Hallo allemaal, ik zit met een probleem denk ik. Ik ben vorige week zondag begonnen aan mijn nieuwe pilstrip (die week daar voor gewoon "goed" ongesteld geweest, ik slik mijn pilstrip dus niet door...). Het is nu bijna een week later en ik ben wéér ongesteld. En niet een "spotting" of iets dergelijke, nee echt compleet. Krampen en een heftige bloeding, zoals altijd. Ik ben nog nooit ongesteld door mijn pil heen ongesteld geworden Ik heb vorige week wel seks gehad, maar ik slik mijn pil altijd (al dik 4 jaar) keurig optijd 's ochtends vroeg. Dus HELP! Heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn is het wel zo slim om zo snel mogelijk een zw.t te halen? Alvast bedankt allemaal..
Als je niet ziek bent geweest (of diarree hebt gehad oid) en je je pil gewoon dagelijks op tijd hebt geslikt is er volgens mij weinig reden om je zorgen te maken. Een doorbraakbloeding kan altijd en is erg vervelend maar wil niet zeggen dat je pil ook minder betrouwbaar is.
maar is het niet zo iets met je ovulatie die plaats vindt, 1 x in de maand waardoor je dus ongesteld wordt? Hoe kan ik dan nu wéér ongesteld zijn terwijl ik dat net ben geweest.. Oh ik ben toch wel een beetje gestressd door zo iets.
dat heb ik lang gehad! meestal is de pil niet goed genoeg...als het vaker gebeurd dan. had verder niks met zwangerschap oid te maken.. zou je nu nog niet druk maken maar mocht het vaker gebeuren even de huisarts bellen. Dan krijg je waarschijnlijk inwendig onderzoek + uitstrijkjes voor soa testen en mocht daar allemaal niks uitkomen een andere pil.
Ik heb dat nu ook zo'n beetje om de maand....sinds ik na mijn bevalling weer aan de pil ben. Daarvoor 10 jaar pil gebruikt en nooit gehad.....weet ook niet hoe het komt. Misschien hormonale verandering?