even vraagje aan Lauw en Kris: Wat eet jullie kleintje nu zoal op de dag en maken jullie al het eten zelf of geven jullie potjes?! ben erg benieuwd!
@ MariekeK: gefeliciteerd met je zwangerschap... geniet ervan.. @ Januari: Ik probeer zo veel mogelijk zelf te maken, heel af en toe geef ik een potje, maar ik probeer ook vaak wat in de vriezer te zetten, voor de dagen dat ze niet met ons mee kan eten.. Dit is wat ze eet ongeveer: 8.00: Fles 180/6 of een bord pap 10.30: fruithap: zelfgemaakt 150 mg of 1 potje (200 ml) (+ liga verkruimeld) 13.30: 1 boterham (met boter) + fles 180/6 16.00: fles 180/6 of schaaltje yoghurt met soepstengel 18.00: warme hap (groente, vlees, aardappel/pasta) deze pureer ik of prakken/kleine stukjes. 19.00 fles 180/6 De flessen gaan niet altijd leeg. Ze is net ziek geweest, dus is het schema een beetje in de "war". Maar zo zag het ervoor uit. Komt dit een beetje overeen met wat jou meisje krijgt??
Vandaag bijvoorbeeld: 9:45 wakker gemaakt (fijn joh zo'n langslaper!!) - bv 11:30 pap met opvolgmelk 15:00 halve peer & halve banaan - even door de mixer 17:30 beetje drinken bij mams 18:30 avond eten tussen door heeft hij ook nog een stukje brood gehad om op te sabbelen en wat water. Ik maak overigens alles zelf. Vind ik gewoon leuk!
Bedankt voor jullie reactie over het voedingschema van jullie kindjes! Vinden jullie het soms ook lastig of ze niet teveel of te weinig krijgen? Hier ziet het schema er ongeveer zo uit: 08.15 fles 180 cc 09.30-11.00 slapen 11.00 boterham met smeerworst of smeerkaas 11.30 fruit 12.30 -14.30 slapen 15.00 fles 180 cc (laat de laatste 2 weken wel 100 cc staan) 16.30 warm eten 17.30 yoghurt 19.00 papfles. (soms pakje van nestle 250 cc). (laat de laatste 2 weken wel 100 cc staan) Daarna naar bed Helaas is ons meisje de laatste twee weken weer helemaal uit haar doen en slaapt de nachten totaal niet door. De wee weken ervoor heeft ze wel doorgeslapen. (voor het eerst) Sinds vandaag hebben we het schema veranderd in de hoop dat ze weer gaat doorslapen en ziet het er als volgt uit: 08.15 fles 180 cc 09.30-11.00 slapen 11.30 boterham met smeerworst of smeerkaas 12.00 fruit 12.30 -14.30 slapen 15.30 fles 180 cc (laat de laatste 2 weken wel 100 cc staan) 17.30 warm eten en yoghurt rond 18.30 naar bed 22.30 fles 180 cc Wat denken jullie van ons schema!? sinds vandaag dus veranderd en ze heeft in ieder geval de 2e fles vandaag wel bijna leeggedronken. (misschien gaven wij te snel achter elkaar?!) Hoop in ieder geval heel hard dat ze weer gaat doorslapen, nu ik zwanger ben heb ik mijn slaap nog harder nodig! Lauw: wanneer is ook alweer je NOD?! Spannend he, die rot wachtbank! Kris: Voel je al iets van je zwangerschap?! Je zal wel snel een echo krijgen om te kijken hoever je bent. Ik krijg een echo met 12 weken. Leuk leuk leuk en heel spannend.
Hé dames, Heb even vluchtig er overheen gelezen. @mariek: gefeliciteerd met de zwangerschap @voedingsschema: Maartje heeft het volgende schema: 07:00-07:30 1 boterham met boter en smeerworst/smeerkaas/stroop + thee 09:30-10:00 150cc fruit (vers geen potjes) Hierna gaat Maartje spelen en doet ze tussendoor een hazenslaapje. 12:00 Fles 150/5 Tussen 12 en 15 naar bed en slapen 15:00 150/5 17:30-18:00 150cc groentenhap met aardappels en vlees + toetje als ze wil en goed gegeten heeft 20:00-20:30 150/5 + bambix fles @hier: even snel een berichtje. Vandaag naar Geertgen geweest voor FM en er zat al een eitje van 15mm! Donderdag terug voor 2e FM en er wordt verwacht dat ik vrijdag of zaterdag de eisprong heb.... spannend allemaal!
Voel me gammel! Echt zo'n blehhhh gevoel. Had ik bij onze jongeman helemaal niet. Ik moet me nog gaan melden bij de gyn en ik zal zo rond de 7/8 weken de eerste echo krijgen. Leuk leuk! ps. ik hoop dat je een rustige nacht tegemoet gaat! Vannacht was er hier ook eentje aan het spoken maar die lag zichzelf om een uurtje of 5 even te vermaken. Blablablablabla....kwartiertje later was het weer stil. Ik ben er dan ook niet naar toe gegaan.
@ Januari: heeft je meisje nu goed doorgeslapen.. @ Kris: heerlijk om zo gammel te zijn.. geniet ervan.. rond 7/8 weken al een echo.. lekker snel.. spannend zeg.. @ Nicky: netjes!!! mooi eitje.. hopen dat die zaadjes dat dat ook vinden.. Ik kan me niet inhouden vanmorgen.. toch een testje gedaan.. Maar helaas negatief... grrr...
Onze dochter was 14 maanden toen we er weer voor gingen...de zelfde maand zwanger!! Maar idd t zegt niks!Per persoon verschillend succes!
@lauw: ow dat is wel jammer dat je geen positest had Hoop voor jullie dat het bij jullie ook weer snel raak mag zijn. @sjaantje: gefeliciteerd met de zwangerschap! Ik zie dat je al over de helft bent. Wanneer ben je uitgerekend? @gonnie: Dat is nooit leuk meis. Hopen dat de volgende keer heb beebje mooi blijft plakken.
hallo allemaal, Beetje druk geweest gister en vandaag, vandaar even niet op zp geweest! Gelijk een hele reeks berichten! gezellig! Nicky: Maartje drinkt niet veel melk meer of wel?! nog maar 3 keer 150! Hier nog 2 keer 180 en 1 keer 250! (in de hoop dat ze doorslaapt!) Super dat je eitje onderweg is, spannend!! Flink klussen deze week! Kris: Heerlijk da je zo gammel bent, haha! Ik was bij onze dochter ook zo gammel en moe! Nu ook wel moe maar op een heel andere manier, kan het niet uitleggen! Ben wel steeds behoorlijk misselijk. Wie weet krijg jij dit keer een meisje en wij een jongen Hoeveel kinderen zou je graag willen in totaal? (als je het voor het zeggen zou hebben, weet best dat je kinderen niet neemt maar krijgt) Lauw: heb je vandaag nog een keer getest of niet?! Hoop echt zo dat jij ook weer zwanger bent! Niet leuk als je weer van het wachtbankje afvalt! Ik ga heel hard voor je duimen! Gonnie: Balen zeg, getver! Sjaantje: gefeliciteerd! Inderdaad al over de helft! Heerlijk! Hier gaat alles goed, al slaapt onze kleine echt totaal niet meer door! de nachten zijn het vreselijk hier maar we houden hoop, wie weet slaapt ze vanavond door! Groetjes!
Hihi thanks dames ja ben alweer over de helft joh het gaat zo hard!!!hoe.is het bij jullie??liefs sjaantje!!!
@ Annette: jahh ik moet ook niet zo vroeg testen.. hihi... ene.. geduld..!!??? wat is dat?? @ Sjaantje: nog gefeliciteerd.. wat heerlijk meteen dezelfde maand zwanger... geniet er nog van.. @ Gonnie: knuff.. ik hoop dat het weer snel raak mag zijn.. @ Nicky: Ben je al aan de klus? Ik heb het gevoel dat jij deze ronde een positieve test hebt.. @ januari: haha.. jaja.. wij kleppen wel door... Maar nee.. heb nog maar niet getest.. Ga ik vrijdag doen... (als er nog geen ongi is) Balen dat jullie meid jullie geen nachtrust gunt.. Ik hoop dat het snel weer over is.. je hebt nu je rust nodig... Hier nog geen ongi, dus dat is positief.. Als ik op CD 20 mijn ei heb gehad (zoals ik denk), moet ik vrijdag ongi worden.. Ben benieuwd.. Ga pas vrijdag ook weer testen..
@januari: ow balen dat je kleine niet meer doorslaapt Hopen dat ze dat snel wel weer doet. @lauw: Spannend meis. Hopen dat jij ook een positest in handen hebt binnenkort. @hier: net weer bij Geertgen geweest. Afgelopen maandag zat er rechts 1 ei van 15 mm, deze is doorgegroeid naar 23mm! En de arts keek nog maar even verder want ze meende links ook iets te zien en jawel hoor.... ook links een mooi ei en wel van 21mm!!! Whiehoee!!!! Nu maar even een paar dagen extra gezellig maken
Nicky: dat word een tweeling dan.. Bij hoeveel mm knapt een eitje dan? Vind trouwens 22 mm best groot! Dat is gewoon 2 centimeter, wist niet dat een eitje zo groot was. haha, klinkt wel heel dom dit of niet. Wij hopen ook dat ons meisje snel weer gaat doorslapen, we hebben nu het voedingsschema aangepast. Om 23.00 krijgt ze nog een fles. (soms maken we haar hier voor wakker, wat ik ook niet top vind) dan slaapt ze daarna gelukkig wel weer redelijk goed maar komt nog wel 2 a 3 keer voor haar speentje. Als we haar laten huilen valt ze niet vanzelf in slaap. Lauw: morgen is het al vrijdag!! Ik zou het zoooo leuk vinden als je ook weer zwanger bent! Ga heel hard duimen en kom morgen zeker kijken wat de uitslag is! Wat weegt jij kindje trouwens en hoe lang is ze? Ik was 2 weken terug bij het consultatiebureau en toen werd er gezegd dat onze dame niet deze lijn moest dootrekken omdat ze dan te zwaar zou worden.... het is daar ook nooit goed! Eerst kwam ze steeds niet genoeg aan en nu weer teveel! haha. Ze is nog wel steeds vrij kort dus ik denk dat ze volgende keer gewoon meer in de lengte zal groeien en minder in de breedte Fijne avond dames!