Ik zou graag wat ervaringen willen horen van moeders die bij de tweede een keizersnede hebben gehad. Is het zwaarder dan bij de eerste? Hier bedoel ik mee dat je bij de eerste alle tijd had om te herstellen en nu bij een tweede er toch al eentje hebt rondlopen. Dit ivm bukken/ tillen enz. De kans is aanwezig dat ook deze zwangerschap een keizersnede wordt. Het liefst zou ik vaginaal bevallen ivm herstel maar wat niet kan dat kan niet. Hoop dat er iemand is die mij haar ervaringen kan vertellen.
ik heb 2x een keizersnede gehad, maar bij de 2de veel sneller hersteld. Hangt erg af van je eigen conditie. Bij dochter liep ik met 42 weken nog en kon ik bijna niets meer, keizersnede na het eind van dag 2. Bij zoon was ik nog aardig fit, keizersnede na 12 uur. Dochter werd opgenomen op de kinderafdeling, zoon lag gewoon gezellig bij me. Genoeg redenen waarom ik de 1ste keer zwaarder vond. dochter was al 2,5 toen zoon werd geboren en ik kon al goed met haar praten. Haar optillen mocht niet, dat begreep ze en ze klom op schoot om te knuffelen.
Ik vond hem pas bij de derde zwaarder. Maar mijn gynaecoloog zei: Je kunt geen sectio met elkaar vergelijken. De ene vrouw die fluitend naar buiten loopt heeft de andere keer maanden last, en vice versa. Je kunt er geen peil op trekken, en is niet per vrouw verschillend maar per sectio verschillend. Dus bij deze hoe het voor mij was, de tweede was een eitje. Maar dat is helaas geen garantie voor jou
Ik vond de 2e keizersnede echt reuze meevallen. Bij de eerste zware HELLP gehad en spoedkeizersnede onder volledige narcose gehad. Herstel duurde ook wel even, hebben 2,5 week in het zh gelegen. Nu een geplande keizersnede gehad. Na 3 dagen naar huis en na 1,5 week liep ik alweer buiten te wandelen. Zoontje af en toe getilt, maar hier geen last van gehad. Hoop dat het herstel bij jou ook snel gaat! Succes!
Dank voor jullie reacties! Ik ben ook erg benieuwd hoe het zal zijn omdat onze zoon straks pas 1.5 is als de baby komt en ik hem nog dikwijls moet tillen. En dat gaat dan natuurlijk niet... Ik hoop dat het niet nodig is en dat ik alsnog vaginaal kan bevallen, maar ja, mocht het toch een keizersnede worden neem ik zeker jullie positieve reacties mee.
Alhoewel niemand dat had verwacht, herstelde ook ik sneller van de 2e keizersnee dan van de 1e. Ondanks de ernstige HELLP die ik na de 2e doormaakte...