Snel weer zwanger: welke reacties kan ik verwachten?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Marae, 20 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marae

Marae Niet meer actief

Hoi allemaal,

Ben 8 maanden na de geboorte van m'n dochter weer zwanger geraakt van ons tweede kindje. Dat is natuurlijk redelijk snel maar helemaal gepland en we zijn dolblij :)

Vanmiddag belde ik de VK om te vertellen dat ik weer in verwachting ben en voor de eerste afspraak. Ze reageerde heel raar. Een beetje als: Je bent zeker wel geschrokken dat je weer zo snel zwanger bent? Ik wist echt even niet hoe ik het had en ik merkte dat ik mezelf nog begon te verdedigen ook! Nou, als de VK al zo reageert ben ik benieuwd hoe de rest van de wereld gaat reageren...:$

Zijn hier meiden die ook snel weer zwanger waren? Wat waren de reacties van de omgeving en hoe ging je daar mee om?

2. Cally

Cally Fanatiek lid

13 okt 2009
    1.115
    0
    36
    Na acht maanden is toch niet uitzonderlijk? Ik ben ook erg verbaasd over de reactie van je verloskundige, snap dat je even niet wist wat je er aan had.
    Mijn oudste was ook 8 maanden toen ik zwanger raakte van de tweede en ik heb niet één vervelende of verraste reactie gehad. Wel opmerkingen als: dan krijg je het wel druk. Maar die waren zeker niet vervelend bedoeld.

3. Cally

Cally Fanatiek lid

13 okt 2009
    1.115
    0
    36
    En natuurlijk gefeliciteerd met je zwangerschap :)

4. Boommm

Boommm Niet meer actief

5. Boommm

Boommm Niet meer actief

Enne, gefeliciteerd!!

6. Elise1990

Elise1990 Actief lid

8 mei 2015
    185
    1
    16
    Vrouw
    Verzorgende ig
    Nieuwegein
    Hallo .. Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap!

Hier 2 x erg snel na bevalling weer zwanger .. (Zie onderschrift)
    Alleen van schoonfamilie kreeg ik stomme reacties o.a abortus etc.

De rest reageren allemaal gewoon heel leuk !

7. Diazz

Diazz VIP lid

28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Ten eerste van harte gefeliciteerd!
    Ten tweede, trek je van negatieve reacties niks aan. Jullie leven, jullie keuze. Daarbij, zo raar en vroeg vind ik het geeneens.
    Zolang jullie maar volledig achter jullie keuze staan en blij zijn met dit nieuwe leven, toch?
    Geniet van deze zwangerschap! :D

8. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Ach niks van aantrekken. Hier rond de eerste verjaardag van de oudste de vraag van wanneer komt de 2e en toen ik een paar maanden later zwanger was was het opeens wat snel ect terwijl er 2 jaar verschil tussen zit.
    Ik zou evt wel bij het bezoek van de verloskundige aankaarten dat je de opmerking niet zo prettig vond zodat je niet bij elke controle een raar gevoel hebt.
    En natuurlijk ook gefeliciteerd met je zwangerschap!

9. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Gefeliciteerd! Ik ben positief jaloers op je.

Als onze as cryo poging zou lukken ben ik 7,5 maand na een tweeling weer zwanger. Ik vind het leuk om moeder te mogen zijn en wens een groot gezin.

10. Marae

Marae Niet meer actief

Allereerst: Bedankt voor jullie felicitaties :)

Ik vond de reactie ook heel raar. Ik belde met een blij gevoel op maar toen ik ophing voelde ik me toch anders. Schrok er ook wel een beetje van dat ik me er zo veel van aan trok. Moet ik dan maar niet meer doen. Ik denk idd dat ik je tip op ga volgen Lieke 1989.

En hopelijk begint niemand tegen mij over abortus want dan komen ze toch echt de verkeerde tegen ;)

Leuk dat jullie ook 'snel' weer zwanger waren. Na een maand is helemaal snel, Boommm! Ik zal je topic eens doorkijken, bedankt.

Klaasje82, hopelijk komt je wens uit! Ik had echt niet verwacht dat het bij ons zo snel weer raak zou zijn. Ben zo blij!!

Nou ik ben weer enigszins gerustgesteld. En ik ga me er vanaf nu helemaal niets meer van aan trekken!

11. noid

noid Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.245
    0
    36
    Tilburg
    Gefeliciteerd! Hier ook na 8 maanden weer zwanger, heb toch wel erg vaak de vraag gehad of het wel geplAnd was.

12. LoveP

LoveP Actief lid

22 jan 2014
    196
    71
    28
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd!

Ik heb binnen elf maanden tijd ook twee dochters gekregen. Zou het zo weer over doen hoor. Ten eerste vond ik de tweede zwangerschap niet zwaar, je kunt de slaapjes van je kleintje overdag, zelf ook uitrusten. Met een drukke peuter of kleuter gaat dat veel minder makkelijk.
    En als ik zie hoe lief de oudste is voor de jongste, dan weet ik dat ze straks echt twee dikke vriendinnen worden! Voor het tweede jaar merken ze vaak nog niet zo dat hun plekje 'ingenomen' wordt.
    Het gaat om wat jullie er van vinden. Wat een ander ervan vindt is echt niet belangrijk hoor :)

Geniet van het vooruitzicht dat je straks twee lieve ukkies hebt!!

13. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Hier meer blikken. Laatst nog toen ik het ziekenhuis uitliep na een controle zat er een man in het restaurant van mijn zoontje in de kinderwagen naar mijn dikke toeter te kijken. Je zag hem gewoon denken.

Ik kan er stiekem wel om lachen. Voor mensen die mijn verleden niet kennen moet ik nu overkomen als vruchtbare Maria... dat me dit sowieso overkomt is al een grappig wonder ;)
    Maar nu beide meegemaakt. De zware MMM en de lange periode waarin je zelfs denkt dat je met lege handen blijft staan, naar een totale onverwachte, ongeplande verrassing op komst!

Klaasje, zet hem op meid! Ik gun je absoluut een groot gezin!

14. Tulpblaadje

Tulpblaadje Actief lid

17 mrt 2014
    199
    0
    0
    Hier ook zwanger met een dochter van 8 maanden. Ik ben nu 7+1. Alleen mijn ouders weten het nog en ik zie er wel wat tegenop om het te vertellen aan de rest. Hier was het niet echt gepland. We wilden wel een 2e maar pas na de zomer.
    Dit is ook mijn 4e zwangeschap in 3 jaar tijd (eerste was een miskraam, tweede eindigde bij 16 weken). Ik zal vast de vraag krijgen of het gepland is of niet, daar zal ik niet bij iedereen eerlijk antwoord op geven, want gaat niemand wat aan. Dit kindje is ontzettend gewenst!

Oh ja, mijn vk vroeg het ook en zei toen dat we na de bevalling het over ac moesten hebben. Nou, wat denk je zelf? Ben volwassen genoeg om dat zelf te regelen hoor.

15. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik kreeg nacontrole van mijn sectio door de gynaecoloog die de sectio gedaan heeft maar hij heeft ook het begeleidings traject gedaan voor de kliniek in Dusseldorf. Deze man heeft notabene zelf de diagnose gesteld dat ik in het voorstadium van de vervroegde overgang ben. Begint hij over ac, nou dan ben je wel een ongeïnteresseerde sufferd hoor.

16. blokzijl08

blokzijl08 Actief lid

6 nov 2013
    236
    0
    16
    Hier ook zwanger van de tweede! Dochter is bijna 8 maanden. Moet zeggen alleen maar leuke reacties gehad. Niks van aantrekken jullie zijn blij en dat is wat telt

17. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Mensen zullen altijd een mening hebben. Maar als jullie dat zo willen, is dat toch het enige dat telt. Mij lijkt het juist heel leuk, zo weinig leeftijdsverschil! Natuurlijk zal het met name in het begin heel pittig zijn.

18. loirinha

loirinha Bekend lid

12 feb 2015
    504
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook snel weer zwanger van de 4de. 3de is in januari geboren en nu 16 weken van de 4de ook ik was super bang voor de reacties maar moet zeggen alle belangrijk mensen (familie en vrienden ) reageren super positief, .

19. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Onze 2de zwangerschap kwam ook ongepland en veel sneller dan verwacht maar gelukkig alleen maar positieve reacties gehad.

20. annelie566

annelie566 Niet meer actief

Ik was na 7 maanden weer zwanger en dat was gepland. Met 6 maanden ziin we begonnen. Wij hebben helemaal geen rare reacties gehad. Misschien dat mensen het wel dachten maar niet zeiden maar dat is dan maar zo.

Mijn ouders begrepen juist wel dat we ze vroeg op elkaar wilden en m'n schoonouders vonden het wel snel (maar mogen niks zeggen want mijn man en zijn zus schelen ook maar 1.5 jaar)

Deel Deze Pagina