hoi, het zegt het eigelijk al ik ben nieuwgierig hoe een tweede zwangerschap zou kunnen verlopen. en vindt het leuk om verschillende verhalen te lezen. ik was 25 kilo aangekomen en kreeg een hele kleine ukke puck van 49 cm en 2700 gram. 10 dagen over tijd moest mijn zoontje gehaald worden omdat het vruchtwater op was. ik werd ingeleid en volgens mij is dat erger dan als het gewoon op gang had gekomen gelukkig kreeg ik wel pijnstillers via het infuus. na 6 en half uur weeen opwekkers mocht ik beginnen ook dit ging niet vanzelf en na ongeveer 1 uur en 15 min werdt hij dan eindelijk met de vacuum pomp geboren. volgens mij had ik alles erop en eraan nou ja... ik ben van onder helemaal heel gebleven dus toch nog iets wat mee zat en ben mijn kilo,s ook helemaal kwijt, 9 maanden op en 9 maanden af. hoe was het verschil bij jullie tussen je eerste en tweede?
ik kan je alleen de zwangerschappen vertellen hopelijk snel genoeg de bevalling .. ik heb dus echt totaal 2 verschillende zwangerschappen. bij de 1e was ik de 1e 16 weken kots ziek .. en daarna ging alles echt super, liep ik overtijd en was ik het nog helemaal niet moe .. was onge 12 kilo aangekomen en een zoontje van 3315 gram. bij de 2e.. begonne de klachten pas rond de 20e week. mede door mijn beroep, en nu worden ze erger. ben veel moe, heb ladst van mijn bekkenc/ rug/ harde buiken en ik bennu al ong 15 kilo aangekomen en volgens de vk ligt de beeb 2 weken voor oppe groei .. spannend...
grappig echt twee verschillende. wordt het ook een ander geslacht? vondt je het niet erg om overtijd te gaan? ik vondt dat toen echt niet leuk, ik was denk te ongeduldig ik ben wel benieuwd of je eerder gaat bevallen ze zeggen dat het meestal wel eerder komt.
1e zwangerschap: 38 weken precies, 20 kilo aangekomen en was tot aan de 2e zwangerschap nog niet alle kilo's kwijt. 2e zwangerschap: 39.5 weken, 13 kilo aangkomen en was die na 6 weken weer kwijt! 1e bevalling: 3 uur en 48 minuten, meisje van 47 cm en 3240 gram. 2e bevalling: 2 uur en 48 minuten, meisje van 52 cm en 3570 gram. Beide bevallingen begonnen met weeën en de vk heeft beide keren m'n vliezen gebroken.
ik krabbel even terug dat de 2 de zwangerschap korter is als ik nu zo bij carla kijk hoi demi, ik ben 3 aug uitgerekend duurt dus ook nog lang maar was zo nieuwgierig wat de verschillen tussen de eerste en tweede zo kunnen zijn vandaar nu al dit onderwerp.
1e zwangerschap: Geen zwangerschapskwaaltjes, vlekkeloos verlopen, alleen wilde mijn zoontje niet indalen. Thuis bevallen met 41 weken en 3 dagen. Een zoon van 3500 gram en 52 cm. De bevalling duurde 10 uur en kwam op gang na strippen. Ik was 18 kilo aangekomen, waarvan er 5 zijn blijven hangen. 2e zwangerschap: Goede zwangerschap, aan het einde wel last van carpale tunnelsyndroom. Mijn zoontje lag in een stuit en is met 36 weken gedraaid door een gyn. Ook dit kind wilde niet indalen. Thuis bevallen met 41 weken en 6 dagen. Een zoon van 4000 gram en 52 cm. De bevalling duurde 4,5 uur en begon spontaan. Twee eerdere strippogingen hadden geen nut. Ik was 12 kilo aangekomen en was die na 2 weken weer kwijt.