Hallo meiden, Gisteren te horen gekregen tot ik GBS positief ben. Eigenlijk wist ik dit wel al omdat ik dat bij me 2e dochtertje ook gehad heb en die is ook te vroeg geboren. Vandaag 20 weken echo gehad en helaas was die ook niet 100% goed. Ons kleintje had nauwelijks tot geen maagvulling, en een gaatje in het hartklep of dat sluit niet mooi. Iemand die dat ook heeft meegemaakt en staat die GBS los van de slechte 20 weken echo?
Die GBS staat daar inderdaad totaal los van. Dat veroorzaakt geen lichamelijke afwijkingen. 20% van de Nederlandse vrouwen zijn draagster. Waaronder ik ook. Wil je wel veel sterkte wensen! Hopelijk valt het mee. Krijg je nog uitgebreider onderzoek?
Te zeggen dat het er niks mee te maken kan hebben is wat kort door de bocht wat mij betreft. Heb je het aan je arts gevraagd? Ben je nu ook positief getest?
Gbs staat er echt totaal los van....gbs is een streptokokken b bacterie die in je damen voorkomen en terrecht kunnen komen in je plasbuis of blaas...dit kan blaasontstekingen veroorzaken met als gevolg vroeggeboortes. En er is een kans dat je kind er tijdens de bevalling er besmet mee kan raken en er behoorlijk ziek van kan worden...oa hersenvliesontsteking, longontsteking e.d. Maar is goed te behandelen met antibiotica. Ik ben ook gbs positief..en heb 2 bevallingen achter de rug...en als je op 16 weken positief test kan het zomaar zijn dat je met 36 weken negatief test...dit had ik...de bacterie komt en gaat... Ik wil je wel veel sterkte wensen en hoop dat het allemaal meevalt..
Nou dat is niet kort door de bocht hoor. Gewoon de waarheid het is een normale bacterie die kwaad KAN voor de baby maar dan alsnog is een hartafwijking daar geen symptoom van.
Infecties kunnen wel degelijk afwijkingen veroorzaken, zeker als deze vroeg plaats vinden. Dat is ook de waarheid . De kans is klein, maar om te zeggen dat het niet kan vind ik dus idd wat kort door de bocht. Ik heb enorm veel kennis op het gebied van gbs dus uitleg hierover is niet nodig . Ts: als je meer over gbs wil weten hoor ik het wel!
Als je wilt mag je me inderdaad wel wat meer informatie geven over de GBS. Jij hebt er ervaring mee dus zou toch wel graag wat meer er te weten over te komen.
Ik ben inderdaad nu ook weer positief getest. Ze hebben dat gelijk nagekeken toen ik voor blaasontsteking de urine ging leveren. Ik heb 2 kinderen al en een zwangerschap is vlekkeloos gegaan en de tweede alleen maar ellende gehad en pas op het einde toen me vliezen te vroeg braken zijn ze er pas achtergekomen tot ik toen ook GBS positief was. Dus zijn te vliezen dan per toeval te vroeg gebroken of is dat toch een combinatie geweest met de GBS? Daar zullen we niet achter komen maar zou wel graag meer willen weten en niet nog eens hetzelfde meemaken als wat ik bij me dochtertje meegemaakt heb.