gezond zwanger worden

Discussion in 'Zwanger worden' started by LadyIngrid, Feb 22, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. LadyIngrid

LadyIngrid Bekend lid

Feb 22, 2009
    945
    0
    16
    Ik ben net member geworden, maar ik zit vol vragen.
    Zoals ook deze:

Mijn vriend en ik gaan sinds januari voor een kindje. Voor beiden de eerste keer. Maar mijn vriend is een week van huis, maar zodra hij een week thuis is houd hij wel van een biertje. ongeveer 2 of drie per dag. De hele week lang.
    Nu heb ik het m wel s een paar keer gezegd dat ik graag wilde dat hij iets minder ging drinken vanwege de kwaliteit van het sperma, maar hij drinkt nog steeds evenveel.

Ben ik nou een beetje een gezondheidsfreek aan het worden of moet hij echt minderen. Help?

2. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

Zwanger worden
    Wat is het drinkadvies als je zwanger wilt worden en waarom?
    Wilt u alle risico's uitsluiten, dan is de veiligste keuze om te stoppen met drinken vanaf het moment dat u zwanger probeert te worden. Dit geldt niet alleen voor de vrouw, maar ook voor de man.

Waarom niet drinken?
    Vaak weet je pas na enige weken dat je zwanger bent. Als je doorgaat met alcohol drinken, kun je dus het ongeboren kind in een vroeg stadium schaden.

Bovendien kan het drinken van één of meer glazen alcohol per dag bij vrouwen en mannen al de vruchtbaarheid verminderen. Hierdoor kan het langer duren voordat de vrouw zwanger is. Door regelmatig veel drinken (meer dan 20 glazen per week) kan een man zelfs impotent worden.

Ook het risico op een miskraam is groter als de vrouw, man of beiden alcohol drinken. Alcohol kan de eicel van de vrouw of het sperma van de man beschadigen. Dit kan na de bevruchting leiden tot een niet levensvatbaar kind, met een miskraam tot gevolg.

Hoe meer door beide partners wordt gedronken, hoe groter de risico's op een miskraam of verminderde vruchtbaarheid.

Ik hoop dat ik je nu wat meer info heb gegeven ;)

3. valhalla

valhalla Niet meer actief

Naar mijn idee ligt het er nogal aan wat je verder doet? Eet je verder gezond, en je vriend? Gezond eten en bewegen icm met af en toe een biertje lijkt me niet zo'n probleem, elke avond junk food enzo met een biertje wel...

Mijn man drinkt ook graag een biertje, en ik ook. Bij ons was het de vorige keer in een keer raak, maar ik kan me voorstellen dat je naar een paar maanden zonder resultaat hier over gaat nadenken en wil dat je vriend minder drinkt... En je zelf ook naar je eet- en drinkgewoonten gaat kijken.

Ik zou zeggen... laat je vriend gewoon lekker zijn biertje drinken. Een sjacho man die zijn biertje mist en dingen MOET... ik denk ook niet dat het hier zou werken ;) Als je na een half jaar ofzo nog niet zwanger bent kan je altijd nog ingrijpende maatregelen nemen :D

Maar ik hoop voor je dat je snel zwanger bent!

4. Shirl1987

Shirl1987 Actief lid

Feb 22, 2009
    235
    0
    0
    Verkoopster
    Oeps.... ik heb nog wel drank gehad toen ik dus al zwanger was zonder dat ik wist

5. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

Het gaat om de hoeveelheid he
    3 biertjes per dag?
    Dat is natuurlijk best veel
    1 per dag moet kunnen
    Over 15 min is het dan weer afgebroken in je lijf door je lever

6. LadyIngrid

LadyIngrid Bekend lid

Feb 22, 2009
    945
    0
    16
    Laat ik even duidelijk zijn dat ik niet drink en rook. Nou ja, als ik ongesteld ben dan lus ik ook wel een biertje :)

Misschien ben ik ook wel een gezondheidsfreek en wil ik TE graag dat het in 1 x lukt (dit is tevens de 2e maand dat we het proberen, dus in 1x lukt zowiezo niet meer) :p

Share This Page