Snel zwanger met ovulatietesten?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Miez, 12 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Hmmm... weet ik niet hoor. Temperatuur neem je weliswaar je hele cyclus, maar slechts 1x per dag. Alleen als je al min of meer wéét wanneer je eisprong is, heb je maar een paar ovu-tests nodig om je ei te spotten, maar als je dat niet (precies) weet, kan het zijn dat je tot wel 10 dagen moet testen. En naar wat ik gehoord heb, moet je dan elke dag meermaals testen en wel steeds op ongeveer dezelfde tijden (mag ook maar max. 1 etmaal tussen 2 tests zijn)...

Als je dus niet precies weet op welke dagen je ei waarschijnlijk is, kunnen ovu-testen volgens mij dus ook behoorlijk omslachtig zijn. En niet alle merken blijken ook even betrouwbaar te zijn.

Matcare is b.v. wel goedkoop, maar werkt blijkbaar bij lang niet iedereen. CB is schijnbaar (één van de) meest betrouwbare tests, maar heeft ook z'n prijskaartje...

Vandaar dat ik dan liever eerst een paar maandjes temp., zodat ik iig weet wannéér ongeveer m'n ei zou moeten komen, voordat ik er weet-ik-hoeveel-geld voor niks uitgooi aan ovu-testen. ;)

2. klusser

klusser Actief lid

4 jan 2008
    245
    0
    0
    Okee ik doe dieovutest maar 1 keer per dag en heb idd een redelijk constante cyclus. Bij mij werken ze goed.

Van het tempen vind ik het irri dat het op het zelfde tijdstip moet gebeuren. Dat moet bij het ovutesten ook ongeveer. Maar bij het tempen mag je dus echt niks doen voordat je uti je bedkomt. Mocht je dus s nachts er uit geweest zijn.... Dat is minder in t weekend. Maar ik ga t ervaren want ga de volgende ronde ook tempen.....

3. Niet meer actief

Ik heb heel lang gezegd: Ik ga echt niet temperaturen! Zie me al liggen elke ochtend.... :(

Maar nu moet het er toch van komen... April gaan we naar de HA en mij is al verschillende keren geadviseert om van te voren toch te gaan temperaturen. Dus volgende maand doe ik ook met jullie mee!

Verder gebruik ik al wel ovutesten, bevalt prima!

4. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Oh... :-k Van wat ik tot nu toe zo gelezen heb, moet je op je mogelijke vruchtbare dagen echt min. 1x per etmaal testen, om er zeker van te zijn je ei niet te missen... :-k ...en ook zou je min. 4 uur voor het testen niet mogen plassen... :(

Bij het tempen, maakt het - bij de meesten iig ;) - niet uit hoor, als je er 's nachts eens uit moet! Je moet alleen een paar uur voor het tempen geslapen/rustig gelegen hebben. Bovendien hoeven niet àlle waardes correct te zijn om een goed beeld van je cyclus te krijgen (maar hoe meer correcte waardes hoe betrouwbaarder natuurlijk).

Denk dus dat beide methoden hun eigen voor- en nadelen hebben. Voor mij is het meest doorslaggevend dat tempen gratis is (als je al een goede thermometer hebt iig ;) ) en ovu-tests dus niet. Maar wie weet...misschien ben ik over een paar maandjes ook wel tòch ook ijverig aan het ovu-testen :) - al hoop ik natuurlijk dat het vóór die tijd al raak is ;)

5. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    Dit is mijn eerste ronde met ovulatie testen. Ben er zeer tevreden over. Al weet ik over een paar dagen pas of het raak is.
    Ben op dag 8 begonnen en na een paar dagen had ik al een positieve test. Ben nog 2 dagen doorgegaan en je zag het streepje toen minder worden. Temperaturen deed ik al een paar maanden en dit kwam mooi overeen met de ovulatie test. Het voordeel is dat je gericht kunt klussen en weet wanneer je ei is geweest en ongeveer 14 dagen erna zou je kunnen testen (zwangerschapstest). Met temperaturen heb ik geen test nodig, want ik zie wanneer mijn ongi gaat komen, mijn temp gaat dan al omlaag.

6. klusser

klusser Actief lid

4 jan 2008
    245
    0
    0
    Ik test ook 1 keer per etmaal hoor. Meestal aan het eind van de dag wanneer ik na een dag werken thuis kom. 's middags drink ik minder en plas dus niet tot dat ik thuis kom. |
    Ik ben benieuwd naar het tempen, volgende ronde ga ik het proberen.Gaat prima en zo zit er regelmaat in.

7. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Hmmm... heb nog maar es in een woordenboek na gekeken hoeveel uur een etmaal zijn. Was relatief zeker dat het er 12 zijn, maar blijken er dus 24... :oops: (ben al een tijdje uit Nederland weg, zullen we maar zeggen :oops: :D ).

Nee, dan zou het idd goed te doen zijn, ovu-testen! (Zag er zelf vooral op min. 2x per dag te moeten gaan testen dan). Maar als je eind van de dag test en je ei springt 's avonds, zou je het dan dus alsnog pas de volgende dag weten, want dan heb je eerst een licht positieve test en daarna een negatieve (ei 'leeft' immers maar ca 12 uur). Als je dus echt precìes zou willen weten wanneer je ei KOMT, zou je dus wel meermaals moeten testen op je vruchtbare dagen :-k ...
    Ja, of je zou de testen net als tempen moeten gebruiken en dus achteraf, na een paar cycli dan bepalen wanneer je ei steeds is geweest... Of denk ik daar nu krom? :(:

8. Vlinderkind

Vlinderkind Niet meer actief

Ovu-testen zijn handig om te bepalen wanneer je ovulatie is, zodat je gericht(er) kan 'klussen'. Ik gebruik ze al heel lang om zeker te weten dat ik mijn eitje heb gehad. Ik ben er nog niet zwangerder van geworden ;) maar op zich kan het handig zijn om wat meer zekerheid te hebben over je klusperiode.

9. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    He Meiden,

Hier ook een fervent ovulatietesten gebruikster.
    Ik gebruik werkelijk alle testen (net wat in de aanbieding is :) )
    T Probleem zit m bij mij in de onregelmatige cyclus. Vorige cyclus had ik een positieve test op dag 22 en nu pas op dag 36. Heb deze maand wel 20 testen gebruikt. Prijzig gebeuren dus :confused:

Ook temp ik mezelf. Dit doe ik met een oorthermometer.
    Heb alleen niet het idee dat dit een erg betrouwbare methode is.
    Het schommelt nogal nl. Iemand hier nog tips voor?

Fijn weekend
    groetjes Elke

10. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Oor schijnt het heel onbetrouwbaar te zijn, net als onder de oksel...
    Meest betrouwbaar is nog altijd rectaal, of anders vaginaal. En als je dat niet wilt (zoals velen hier, waaronder ikzelf ;) ) kun je het beste in de mond meten, onder je tong (wel mond dan braaf dichthouden!).

Bij mij schommelt de temp. ook best behoorlijk, maar misschien houd ik de thermometer nog niet altijd op dezelfde manier in m'n mond (al heb ik het idee dat ik nu - halverwege cyclus 1) langzaam routine begin te krijgen :) )...

Oorthermometers schijnen leuk te zijn voor als je evt. koorts wil meten, maar verder niet. Het beste kun je dus een speciale 'BBT'-thermometer (Basal Body Temp.) nemen of anders een 'gewone' digitale thermometer nemen, wel met 2 cijfers achter de komma. :)

11. klusser

klusser Actief lid

4 jan 2008
    245
    0
    0

12. Dieselientje

Dieselientje Actief lid

8 feb 2008
    101
    0
    0
    Bij een oorthermometer moet je altijd 0,5 graden bijtellen.

13. Ellenk

Ellenk VIP lid

de eerste keer was ik meteen zwanger na ovu testen. Nu na mijn ma niet. Maar mijn lichaam moet zich ook herstellen.....

14. Dieselientje

Dieselientje Actief lid

8 feb 2008
    101
    0
    0
    Ik wil deze maand ook beginnen met de ovutesten. Ik ben benieuwd....

15. Paula0305

Paula0305 Actief lid

13 jan 2008
    143
    0
    0
    administratief
    Rotterdam
    Ik heb ze ook een aantal keer gebruikt, maar bij mij werkte het niet, volgens die testen had ik nooit een eisprong.

Ben nu zonder aan het klussen, maar misschien dat ik ze over een tijdje nog eens erbij pak...

16. mama2801

mama2801 Niet meer actief

bij mij werken de ovu testen ook niet!
    heb gisteren zo juist me eisprong gehad en dat was op dag 26 en ik test al vanaf dag 10 2x op 1 dag met ovu testen en alles was negatief!

17. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Heb je toevallig de testen van MatCare gebruikt? Die schijnen bij (relatief) veel vrouwen niet te werken. CB schijnt daar betrouwbaarder te zijn...

18. Butterfly1

Butterfly1 Niet meer actief

Hoi Allemaal,
    Ik heb ook ovulatietesten gebruikt en ik vond het erg makkelijk en ze werkte goed. Ik heb ze gewoon via de site besteld dus de kosten vielen ook nog wel mee. Heb totaal 5 rondes ovulatietesten gebruikt en zie het resultaat.
    Temperen heb ik nooit gedaan ivm onregelmatige werktijden.

Heel veel succes met testen!

Liefss

19. Butterfly1

Butterfly1 Niet meer actief

Ik had ook van matcare en ze werkte prima!

20. klusser

klusser Actief lid

4 jan 2008
    245
    0
    0
    Wel apart dat het zo verschillend werkt, die ovutesten. Ik had ze al weer besteld maar die mogen de kast in voor de volgende want we zijn zwanger :)

Deel Deze Pagina