Hai allemaal, Ik merk dat ik veel bezig ben mer zwanger worden. Eerst normaal, maar ik denk dat het nu teveel begint te overheersen. Ik loop de hele dag met de angst dat het nooit lukt. Gister knallende ruzie gehad met mannetje omdat hij precies in de vruchtbare dagen een keer geen zin had. Oh wat was ik boos. Ik heb een boel nare dingen geroepen en ging helemaal stuk van verdriet. Ik geloof niet dat ik hier nu al zo mee om moet gaan in ronde zes. Daarbij zorgt het voor een hoop stress. Hebben jullie tips om het iets meer los te laten, meer op zijn beloop....?
Wat bij mij helpt is niet tegen m'n partner zeggen als ik een knal ovulatietest heb. Ik doe gezellig kaarsjes aan, ga lekker douchen, leuk lingerietje en dan gewoon echt gezellig klussen... Zo voelt mijn vriend zich niet zo onder druk gezet en krijg ik wat ik wil (namelijk klussen tijdens mijn vruchtbare dagen). Misschien kan je er niks mee, maar ik hoop dat het je helpt. Ik was er eerst ook zo mee bezig, maar dat haalt de romantiek er zoooo gigantisch uit.
Herkenbaar! Het is heel vervelend om er veel mee bezig te zijn. Wij zijn op een bepaald moment leuke dingen gaan inplannen. Onder andere een reis naar New York geboekt, die we nu hebben moeten annuleren En we waren echt niet snel zwanger maar ben bang dat de druk die we erop legden niet meewerkte. Helaas kun je de druk niet zo makkelijk wegnemen en geloof de mensen niet die zeggen dat je er helemaal niet mee bezig moet zijn want het blijft een wens. Een wens is niet makkelijk los te laten.
Ik denk dat je er onbewust altijd mee bezig blijft.. Je bent op zoek naar je vruchtbare dagen, je zoekt je ei.. en als je die gevonden hebt wil je die graag benutten door het klussen. Als die periode geweest is, ga je wachten op je NOD. Je haalt je allerlei dingen in je hoofd die je voelt.. En hoe dichter je bij je NOD komt, hoe zenuwslopender het is. Je vraagt je af of je moet testen of niet.. en als je niet ongesteld wordt doe je een test, als je wel ongesteld wordt ben je teleurgesteld en begint alles opnieuw.. Dus om een lang verhaal kort te maken Ik denk dat je er nooit helemaal niet mee bezig kunt zijn. Probeer het leuk te houden en afleiding te zoeken.. Misschien helpt dat een beetje
Ik heb het ook precies zo, zoals hierboven. Ik zeg niet wanneer mijn vruchtbare dagen zijn, maar probeer hem dan te verleiden. Ik wil het ook niet zien als "klussen omdat het moet" maar eerder gezellig maken... Manlief heeft zelf ook zoiets van, ik merk het wel wanneer je zwanger bent. Verder kan ik het loslaten (nu) om veel hier te kijken en in reacties van me af kan schrijven. Ik weet dat ik zwanger kan worden, omdat ik een dochter op de wereld heb gezet. Ik denk ook niet, het lukt mij niet meer... Ik denk het komt wel, alleen ons wondertje bepaalt. Ik hoop overigens dat het voor iedereen snel raak is!!!
Dat klinkt heel erg herkenbaar! Bij mij niet zozeer in de vruchtbare dagen omdat manlief niet wil meewerken (integendeel ) maar als ik ongesteld word dan krijgt hij alle verwijten naar zijn hoofd geslingerd ocharme... Hij heeft altijd gezegd dat het dit jaar wat druk is en een 2de baby voor augustus 2014 niet echt gepast zou zijn dus verwijt ik hem dat het door hem komt dat het nog niet lukt en dat hij het niet wil etc etc Er minder mee bezig zijn is hier ook echt onmogelijk. Iedereen in onze omgeving is zwanger of ook bezig om zwanger te worden dus... Ik doe mijn uiterste best om geduldig te zijn maar toen het geduld werd uitgedeeld stond ik als een van de laatste in de rij denk ik
Dit. Ik sluit me hier bij aan. Voor ik zwanger was van de eerste deed ik dit echt fout. Ik vertelde hem dat we moesten klussen omdat ik een posi test had bijvoorbeeld of dat ik in mijn vruchtbare periode zat. Resultaat, manlief voelde zich erg onder druk staan en presteerde juist niet Tegenovergestelde resultaat dus, en dat terwijl hij dat echt noooit had. Uiteindelijk wel zwanger geraakt in ronde 3 dus mag niet klagen, maar toch.. Deze keer met het zwanger worden heb ik mezelf dus voorgenomen dit niet meer te melden, ik verleid hem gewoon en hoop op het beste werkt veel beter merk ik! Scheelt voor allebei een hoop stress. En dat loslaten voor jezelf, tsja is heel lastig, je wilt het gewoon zo graag, maar probeer toch je gedachten te verzetten, doe dingen die je leuk vindt en afleiden. Succes.
Lieve dames, Bedankt voor al jullie reacties. fijn dat ik niet de enige ben. Manlief kreeg hem laatst niet meer omhoog door al het gezeur, dus verspilde ronde. Ik ga jullie tips ter harte nemen en mijn verleidingskunsten erin gooien!
hoi meiden ideaal onderwerp wat past bij mij. februari (2013) BBZ doorgemaakt, eileider verwijderd en inmiddels in ronde 8 en nog steeds niks.weer bij gyn geweest echo gehad, lichamelijk helemaal in orde. de geest houdt het tegen dus ik moet afleiding zoeken! zijn er meer die hetzelfde meegemaakt hebben of iemand kennen?
Heel herkenbaar! Wij zijn pas met ronde 2 bezig en het ging afgelopen weekend ook niet helemaal goed! Mijn man had ook gin zin meer en ik eigenlijk ook niet! Dinsdag fijn gesprek gehad samen en daarna lekker gezellig gemaakt ! Hij floepte er alleen uit net voor de zaadlozing, snel er weer in en ook nog wat in me terecht gekomen gelukkig! Gister ook nog gezellig gemaakt en nu is het wachten of het gelukt is, al denk ik het niet! Verwijten maak ik nooit naar mn man! Volgende ronde neem ik al jullie tips ter harte en ga hem lekker verleiden en niet tevroeg beginnen! Waren nu al op dag 5 van de cyclus begonnen, om de dag, das ook niet ideaal! @dani, je weet het niet! Misschien is het toch raak van een andere keer!
Herkenbaar allemaal ik kan over niks anders praten dan baby's en om mij heen word de een na de andere zwanger!! Wij zijn sinds januari bezig dus veels te lang vind ik. In augustus was het raak en dat was ook de eerste maand dat ik het uit mijn hoofd had gezegd. Ik zei tegen mezelf Gaby je maakt jezelf helemaal gek, geniet gewoon van de sex en als moeder natuur het wilt komt die baby wel. Ik heb geen ovu testen gebruikt en gewoon sex wanneer we zin hadden en ja hoor het was raak helaas alleen van korte duur Nu is de gekte terug en nog gekker!! Mijn vriend word gek van mij hihi Ik probeer er niet aan te denken maar tis zo moelijk het verlangen is zooo groot.
Ik zit nu ook in 6e ronde en probeer me nu voor de eerste keer echt zen te houden. Ik lees ook niet te veel hier meer...zodat de dagen hopelijk sneller voorbij vliegen zonder dat ik er constant aan denk en mee bezig ben. Maar helemaal uitschakelen gaat niet. Ik heb nu meer de houding van: we zien het wel. Maar het blijft wel lastig. ML wil elke dag wel klussen, dus daar ligt het niet aan. Ik ben eerder degene die geen zin heeft. Behalve op de vruchtbare dagen, dan wil ik altijd en die wachtdagen na ei...pffft...denk altijd al snel: het is niet raak. Kan het me gewoon niet voorstellen dat het wel zo zou zijn..zo gek!
Ik kan me ook niet voorstellen dat het ooit raak is... Zo gek..en daardoor denk ik weer dat het misschien niet voor me is weg gelegd. Ik probeer het nu wat los te laten.. Je wilt het zo graag onder controle houden maar dat kan helaas niet