hoi iedereen! ik vraag mij af wie van jullie allemaal pilletjes neemt tijdens de zwangerschap? mijn gyn zei dat ik extra vitaminen kan innemen als ik wil bijvoorbeeld die van omnibionta pronatal + dha maar ik denk als je genoeg groenten en fruit eet is dit toch overbodig? behalve die dha dan vinden jullie deze pilletjes goed of geldklopperij? Alvast bedankt!
Hey, ik ben absoluut geen fruiteter dus neem ik voor de zekerheid extra vitamines. Ik slik de fem natal van davitamon (tegenwoordig mama compleet geloof ik) Deze heb ik ook geslikt voordat ik zwanger was en ben deze door blijven slikken. Ze zeggen dat je kleintje toch wel pakt wat ie nodig heeft en op deze manier voel ik me er goed bij.
Ik heb tot nu toe drie kwart van de zwangerschap vitaminepillen geslikt. Reden? Soms moet ik van de vitaminepil overgeven waardoor ik het dan een paar dagen niet slik en daarna weer de draad oppak. Dan gaat het weer lange tijd goed en moet ik er weer van overgeven en stop ik weer een paar daagjes. Maar neem het dus wel zoveel mogelijk in omdat ik onvoldoende fruit en groente eet.
Ik eet echt voldoende groente en fruit, maar m'n weerstand is toch beter als ik er ook een multivitamine bij slik. Ik heb van de Etos "zwanger zijn", daar is foliumzuur en visolie aan toegevoegd. Je mag er 2 per dag, maar ik neem er maar 1 en daarbij slik ik 1 capsule visolie extra (ook van Etos). Volgens VK hoef je geen dure merken te nemen, Etos huismerk is net zo goed.
Ik slik ze ook, van vsm. Voel me er goed bij. Duur zijn ze zeker niet, en voor mn gevoel kan ik nu momenteel niet gezond genoeg leven voor mn frummeltje
Ik gebruik al tijden de multi zwanger van de DA. Niet duur en voel me er wel goed bij. Zit ook foliumzuur in. Ook goed tijdens de borstvoeding. Ik probeer gezond en afwisselend te eten, maar zo heb ik meer de garantie dat ik toch alle voedingsstoffen binnenkrijg. Bij mij is het vaak de redenatie: als er iets mis zou zijn heb ik alles gedaan om dit te voorkomen (zo ook met dingen wel/ niet eten e.d.).
Hier ook een fan van Fem Natal, word nu mama compleet.. Ik merk gewoon dat ik me toch beter voel als ik ze slik, meer energie etc. Verder slik ik ook visolie capsules, ik ben gewoon niet echt een viseter. Liever iets teveel als te kort voor de kleine
Ik slik Gravitamon voor zwangere vrouwen. Probeer wel mijn portie fruit/groenten te eten op een dag, maar eet daarnaast ook wel lekkers en heb al weken een Nutricia tik! Hoop met de aanvullende vitamines het extra's wat ik evt. mis aan te vullen
Ik probeer dagelijks de benodigde hoeveelheid gezonde dingen te eten, maar ik voel me er letterlijk en figuurlijk beter bij om toch een extra vitamine te slikken. Ik slik Materna van Centrum vanaf ongeveer 3 maanden voordat ik zwanger werd en dat bevalt uitstekend. Verder slik ik nog visoliecapsules erbij (ik eet zelf zelden vis en de visolie schijnt goed te zijn voor de ontwikkeling van de hersenen van de kleine). Bevalt allemaal prima, dus ik ga er lekker mee door.
Aangezien ik niet van vis houd en het zelden eet maar geen visoliecapsules heb ingenomen, heeft het zin dat alsnog te doen en raden jullie het aan of is een multivitamine (van Centrum voor de zwangere vrouw) genoeg? En stinken die viscapsules niet?
Ik slik ook multivitamine voor zwangere vrouwen, B12, visolie capsules/omega3 en vloeibaar ijzer (Floradix - superspul!!!). Alles op aanraden van mijn verloskundige. Met name B12, ijzer en omega3 belangrijk voor nu maar ook voor tijdens en na de bevalling aan te raden. Ook al krijgt je baby voldoende, het is hartstikke belangrijk dat jouw "levels" ook op pijl zijn. Wat betreft die visolie; ik kreeg hele vervelende oprispingen van die visolie capsules dus die slik ik nu voor ik ga slapen. De capsules zelf stinken trouwens niet. Hier trouwens een topic met ongeveer dezelfde vraag, misschien heb je daar ook nog wat aan: http://www.zwangerschapspagina.nl/zwangerschap/160732-hoeveel-pillentjes-slik-jij-tijdens-zwangerschap.html
Ik gebruik Vitaal zwanger van de kruitvat werkt goed en is ook niet te duur alle vitamine zitten er in en ik voel me goed bij ben geen goede groente en fruit eter dus is geen overbodige luxe voor mij.
Het is absoluut geen geld klopperij. je kindje neemt wel wat hij nodig is maar daardoor krijg jezelf misschien een tekort. vit D is gewoon erg belangrijk voor de bot opbouw van de kleine. foliumzuur is erg goed voor de ontwikkeling van het zenuwgestel d.w.z. hersenen en zenuwen in lichaam. ik ben zelf ook geen fruit eter ben er allergisch voor dus vit c is ook erg nodig om extra in te nemen. ik gebruik ook mama compleet en voel me er prima bij.