buitenbaarmoederlijke zwangerschap vestrijden met lederextraat

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door mizz ongeduld, 18 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mizz ongeduld

mizz ongeduld Nieuw lid

14 jul 2016
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    dag iedereen, ik lees al een tijdje mee op dit forum maar wil eindelijk eens mijn hart luchten...
    Ben eind oktober gestopt met de pil en eind december zwanger maar dit eindigde in een vroege miskraam aan 5 weken.
    Op 15 juni had ik weer een licht positieve test in mijn handen maar omdat ik bloedverlies had dacht ik weer aan een miskraam.
    Toen ik na een week nog steeds symptomen had deed ik opnieuw een test en die was veel duidelijker dan de eerste dus voor een bloedafname geweest naar huisarts waar hcg op 61 stond, 3 dagen erna op 218 en nog eens 3 dagen later op 455. wel een stijging maar geen goede stijging dus men denkt aan buitenbaarmoederlijke zwangerschap. dus naar gynaecoloog geweest en hij zei als mijn hcg 5 dagen later weer gestegen was moest ik binnen voor een infuus met een soort chemo lederextraat ofzo. maar 2 dagen voor ik binnen moest ben ik zelf naar spoed gegaan met veel pijn en dit kwam van bloedvaatjes die sprongen in mijn eileider en door het bloed op mijn buikvlies toen stond mijn hcg in de 800. dus de volgende dag heb ik dan zo een infuus gekregen en na 3 dagen moest ik terug bloed prikken. 3 dagen later bloed geprikt hcg staat op 1160 dus onmiddelijk terug aan infuus met lederextraat en na 5 dagen weer bloed prikken en als het dan gestegen is wordt het alsnog een operatie. Morgen moet ik dus terug bloed gaan prikken en als dit weer gestegen is woensdag operatie... zijn er nog die zo een verhaal meegemaakt hebben want ik wil graag eens andere ervaringen horen over dat infuus want veel vind ik er niet over terug.
    groetjes

2. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.344
    8.345
    113
    Amsterdam
    Ik denk dat je bedoelt methotrexaat, ik ken het alleen dat men dan ook opgenomen is in het ziekenhuis en het kan goed werken maar duurt vaak lang. je krijgt neem ik aan ook echo's niet alleen hcg bepalen toch?
    In ieder geval veel succes als dit werkt is je wel een operatie bespaart gebleven namelijk en heb je ook behoudt van je eileider/eierstok.

3. mizz ongeduld

mizz ongeduld Nieuw lid

14 jul 2016
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    ledertrexate was de naam die op mijn infuus stond, de werkzame stof hierin is inderdaad methotrexaat, als het werk is er inderdaad een operatie gespaard gebleven maar de gynaecoloog zei als het morgen weer gestegen is is het woensdag toch een operatie normaal. bij gynaecoloog heb ik inderdaad altijd een echo gehad maar er was bijna niets op te zien gewoon wat weefsel in de linkereileider... het is bang afwachten wel... nuja gelukkig weet ik morgen meer...

Deel Deze Pagina