Hoi, Mij is geadviseerd om toch aan de pil te gaan omdat ik een heel korte cyclus heb en erg veel pijn heb tijdens de menstruatie en veel bloed verlies. Bovendien speelt mijn BI tijdens de eisprong en menstruatie erg op. Om de pil goed zijn werking te laten doen is het advies deze minimaal een half jaar te gebruiken. Maar misschien willen wij over die tijd wel voor een tweede gaan en het zou dan niet fijn zijn als door het gebruik van Cerazette het lang duurt voordat de normale cyclus weer op gang komt. Wie heeft ervaringen met het stoppen van Cerazette en het op gang komen van de cyclus/zwanger worden? Bedankt.
Hoi, ik gebruik momenteel Cerazette omdat ik volledig borstvoeding geef. Mijn arts vertelde dat je gewoon een eisprong hebt tijdens het gebruik. Ik neem aan dat je cyclus dus niet "verstoord" is ondanks dat je 28 pillen doorslikt en dus geen menstruatie hebt. Misschien de apotheek even bellen voor advies? Groeten Mamadaisy
Weet je dat heel zeker? De combinatiepil onderdrukt nl. de eisprong. Edit: heb het even opgezocht op de site en met Cerazette heb je ook geen eisprong hoor!
Ik weet zeker dat ze dat zei. Het zaad werd bij de baarmoeder tegengehouden, maar je kan wel gewoon een eisprong hebben... Er zit nl geen oestrogeen in dat de eisprong remt.
Dan heeft ze je dat wel verkeerd gezegd! website cerazette: Het remt de eisprong, waardoor bevruchting wordt voorkomen. consumed: Deze pil voorkomt zwangerschap (= anticonceptieve werking) vooral door voorkómen van de eisprong (= anovulatore werking). Hierdoor kan geen bevruchting plaatsvinden en ontstaat dus geen zwangerschap. farmaceutisch kompas: Progestageen, 'Minipil'. Wordt in het lichaam omgezet in etonogestrel (ENG). De anticonceptieve werking berust voornamelijk op remming van de ovulatie.
Hoi, je hebt inderdaad gelijk. Ik heb de bijsluiter gelezen en het stond er inderdaad zoals jij het zei. Rare arts... Bedankt voor het meedenken! Maar het lijkt me toch dat je net als met andere pillen een maandje moet wachten en dan pas zwanger raken. Groetjes!
hey ik had na de eerste keer dat ik met bv de cerazette slikte na 1 maand weer een regelmatige cyclus... Maar ja of jij dat ook hebt is natuurlijk moelijk te zeggen...maar dan ligt het meer aan jou denk ik dan aan de pil.... En natuurlijk heb je geen eisprong daar is de pil voor natuurlijk....