“De eerste zes rondes na een HSG ben je extra vruchtbaar door de oliën in de vloeistof.” Leuk, inderdaad. Maar hoe zit het in de praktijk? Wie van jullie zijn er inderdaad met deze benefits zwanger geraakt na een goede HSG? Of duurde het langer? Of was er, ondanks goede HSG, alsnog aanvullende hulp nodig? Ik probeer hoopvol te zijn maar het gaat een beetje op en af.
Hier 2 goede HSG's gehad. Bij de eerste ging die 'vruchtbare vlieger' mooi niet op, de 2e is nog afwachten.
Ik heb helaas ook niet een positief verhaal maar heb wel veel gelezen dat het wel net even dat laatste zetje kan geven. Uiteindelijk anderhalf jaar later pas (natuurlijk) zwanger geraakt (wel mk geworden maar dat staat hier los van). Hoop voor jou dat het helpt!
Ik ben 3 maanden na de HSG zwanger geworden. Wel via IUI, maar ik denk dat de HSG misschien wel heeft geholpen... Zeker weet je het natuurlijk nooit.
hier een succesverhaal... meteen zwanger na lang proberen. eileiders doorgespoeld tijdens laparoscopie ivm cyste. Ook ik denk dat dit geholpen heeft maar idd zeker weten doe je het nooit.
Thanks dames. Wij zitten nu in ronde 3 na HSG, dus halverwege die zogeheten vruchtbare vlieger. Grappige term, trouwens. Ik wil graag vertrouwen hebben (want alles is immers gewoon goed, in theorie) maar ben gewoon heel bang dat het niet meer gaat lukken. Mijn jongste (vorige relatie) liet ook al op zich wachten, maar bij haar was het tenminste nog in ronde 15 raak zonder medisch ingrijpen. Nu al ronde 21 en ben inmiddels de dertig gepasseerd.
Mijn HSG is inmiddels zeven maanden geleden en ik ben niet zwanger geworden, zelfs niet met iui. Ik hoop dat het bij jou anders loopt!