Zwangerschapstesten niet goed ?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Baylee, 22 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baylee

Baylee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.417
    0
    36
    hoi,

Ik heb vorige week 4 zwangerschapstesten gedaan
    1x matcare licht positief
    2x sensitest licht positief
    Je zag dus echt wel een streep
    vervolgens ben ik een cb gaan kopen digitaal snel in de middag die test gedaan en daar stond op niet zwanger !
    Dus wat een verwarring maar dacht die cb zijn niet zo gevoelig
    Huisarts gebeld en kon bloed gaan prikken op hcg
    Vandaag uitslag >>>> NEGATIEF
    Dus ik werd gek ! Ik geloof dus niet meer in lichte streepjes Hoe kan er nou in zo'n test een 2 strepen opkomen terwijl je geen hcg in je bloed heb en dit allemaal afgelezen binnen de tijd dat er op de bijsluiter stond !?
    Nog meer mensen zo'n gekke testen gehad ?

2. jessica507

jessica507 Actief lid

11 jan 2008
    421
    0
    0
    receptioniste
    omgeving roosendaal
    hoi baylee
    ik heb geen gekke test gehad, maar misschien is het een streepje van urine? of een controle streepje? die zitten maar op enkele testen.
    verder weet ik het helaas ook niet.

ik gebruik de testen van etos, deze zijn ook heel makkelijk af te lezen.

vaak is het ook zo ( heb ik gelezen) dat een digitale minder snel het hormoon herkent, maar je hebt ook laten testen bij de huisarts dus nu ben ik ook in de war! ik weet het eigenlijk ook niet!

3. Baylee

Baylee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.417
    0
    36
    hoi,

Ja ik weet het ook niet
    De controle streep was echt een duidelijke rose streep en de test streep zag je toch ook goed misschien te goedkoop?
    Volgende keer ga ik etos testen gebruiken thx voor de tip
    Wel heel erg vaag had er toch een beetje op gehoopt !

4. jessica507

jessica507 Actief lid

11 jan 2008
    421
    0
    0
    receptioniste
    omgeving roosendaal
    hoi

is inderdaad wel vaag ja!
    wanneer is je nod?
    als ik het goed begrijp van je banner moest dat 10 weken geleden zijn ofzo? ik zou anders nogmaals een bezoekje brengen aan de arts als de ongi nog lang wegblijft. succes in ieder geval
    en maar hopen dat de bloedtest niet goed is afgenomen en je alsnog zwanger blijkt te zijn!
    xxx

5. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    @baylee: als ik jou was zou ik nu weer een test gaan doen, gewoon met matcare of sensitest. Deze zijn heel gevoelig, veel gevoeliger dan de cb-digitaal. Het zou best kunnen dat je vorige week nog niet zo lang zwanger was of dat het mis is gegaan en je daarom een negatieve uitslag hebt. Vraag anders aan je arts hoe het kan dat je tests positief waren. Er schijnen ook andere redenen te kunnen zijn waarom je positief test terwijl je niet zwanger bent. Maar ik weet niet wat die redenen zijn, dus als je het nou vraagt, weten wij ook weer iets meer ;)
    Maar goed, het lijkt me stug dat 3 tests van 2 verschillende merken allemaal niet goed zouden zijn. Dus toch nog maar eens testen lijkt me dan.
    Heel veel succes ermee!

6. mamaFleur

mamaFleur Bekend lid

30 sep 2006
    513
    0
    0
    heb je geen foto van je testen ?

7. s1986

s1986 Niet meer actief

Ik heb ook matcare en dat is altijd 1 streep :( . Heb er al wat versleten maar nog nooit een ligt streepje gezien.

8. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    Ik heb van MatCare (en Kruidvat) wel een paar keer een indrooglijntje gehad. Echt een best wel duidelijk streepje wat er na 10 min ofzo (dus binnen de afleestijd) kwam... en was toch echt niet zwanger :(

9. Baylee

Baylee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.417
    0
    36
    @tezzz

Hoi,

Nou het zit namelijk zo ik slik de pil nog...
    Ik heb 23 oktober een miskraam gehad ( terwijl ik de pil slik en elke avend zonder het te vergeten) was 6 weken zwaner zonder dat ik het wist :(
    Maar was vorige maand hevig ziek geweest ( braken diarree) nu had ik gevoelige borsten best pijnlijk en ben ik erg moe... dus dacht mss zwanger.
    Maar het bloedonderzoek wees dus uit dat er geen HCG in me bloed zit en volgens mij is dit de betrouwbaarste test. Dus ook geen hcg meer van me MK
    Ik zal eens kijken als ik fotos kan maken van me tests.
    Maar ik zal het nog eens vragen aan de ha hoe het mogelijk is dat die dingen 2 streepjes aangeven!
    Ik ga vandaag toch maar definitief stoppen met de pil want de teleurstelling was toch eigenlijk wel groot ( had ik niet gedacht)

Bedankt voor jullie reactie
    Succes iedereen

10. bloempje0

bloempje0 Actief lid

5 nov 2007
    328
    0
    0
    Hoi Baleey. Vervelend van je miskraam.

Wanneer heb je die bloed test gedaan, afgelopen maand? Een bloed test is toch het allerduidelijkst. Is deze negatief dan ben je echt niet zwanger. Die klachten kunnen net zo goed bijwerkingen zijn van de pil. Of je hebt een griepje te pakken.

Kwamen die 2 streepjes direct op de test?

Ik ben wel benieuwd naar de testen, misschien kunnen we met je mee kijken in je album. En je banner klopt niet :)

11. Baylee

Baylee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.417
    0
    36
    hoi,

Mijn zwangerschapstesten staan in mijn album !
    Graag jullie mening !
    thx

12. mamaFleur

mamaFleur Bekend lid

30 sep 2006
    513
    0
    0
    wel echt raar want ze lijken me toch echt wel positief. Zat er nog veel tijd tussen deze testen en de bloedtest ?

13. bloempje0

bloempje0 Actief lid

5 nov 2007
    328
    0
    0
    Ik zie inderdaad ook twee vage streepjes. Weet je zeker dat het geen indrooglijntje is?

14. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    ja, ze zien er wel duidelijk uit en net zo dik als de controlestreep. Kan alleen niet goed zien welke kleur ze hebben? Denk dat Miepie er even naar moet kijken, want zij heeft ervaring met indrooglijntjes! Raar hoor.

15. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Kunnen ook indrooglijntjes zijn. Heb je wel binnen de tijd afgelezen?

het kan ook zijn dat je nog een licht hcggehalte hebt. De eerste testen die je gebruikt hebt, zijn namelijk zeer gevoelig. Misschien dat dit hcg-gehalte alweer wat afgenomen was op het moment van de bloedtest.
    Anders zou ik het niet weten.

16. ginger1

ginger1 Lid

7 mrt 2007
    28
    0
    0
    Hoi,

Heb ik ook al een paar keer gehad, met kruidvat-testen. Haal ik dus ook echt niet meer!

17. speeters

speeters Fanatiek lid

26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    België
    Lijkt me ook mogelijk een indrooglijntje! Het is wel duidelijk, maar gewoon volledig kleurloos. Lichte lijntjes zijn meestal toch nog roze, dit lijkt me gewoon grijs te zijn.

Ik zou binnen twee dagen toch eens opnieuw testen, en als het vaag blijft eventueel naar de HA gaan voor een bloedtest. Ik ben van die vage streepjes ook al de muren opgelopen

Succes!

18. jessica507

jessica507 Actief lid

11 jan 2008
    421
    0
    0
    receptioniste
    omgeving roosendaal
    hoi baylee

ik heb je testen net bekeken.
    je hebt een hele duidelijke streep en een heel heel licht streepje. ik denk dat je niet zwanger bent, ik heb namelijk ook wel eens zo'n uitslag gehad en toen was ik ook niet zwanger. voor mijn gevoel is een test pas positief als bijde strepen goed zichtbaar zijn. maar ja ik heb er nog niet zo veel gedaan. ik hoop natuurlijk dat ik het mis heb!
    veel liefs

19. Baylee

Baylee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.417
    0
    36
    hoi allemaal,

De zwangerschpstest is binnen de tijd afgelezen! Dus er was gelijk al een licht streepje te zien !
    Ik wordt gek van al die testen ...
    Maar ik ben niet zwanger gisteren de uitslag gehad van mijn bloedonderzoek ... helaas...

bedankt voor jullie reacties

20. speeters

speeters Fanatiek lid

26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    België
    Jammer! Hopelijk is het wel snel raak voor je!

Deel Deze Pagina