen jullie te verwerken! Dat is idd geen toeval, 3 x down, dat ligt toch ergens aan zou je zeggen! Sterkte en veel kracht en wijsheid toegewenst!
Heel veel sterkte meid! Ik weet hoe het voelt om het 1 x mee te maken. Maar 3 x?? Dat is gewoon onmenselijk! Ik hoop dat je gauw (tegen de tijd dat je er aan toe bent) zwanger bent van een super gezond kindje!
Wat erg voor jou en je gezin om dit weer te moeten meemaken! Hoe was het in het ziekenhuis, en wat gaan jullie nu doen? Veel sterkte met alles
Gister in het ziekenhuis veel gesprekken gehad. Er is bij mij bloed en wangslijmvlies afgenomen om te onderzoeken. Ook nog een vlokkentest moeten doen. Dit is de procedure als je de zwangerschap af wilt breken en bij de nipt 1% kans is dat deze fout zit! dit moet je natuurlijk uitsluiten voordat je tot afbreken gaat. Vanwege de nekplooi en de lek gaan wij hier niet meer vanuit. Maandag weer naar het ziekenhuis, dan wordt ik ingeleid. En zal dit een zwarte bladzijde in mijn leven zijn.
Mijn hemel Eline, ik heb net je verhaal zitten lezen. Meer dan heel veel sterkte kan ik je niet wensen, ook al zou ik dit wel graag willen natuurlijk. Wij hebben een keer een zwangerschap verloren, maar als je drie keer slecht nieuws krijgt zal dit uiteindelijk iets heel anders met jou als mens doen. Voor maandag heel veel sterkte, hopelijk kun je wel even genieten van het kleine wonder die te kort bij jullie mocht blijven.
Wat een vreselijk nieuws, Eline... Hopelijk geraken jij en je gezin er weer bovenop na deze moeilijke stap en vindt de medische wereld een verklaring voor dit onmenselijk 'toeval'....? Een verklaring zou het leed niet wegnemen, maar hopelijk wel het 'waarom' verduidelijken. Sterkte!
Eline83, Wat een ontzettend heftig verhaal! Ik vind dit zo erg voor je. Ik wens je heel veel sterkte toe en ik weet als geen ander hoe heftig dit is. Toen ik na 4 jaar proberen zwanger raakte van mijn 3e zoon bleek hij downsyndroom te hebben met een hartafwijking. Na lang overwegen de moeilijke keus gemaakt om de zwangerschap af telaten breken. Ik ben vorig jaar bevallen met ruim 22 weken en heb het er nog heel moeilijk mee. Na een lange tijd kwam toch nog de kinderwens en ik weet nu een aantal dagen dat ik (in de eerste ronde wonderbaarlijk) zwanger ben. Ondanks 2 gezonde kinderen, een leeftijd onder de 30 kan ik toch pas blij zijn als alle onderzoeken zijn geweest. Bij ons was het downsyndroom ook een niet erfelijke variant dus als ik jouwn verhaal lees schrik ik best. Heel veel sterkte aanstaande maandag en de helse periode die volgt