reageert een zwt op je ei?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door jazy, 1 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jazy

jazy Actief lid

Heb al een paar dagen een ovu test gedaan. en hij zat steeds tegen een positieve test aan. ik ben 7 feb voor het laatst ongie geworden. nu heb ik gisteravond 24.00 een zwangerschapstest gedaan omdat ik me steeds misselijk voelde. en nu kijk ik vanmorgen en ja hoor een tweede streepje! er zitten bij deze testen nooit indroogstreepjes(sensitest)

maar eigenlijk kan ik nog niet positief testen dus mijn vraag kan het ook zo zijn dat de test reageert omdat ik mijn ovuluatie heb?

groetjes jazy

2. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Een zw test meet alleen hcg en geen lh, een ovutest kan hcg voor lh aanzien
    Dus of je bent zwanger( misschien was je vorige ongi wel een innestelingsbloeding?) of de test is vals( dat lees je helaas wel vaker bij sensitest)
    Hopelijk ben je zwanger :)

Liefs daantje

3. Vlinderkind

Vlinderkind Niet meer actief

Een valse test kan je helaas niet helemaal uitsluiten, maar een zwangerschapstest geeft geen positief resultaat als je ovuleert. Wel andersom je ovu-test is vaak positief als je zwanger bent.

Succes!

4. Dopey

Dopey Bekend lid

21 nov 2008
    893
    1
    0
    Een zwangerschapstest kan wel positief zijn op het moment vlak voor een ovulatie! Ik heb meerdere keren gehoord dat vrouwen dit hadden...

5. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Bij mij liet een zwangerschapstest mijn ovulatie tot 2 keer zien, door een witte streep.

6. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

heb het iig nooit in een naslagwerk gezien of van de gyn gehoord..

weet wel dat een ovulatietest positief kleurt omdat hij HCG voor LH aanziet..maar dat is ook niet altijd.. ik ben nu zwanger en mijn ovulatietesten reageren er niet op.

kan het ook nergens terugvinden op google van dat zwangerschapstesten reageren op de ovulatie, lijkt me ook stug omdat je altijd wel wat LH in je urine hebt en dan zou een zw test dus totaaal onbetrouwbaar zijn.

liefs Daantje

7. jazy

jazy Actief lid

okej duidelijk.. dan moet ik maar effe wachten en volgende week nogmaals testen. ben bang voor een nega test vandaar dat ik nog ff wacht. misschien test ik wel heel vroeg positief..

groetjes jazy

8. Niena

Niena Lid

20 feb 2009
    81
    0
    0
    hier wel meermaals + zwtest op tijdstip eisprong ,

het kan wel maar daarom kan het ook wel zijn dat je echt zwanger bent ,

zou dan een bloedtest laten doen

9. Dopey

Dopey Bekend lid

21 nov 2008
    893
    1
    0
    Volgens de gyn op mijn werk kan het wel, meermalen had hij dat al meegemaakt, dat een zwangerschapstest (weliswaar zwak) positief was door een LH piek. Dus niet door het kleine beetje LH dat altijd in je bloed zit, maar echt door de LH piek vlak voor de ovulatie. Vooral vrouwen met een lange of onregelmatige cyclus kunnen dit hebben.

10. jazy

jazy Actief lid

En daar ben ik er 1 van! vorige cyclus was 3 maanden!

Deel Deze Pagina