snel zwanger na afvallen en/of stoppen met roken

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door ginger1, 22 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ginger1

ginger1 Lid

7 mrt 2007
    28
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ben al bezig met afvallen, nu nog het stoppen met mijn rookverslaving.

Wie is er vrij snel in verwachting geraakt nadat ze stopte met slechte gewoonten/verslavingen?

voor mij een extra stimulans om door te zetten! :)

2. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Tot nu toe ben ik alle keren dat ik met mijn gewicht onder de 78 kg kwam, direct zwanger geworden. Al dan niet gepland.
    Dat roken heeft er bij mij geen invloed op gehad.

Probeer je er niet te vast op te pinnen, zo van: ik ben afgevallen en gestopt met roken dus snel zwanger. Helaas gaat dat voor heel veel meiden die hier posten niet op.

Mocht je niks aan het toeval over willen laten, dan is afvallen en stoppen met roken nooit een slecht plan (tenzij je helemaal niet af hoeft te vallen, als je BMI tussen de 20 en 25 zit).
    Bovendien kun je met ovulatietesten je meest vruchtbare periode bepalen.

Succes
    Groet van Kiki

3. veertje

veertje Fanatiek lid

Toen ik zwanger wou worden van Stijn rookte is best wel veel en toen we 14 maanden bezig waren met proberen zwanger te worden ben ik gestopt en 2 maanden later was ik zwanger dus ik denk dat het stoppen met roken zeker wel iets geholpen heeft, wat toen ook meespeelde was dat ik de maand dat ik zwanger raakte heel erg veel bezig was met andere dingen dus niet met zwanger worden.

4. lautje1979

lautje1979 Fanatiek lid

30 dec 2007
    2.799
    0
    0
    Utrecht
    Ik ben nu 4 dagen gestopt met roken! Nu maar hopen dat ik ook gauw zwanger ben!

5. Makkie

Makkie Niet meer actief

succes meiden met stoppen met roken! Ik ben ook een hele tijd geleden gestopt en rookte best veel. Moeilijk, maar goed te doen.... ik vond dat zwanger worden en roken echt niet samen kan....en helemaal niet als je vruchtbaarheidsproblemen hebt... Stoppen is altijd beter!

6. Niet meer actief

Hoi Hoi,

Ik ben te zwaar en loop bij de gyn in de mmm.
    Dat mijn lichaam moeilijk zwanger wordt komt niet door mijn gewicht.
    Althans dat zegt de gyn.
    Ze gaan namelijk ook kijken naar je hormonen en je waardes, en ik was zo gezond als een vis en mijn bloeddruk en hartslag waren ronduit perfect.
    Mijn lichaam was zeg maar optimaal om zwanger te worden en te zijn.
    En dat ik geen eisprong heb, komt ook niet door mijn dikte zeg maar.
    Dat is genetisch aangelegd.

Dus ja voor de een helpt het en voor de ander niet om af te vallen.
    Mij hebben ze het iig afgeraden momenteel.

Succes met zwanger worden, en stoppen met roken is moeilijk hoor als je zwanger wilt worden, je moet toch ergens je afleiding vandaan halen.
    Als je maar wel stopt met roken als je zwanger bent! haha ;) doe ik ook namelijk!

7. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Ik ben vandaag 15 dagen gestopt met roken en super trots. Ik heb overmorgen een afspraak bij fertiliteitsarts dus mannetje en ik hebben besloten allebei te stoppen met roken en nu ik weet waar ik het voor doe gaat het me goed af.

Ook ben ik iets te zwaar. BMI van 26,5. Dus wil er een kilo of 8 afhebben. Maar dat is nog lastig hoor. Ben nu aan het SB-en en heb van het weekend weer te veel gesnoept dus vanaf nu mega streng.

Ik weet niet of mijn vruchtbaarheidsprobleem te maken heeft met roken of iets te zwaar zijn...dus kan daar (nog) niets zinnigs over zeggen.

In ieder geval succes Ginger!

8. Makkie

Makkie Niet meer actief

het schijnt dat de vruchtbaarheid door roken met 30% verminderd. Maar ik vind dat altijd zo vaag.. het zegt nog niets... de ene rookt als een ketter en is heel snel zwanger, dan andere rookt niet en is al hele tijd bezig....

9. ginger1

ginger1 Lid

7 mrt 2007
    28
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties! Ik stop in ieder geval op korte termijn, wil zo graag een 2e!

groetjes, ginger

10. veertje

veertje Fanatiek lid

Heel erg veel succes met stoppen, ik weet hoe zwaar het is.

11. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Het heeft wel degelijk invloed op je vruchtbaarheid roken en overgewicht. Natuurlijk zijn er altijd de uitzonderingen.
    Kijk maar eens bij de verloskundige hier op het forum. Die heeft veel info hierover in haar deel staan.

12. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Ik zou ook wel ervaringen van het zwanger worden na het afvallen willen lezen. Heb ook overgewicht heb een maagband geplaatst. Met de hoop dat ik dan zou afvallen en zwanger zou raken. Nu 8 maanden verder :( 2 kilo afgevallen en nog steeds niet zwanger :( Ik weet dat het bij sommige niet uitmaakt (overgewicht) en dat ze gelijk zwanger raken en bij de ander weer wel. Maar troch zou ik het fijn vinden om jullie ervaringen te lezen. Leuk topic :)

13. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Ben sinds drie weken gestopt met roken! Hoop dat het de vruchtbaarheid bevordert. ;) Moet wel zeggen dat het een goede motivatie is!

14. Wendy2007

Wendy2007 Actief lid

29 mrt 2007
    254
    0
    0
    secretaresse
    Mijn vriend en ik zijn nu een week gestopt. Tot nu toe gaat het goed. We weten waar we het voor doen, namelijk zwanger proberen te raken, en daardoor hebben we er geen moeite mee.
    Zelf ben ik een tenger meisje. Mijn gyn zei dat het beter was om wat aan te komen. Misschien lukt dat nu, nu ik gestopt ben met roken. ;)

Deel Deze Pagina