ik ben afgelopen maandag begonnen met zindelijkheidstraining van mijn dochter. nou... ze was al direct zindelijk! zowel van urine als ontlasting als overdag en 's nachts roept ze ook . maar nu? hoe hebben jullie dat gedaan als jullie weg gingen? ze plast absoluut niet in haar luierbroekje maar kan ook niet direct altijd en overal naar het toilet. bleven jullie dan gewoon thuis? we zitten midden in de vakantie namelijk...
Ik nam gewoon wat zakdoekjes mee zodat ze soms ook even kon wildplassen. Als je een kindje bij hebt mag je bijna overal plassen. Wij hebben er bewust voor gekozen om haar geen luier meer aan te doen. Alleen als we lang in de auto moeten zitten als we op vakantie gaan geef ik haar s nachts een luierbroekje aan. Als we overdag rijden niet eens, bij alle tankstations hebben ze wc's. Vooral niet thuis blijven! Succes!!
Hier waren ze al vroeg zindelijk 23 en 26 mnd en ook meteen goed.Ik heb ze nooit luierbroekjes of luiers meer aangedaan. Onderweg had ik een potje in de auto en hebben we weleens moeten stoppen bij een benzinestation. Tijdens wandelingen of fietstochten plassen ze weleens wild. En met uitjes als dierentuin, Efteling etc hebben ze wel wc`s.
Onze 24 maanden oude dochter is nu dagzindelijk. Nacht eigenlijk ook droog, maar mama moet even een waterdichte molton kopen zodat we toch voor de zekerheid het matras beschermen en dan gaan we dit ook proberen. Maar voor onderweg hebben we in de auto een potje mee en verder is er meestal wel een wc te vinden (ze kan het ook prima even ophouden).
alleen bij lange autoritten (27 mnd) luierbroekje om. Voor zekerheid handdoek in plastic tasje, daar weer handdoekje om heen en dat in auto stoeltje doen. verder altijd peuterbril mee, voor weg gaan laten plassen en anders in het wild!
plas zindelijk overdag met 27 mnd en gewoon luier uitgelaten... voor het weggaan uitplassen, bij aankomst van bestemming direct plassen ( bijv supermarkt, daar mag je altijd plassen, of andere winkels, gewoon vragen) Ik wist ook wara ik sowieso kon plassen, bepaalde snackbar, of horeca.. Speeltuin, tja dat wordt gewoon wildplassen...tis niet anders...dan maar een boete ......ik doe het netjes ergens in de bosjes eerste autoritje, had ik een handdoek in de stoel, 1 x had ie een ongelukje omdat ie in slaap was gevallen..
Wij hebben ze meteen buiten ook geen luier om gedaan. Reserve broek en onderbroken mee. Voor we weggingen even plassen. Ze kunnen het langervophouden als dat je denkt, zeker als ze ookal nachtzindelijk zijn.