Hallo meiden, Ik vroeg me af vanaf wanneer je de eerste zwangerschapssymptomen kan waarnemen ? Heb gisteren of vandaag eisprong gehad. Kunnen de eerste symptomen direct waargenomen worden of duurt dit nog een aantal dagen?
Na je eisprong kan je nog niet meteen zwanger zijn.. Eerst moet er een innesteling zijn, en dat is pas vanaf 7 dagen na de eisprong meen ik! Hangt ook af van persoon tot persoon, hoeveel en welke symptomen je hebt
Dacht al zoiets,Bedankt Ik zie trouwens dat je zwanger bent in je derde ronde,gefeliciteerd! Zit nu ook in mijn derde ronde,hopelijk heb ik evenveel geluk
De dag van ze bevruchting was ik misselijk en voelde me zo verschrikkelijk (niet uit te leggen eigenlijk) Na vlak na de innestelingsbloeding was ik misselijk + gevoelige borsten... En volgens mijn familie erg gevoelig haha... Succes hoop dat je snel een positieve test in je handen hebt!!
Ik merkte in de dagen na mijn ovulatie hele 'vreemde' prikjes in mijn eierstokken. Tenminste, ik denk dat het mijn eierstokken waren. Heb het enkel gevoeld bij de zwangerschap van de eerste en nu bij de tweede heb ik de prikjes ook gevoeld. Daardoor had ik al het voorgevoel dat ik weleens zwanger kon zijn...Maar goed, iedereen heeft weer andere dingetjes waar je het aan zou kunnen merken...
Niet helemaal correct. Er vindt een bevruchting plaats en je lichaam kan daar al op reageren. Zo kan je onmiddellijk na de bevruchting al HCG aanmaken waarop sommige vrouwen reageren. Ik bijvoorbeeld kreeg onmiddellijk pijn aan mijn borsten en tepels. De dag na de eisprong. De dag daarna had ik een bruine aureola en blauwe aders op mijn borsten.
Ik dacht ook altijd dat je pas na je innesteling echt symptomen kan hebben maar lees hier toch anders Ben 2 dagen na ei nu en voelde me op de dag van mn ovulatie de hele dag misselijk en belabberd. Dacht zal wel door de stijging van LH of een ander hormoon komen die de eisprong is gang zet. Vandaag hele dag zeurende pijn in mn onderbuik maar dat wijt ik aan de eisprong ook. Kortom: ik zoek voor alles een reden maar voor zw symptoom te vroeg denk ik.
Bij mijn eerste wist ik niet dat ik zwanger was tot ik krampen kreeg die anders waren als mijn menstruatie. Ik was ook zwaar onregelmatig dus de ene maand wel en dan weer niet ongesteld. Ik wist dus ook niet wanneer ik het moest worden. Ik had een kaltest in me handen en bleek al 3 weken zwanger te zijn. Ik werd trouwens ook DOODziek. Bij de 2de wist ik het bij de bevruchting al. Ik was super regelmatig na mijn eerste geworden en wist dus precies wanneer mijn ei zou komen. 5 dagen na de sex had ik een steek die vanaf ong mijn rechtermiddel naar mijn rechteronderbuik trok en werd er echt beroerd van. 11 dagen later een positieve test
ik had bij de 2e vrij snel het idee dat ik zwanger zou kunnen zijn door kleine dingen.. gevoelige borsten en ik werd misselijk van schommelen haha klinkt stom maar t was wel zo. en dat was een paar dagen voor ik positief testte..
Veel van de beschreven symptomen kun je op elk punt in je cyclus hebben door hormonen. De echte kwaaltjes die horen bij zwangerschap kunnen komen na innesteling of veel later; ik pas iets in week 10.
Ik voelden het alle keren al dacht ik het zal wel mijn verbeelding zijn maar bij 2e ging ik op de wc zitten 4 dagen na bevruchting blijkbaar achteraf gezien en leek of iemand een mes van onder naar boven stak krijste het uit..heel naar gevoel heb het erna niey meer gehad toen dacht ik er klopt iets niet dag erna getest en zelfs die was al positief de GYN zei dat kan allemaal al is iedere vrouw anders zelfs zo vroeg al positief testen en zonder hcg geen zwangerschap.Mijn ervaring is je kan al snel klachten hebben en sommige hebben dat totaal niet het menselijk lichaam blijft een wonder
Ik heb nog steeds wat vage symptomen.. steekjes in de lies, maag niet echt in orde, heel moe,... ik zie wel binnen 2 weken , maar dat lijkt een eeuwigheid haha
Ik had vanaf mijn eisprong pijnlijke borsten en nu nog steeds ( maar dat had ik ook toen ik niet zwanger was) en vanaf een week na mijn eisprong zeurende rugpijn met vlagen en zeurende buikpijn heel licht. En ik bleek idd zwanger.
Bij de eerste zwangerschap was het eerste symptoom een vlaag van misselijkheid, die avond heb ik positief getest, toen was ik iets meer dan 4 weken zwanger. Bim de tweede zwangerschap werd ik opeens heel duizelig, moest echt even gaan zitten. Nou had ik tijdens de eerste zwangerschap een hele lage bloeddruk (bij de tweede ook bleek later), dat was voor mij wel eenduidelijk symptoom. Ik had nog niet getest dus was nog geen 4 weken zwanger. Heb tijdens de innesteling ook wel steken in mijn baarmoeder gevoeld maar die heb ik ook wel eens tijdens mijn menstruatie.
Godblessed ik heb ook zoiets. Soms opeens erge steken in mijn vagina. Heb rond zondag- dinsdag mijn eisprong gehad. Maar merk ook wel wat dingen. Opeens bij mijn tepels sorry beetje vies, normaal heb ik wel eens dat wittige dan erin maar nu zit het ook opeens rondom mijn tepel een paar stukjes. Lijkt alsof het een mini puistje is maar dan net toch niet. En meer last van mijn onderbuik. Zal vast wel niks zijn maar die van mijn tepels vond ik wel raar. Herken iemand dit?
Dat komt wel.door hormonen welke hormonen kan je nooit zeggen maar ik heb nu ook.allemaal puistjes op mijn tepel hof. Gwn duimen dat het goed zit positief denken . Ik duim ook voor je
Sorry, maar dit is feitelijk onjuist. De eerste periode reageer je op progesteron. Het vruchtje maakt pas HCG aan nadat het is ingenesteld. Zo werkt het nu eenmaal.