naar buiten?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door mwjalloh, 6 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mwjalloh

mwjalloh Actief lid

2 jul 2008
    402
    0
    0
    Hallo, ben 9 dagen geleden bevallen, ik ben nog niet buiten geweest en ik wil ff naar de supermarkt met de kleine (5 min. lopen), ze is geboren met 3920 gram en 2 dgn geleden woog ze 3820 gram. Ik heb geen weegschaal dus geen idee of ze alweer op haar geboortegewicht zit. Het is droog buiten, zal ik haar meenemen of beter van niet? :rolleyes:

2. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Ik geloof dat het na een week toch wel mag hoor, als je de kleine goed inpakt (niet té warm, maar ook niet te koud, en als ze zich goed zelf op temperatuur kan houden kan het best wel.

3. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Lekker meenemen joh. Dat kan al best. Hier ging mijn eerste na een paar dagen al met papa naar buiten. En nu gingen we samen na 1 week.
    Lekker doen hoor. Gewoon een jasje aan, dekentje erover en genieten maar. Niks leukers dan trots achter de wagen te lopen!

4. Nash

Nash Bekend lid

2 jan 2008
    522
    0
    16
    Wij hebben ons meisje na 8 dagen ook voor het eerst mee naar buiten genomen voor een wandeling. Idd goed aankleden (ook niet te warm) en er lekker van genieten :D

5. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Ik mocht zelfs na 4 dagen al naar buiten, helaas kwam het er vandaag pas van... maardat is toch ontzettend genieten :D... je liep er vast net zo trots achter als ik ;)

6. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ja idd ik ging ook na een weekje weer naar buiten met beide kids trouwens ;)

7. mwjalloh

mwjalloh Actief lid

2 jul 2008
    402
    0
    0
    nou we zijn ff geweest hoor, mn meissie was meteen strontverkouden toen we terugkwamen, voelde me gelijk een slechte moeder (nog last van hormonen hihih) toen ze net aan de borst dronk snakte ze echt naar adem. Hopelijk kan een verkoudheidje geen kwaad bij zo een kleintje?

8. Vlerkje

Vlerkje Actief lid

14 jun 2008
    419
    0
    0
    Receptioniste/Studente
    Gewoon lekker meenemen. Ik ben gisteren (met 10 dagen) pas voor het eerst naar buiten geweest, in verband met eigen ziekte. Mijn kraamverzorgster gaf als tip: Kleed je kindje aan zoals je zelf aangekleed bent, dus draag je zelf 3 truien dan trek je je kindje die ook aan bijwijze van + een dekentje in de kinderwagen. En een mutsje op.

9. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier kregen wij het advies: hetzelfde als wat je zelf draagt + één laagje extra. En dan ook nog een dekentje in de kinderwagen. Maar dat verschilt dus ook weer per kraamverzorgster.

Iig, ik was als ook gewoon naar buiten gegaan als ik jou (ts) was hoor, die verkoudheid had ze anders ook wel op kunnen lopen, als je binnen was gebleven. Daar hoef je je echt niet schuldig om te voelen (al snap ik het wel hoor, zou ik zelf ook gehad hebben ;)). Wij waren al na 2 dagen voor het eerst gaan wandelen (klein stukje maar), omdat Milan toen alweer op z'n geboortegewicht zat.

10. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ik zou geen dikke winterjas aandoen in de wagen. Gewoon haar kleertjes, daaroverheen een dun jasje of vest. En een mutsje. Dan onder het dekbedje of dekentje en ik lag bij de voetjes nog een kruikje òp de dekens..Als de voetjes lekker warm zijn, blijft de rest ook lekker warm..

Verkoudheidje heeft ze niet opgelopen van dat eventjes naar buiten hoor. Kan wel door de frisse buitenlucht dat ze een loopneusje heeft gekregen..Een verkoudheid is een virus, dus die heeft ze dan al onder de leden gehad.

11. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Ik doe een babywinterjasje bij Yelena aan. Dan gewoon haar kleertjes en slofjes onder een dekbedje in de kinderwagen. Ze heeft haar muts van het jasje dan op en de deken komt tot iets boven haar middel. Ik zorg dat haar handjes erboven kunnen zodat ze het niet te warm krijgt. En ze slaapt altijd lekker door dus gaat prima!
    Het is even zoeken hoor, ik vond het ook lastig in het begin. Maar even naar buiten gaan is voor jezelf ook lekker. Je hoeft niet perse met je kleintje samen te gaan. Gewoon ff een blokje om is ook lekker als iemand anders op je kindje past.

12. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.983
    0
    0
    Wij zijn ook na 5 dagen met allebei al een blokje om gegaan.
    Maar bij mij was het wel in September dus toen was het wel minder koud..
    Maar net als vandaag was het echt wel te doen buiten dan kan je echt wel lekker een ommetje maken!

Deel Deze Pagina