snel zwanger van 1e kindje, bij 2e kindje ook?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Luvv, 9 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Ik vraag me af hoe snel t bij jullie ging bij een 2e tov je 1e kindje. Ik was na 2 rondes zwanger van onze dochter. Ga nu bijna stoppen met de pil en hoewel ik weet dat t bij iedereen anders is en je nergens een garantie hebt ben ik wel benieuwd hoe t bij anderen ging. Waren jullie bij je 2e kindje even snel zwanger als bij de 1e of is er een groot verschil??

2. Gooischemama

Gooischemama Fanatiek lid

4 aug 2010
    1.642
    1
    0
    Hilversum
    Eerste onverwachts en nu 3.5 jaar bezig voor een 2de
    Ondertussen pcos vast gesteld

Maar je hoort ook dames die heel snel na hun eerste kindje weer zwanger zijn

3. LieveMama28

LieveMama28 Actief lid

23 okt 2011
    222
    0
    0
    Ik ben planner in een zorginstelling
    Bemmel ( Gelderland)
    De eerste was bij ons in de 4de ronde raak.
    Nu bezig met de 7de ronde alweer.
    Zegt dus niks.

Succes ermee.

Liefs annemarie

4. riniti

riniti Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.589
    0
    36
    Roze wolk :-)

hey meid,

ik was net als jij van mijn zoontje zo zwanger ( 3e ronde) vorig jaar juni ( 2010) vonden wij het wel tijd voor een brusje voor ons ventje... maar dit ging een beetje anders als de eerste keer... ik werd nl helemaal niet meer ongesteld! na een heleboel ellende, onderzoeken en ziekenhuizen bleek ik pcos te hebben en dus niet echt meer vruchtbaar te zijn.. ( ik had cyclussen van over de 100 dagen!) uiteindelijk was ik afgelopen mei zwanger na het spuiten van hormonen! dus je ziet het.... soms loopt het even een beetje anders! ik heb erdoor ook echt een rotperiode gehad, je gaat er gewoon vanuit dat als je weer een kindje wilt dat dat ook op de gewone weg zou moeten kunnen ( kan natuurlijk altijd langer duren... maar dit had ik even niet verwacht) ik ben ook heel dankbaar nu dat ik het nog een keer mag meemaken, het heeft mij wel wat meer met beide benen op de grond gezet dat het allemaal niet zo vanzelfsprekend is! succes met zwanger worden meid,

liefs riniti

5. riniti

riniti Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.589
    0
    36
    hey,

ik lees nu jou berichtje... ook pcos?? gebruik je nu clomid soms?? of spuit je hormonen?? succes in ieder geval, zie mijn banner, het komt vast goed ( hoe moeilijk het allemaal soms ook is!)

6. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    mijn dochter was de allereerste ronde raak. 2e heeft bijna een jaar geduurd en heb ik medicijnen moeten slikken.
    En nu... onverwachts door anticonceptie heen weer zwanger (wordt een miskraam)... mijn lichaam spoort niet...

7. Hilli

Hilli Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.864
    0
    36
    Poeh, dat vraag ik me dus ook al een tijdje af. Natuurlijk is het elke keer anders maar toch hoop/verwacht je ergens dat het de tweede keer ook wel vrij vlot zal lukken.

Bij mijn eerste zwangerschap was ik in ronde 1 zwanger. Nu eerst een maand zonder klussen gehad, om te kijken wat mijn cyclus deed. Mooi 28 dagen, daar ben ik al blij om. Maar ik zal me toch maar voorbereiden op een wat langere periode van klussen deze keer :) Gewoon om niet met mijn hoofd tegen de muur te botsen ...

Tja klinkt stom, en naïef, en dat zal het ook wel zijn :)
    Het enige wat ik nu kan doen is afwachten en hopen.

8. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.555
    528
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Bij beide kindjes in ronde 4 zwanger geworden.
    Dus het kan wel....

9. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Van beide kindjes in korte tijd zwanger, de tweede was zelfs onverwacht. 2e en 3e ronde, en bij deze zwangerschap was dat in die maand eigenlijk niet eens helemaal de bedoeling. :)

10. babiessss

babiessss Lid

2 nov 2011
    8
    0
    0
    van onze dochter was ik direct zwanger. Nu inmiddels 18 maanden verder en in de MMM beland...

Het zegt inderdaad helemaal niets!

11. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    de eerste was door de pil.... (en in 1 maand tijd.. kende mn vent net 5 weken)

toen gestopt met pil om voor tweede te gaan... gelijk zwanger werd vmk...
    en hup gelijk weer zwanger met vroege eisprong, dus wist even niet of ik NOG zwanger was of weer....

toen nog 1x zwanger geweest na 1x onveilig.... werd vmk

toen gingen we voor onze derde... 2 ronde zwanger....

en nu.... tja.... 15 juni voor eerst ongesteld na stoppen borstvoeding... rubbers gebruikt en gelijk zwanger......;)

Moet zeggen dat ik er trouwens nooit vanuit ben gegaan dat ik snel zwanger zou worden (bij 2 en 3)
    ik zie zwanger worden net als beleggen:
    "eerder behaalde resultaten bieden geen garanties voor de toekomst":D

12. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    1e x in ronde 2 (gezonde zoon geboren)
    2e x in ronde 1 (mk)
    3e x in ronde 1 na mk (gezonde zoon geboren)
    4e x in ronde 3 (vmk)
    5e x in ronde 1 na vmk (ma)
    6e x in ronde 1 na ma (nu nog zwanger, maandag eerste echo...)

steeds heel snel dus!
    ik hoop dat het bij jullie ook weer snel mag gaan (en dan zonder mk's zoals bij ons...)

13. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Toen ik gestopt was met de pil was ik meteen zwanger, dus in de eerste ronde. Dat werd een miskraam.

Daarna even een pauze ingelast. Gelijk toen we weer onbeschermd gingen klussen was ik weer zwanger. Dus de 2de keer ook weer in de eerste ronde raak. Hieruit werd ons zoontje geboren.

Na mijn zoontje in de 3de ronde weer raak, terwijl ik bv gaf. Helaas werd dat een miskraam.

En nu zijn we alweer in de 4de ronde na die miskraam en nog niet zwanger.

14. riniti

riniti Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.589
    0
    36
    ik sta er eigenlijk een beetje heel erg van te kijken dat er zoveel meiden bij de 2e in de mmm belanden! babiesssss jij ook pco?? of wat anders?? vervelend hoor!

15. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.269
    6.178
    113
    Hier 2 keer geluk gehad (ronde 0 ;) en ronde 2).
    Ik had de tweede keer wel gehoopt, maar niet verwacht dat ik zo snel weer zwanger zou raken.
    En zoals je leest gaat het ook weleens anders.
    Maar ik hoop voor jou dat je twee keer zo snel zwanger raakt als de vorige keer ;)!!

16. babiessss

babiessss Lid

2 nov 2011
    8
    0
    0
    @ Riniti

Muv een cyste in mijn eierstok zijn we beide zo gezond als een vis.... Hopen dus dat het aan die cyste ligt en dat zodra deze verwijderd is alles alsnog gaat lukken!

17. mamvan4boys

mamvan4boys Bekend lid

1 feb 2011
    770
    0
    0
    Onze oudste 2 beide in ronde 2. 3e ook in ronde 2, maar werd een miskraam. Daarna erg aan het tobben gegaan met cyclus uiteindelijk allerlei testen gedaan en op de dag van uitslag en verdere plan posi test

18. denise23

denise23 Fanatiek lid

29 okt 2011
    1.229
    0
    0
    tandartsassistente/preventieassistente
    noord-brabant
    1e was ik in ronde 3 zwanger en zit nu net in ronde 2 voor de 2e..
    ik hoop dat het weer snel gebeurd, maar zoals ik hier lees is het echt niet vanzelfsprekend..

19. riniti

riniti Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.589
    0
    36
    waardeloos meid... dan kan je eigenlijk nog beter wat mankeren, zodat ze je er iets voor kunnen geven! maar idd wie weet als ze die cyste hebben verwijderd dat je wel snel zwanger bent, zou wel fijn zijn!!

groetjes riniti

20. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    hier de eerste ( dochter) door de pil heen zwanger geworden
    bij zoon lief ook door de pil heen zwanger geworden.
    Nu door verkeerd geplaatste spiraal zwanger geworden zwanger van 2 ling

Hierna Laat ik mezelf stereliseren want ik vertrouw anticonceptie nie meer.

Deel Deze Pagina