Snelle bevalling door bekkeninstabiliteit??

Discussie in 'De bevalling' gestart door marjan77, 23 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marjan77

marjan77 Bekend lid

Vanmorgen was ik bij mijn verloskundige. Ze vertelde mij dat ik waarschijnlijk een snelle bevalling krijg doordat ik bekkeninstabiliteit heb.
    Zegt ze dit nu om mij gerust te stellen (vorige bevalling had ik 3 uur persweeën.....) of is dit echt zo?
    Iemand hier ervaring daarmee?

2. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.058
    2.195
    113
    Brabant
    nog nooooooit van gehoord.... kan ook niet zeggen dat dit bij mij zo was...
    Misschien omdat je bekken verweekt zijn, dat t kind er makkelijker doorkan, dit zal de verklaring kunnen zijn. Maar eerlijk gezegd geloof ik er niks van! het bekken is bij iedereen verweekt...
    naja, ik help het je hopen!

3. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

heb hier nog nooit van gehoord. Ik heb dus geen idee. Ben nu wel benieuwd of iemand dit antwoord weet

4. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

dat heb ik me ook laten vertellen. moet zeggen dat als dat zo is ik er de bekkenpijn graag voor over heb :D

of het echt waar is...geen idee!

5. DvS

DvS Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.012
    0
    36
    Noord-Brabant!
    Lijkt mij ook wel omdat je bekken soepelder zijn, maar of het nu zoveel scheelt..?

6. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Wat een onzin, bij mij is het zelfs op een keizersnede uitgelopen. Mijn ventje paste er niet doorheen.

7. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

als het zo is zal het ook in het algemeen gelden, dus er zullen uitzonderingen zijn. dat betekent niet dat het gelijk volledig onzin is.

8. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik kan me er wel iets bij voorstellen dat je kindje misschien makkelijker door je bekken gaat, maar je bekken is niet het enige wat je kindje tegenhoudt natuurlijk... Mijn ontsluitingsfase heeft 36 uur geduurd maar ik heb maar 16 minuten geperst, geen idee of dat met mijn BI te maken heeft gehad. Ik heb er niemand over gehoord in ieder geval..

9. Elly1979

Elly1979 Actief lid

14 jan 2007
    493
    0
    0
    Account Manager
    Ergens in het mooie Fryslan!
    Hallo!

Ik had tijdens mijn 1e zwangerschap ook BI.
    De bevalling van onze dochter heeft ruim 16 uren geduurd, bij mij gaat dat verhaal dus niet op.
    Ik heb er ook nog nooit van gehoord trouwens.
    Wat natuurlijk niet wil zeggen dat het niet waar kan zijn!

Ik heb nu helaas weer BI, viel natuurlijk wel te verwachten.
    Laten we hopen dat de aankomende bevalling iets beter en sneller gaat.
    Zal het in ieder geval eens bij mijn vk navragen.

Liefs Elly.

10. diede

diede Lid

7 jun 2009
    17
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hm, ik had er ook nog nooit van gehoord, maar in mijn geval klopt het wel. Heb bij de tweede de laatste 4 weken van de zwangerschap ernstige bekkenklachten gehad. Mijn bevalling duurde 2 uur! maar om nou te zeggen, daar heb ik de bekkenklachten graag voor over, nee dat niet.
    groetjes

11. marjan77

marjan77 Bekend lid

ja, daar ben ik dus benieuwd naar. vrouwen met bi bij wie de bevalling snel of juist niet snel ging.

12. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.572
    113
    bij mij was het helaas niet zo, is bij de oudste uitgelopen op een keizersnee.
    Mijn vk gaf het toen wel aan dat vrouwen met bi over het algemeen wel sneller uitdrijven.
    helaas was ik dus de uitzondering die de regel bevestigd

13. Setteke

Setteke Niet meer actief

Dat ging hier helaas niet op. Mijn bevalling heeft in totaal 34,5 uur geduurd en daarvan heb ik iets meer dan een uur geperst. Ik had vrij ernstige BI waarvan ik nou nog aan het herstellen ben.

14. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ik heb al bekkenklachten sinds week 13. Ik heb elke dag vreselijk veel pijn. ZOu me best belazerd voelen als de bevalling dan ook nog eens heel moeizaam ging, eigenlijk :(

15. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    hier oko bij de eerste flink bi
    en een bevallijg van 3 uurtjes...
    maar das ook écht geen pretje hoor. Je kindje wordt letterlijk op de wereld geflikkerd! Maar of dit nu echt met mijn bekken te maken heeft????

Nu ook weer bi...

16. avalon1972

avalon1972 Bekend lid

13 jul 2006
    590
    0
    0
    Medewerkster Afd. Administratie/Inkoop
    Culemborg
    #16 avalon1972, 30 jun 2009
    Laatst bewerkt: 30 jun 2009
    In mijn geval klopte het wel. Vanaf het moment dat ik persweeën kreeg en van de gyneacologe mocht gaan persen, was onze zoon met 3 goede persweeën uit mijn geboortekanaal. ;)
    Het persen heeft al met al maar 10 minuten geduurd.

Ik zeg niet dat het zo super aan te raden is, hoor. Mijn bekken heeft wel een flinke optater gekregen van deze speedy bevalling, maar goed. In mijn geval heb ik dus wel een snelle bevalling gehad door de BI.

En oh ja, ik had geen klein kindje. Hij was 4330 gram en 51 cm. Ik heb er enorm tegenop gezien, maar het ging zo hard, dat ik bijna bang was dat het kind geboren zou worden, voordat de gyneacologe erbij zou komen.

17. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    je bent al eerder bevallen zie ik.. dna kan je er zowieso vanuit gaan dat het moment van persen stuk korter gaat duren ( of je moet een uitzondering zijn)... kan het bij eerste paar uur duren het persen.. bij nr 2 en meer is het vaak een minutenkwestie.
    ik had nu bij nr 3 ook behoorlijke BI, moment van uitdrijven/persen heeft nog geen 5 minuten geduurd,... maar dat was bij nr 2 ook.. bij nr 1 heb ik een uur geperst.
    ik heb er niet eerder van gehoord dat BI die perstijd zou verkorten

18. avalon1972

avalon1972 Bekend lid

13 jul 2006
    590
    0
    0
    Medewerkster Afd. Administratie/Inkoop
    Culemborg
    Het was mijn eerste 'vaginale' bevalling. Bij de eerste heb ik nooit weeën gehad. Ik ben toen met een keizersnede bevallen ivm een zwangerschapsvergiftiging. Ik heb dus nooit een kind eruit geperst. Anders had ik me zeker kunnen voorstellen dat dat de oorzaak was. Ik moet wel als extra info aangeven dat ik Hypermobiel ben. Mijn weefsel en banden is dus van nature al extra flexibel. Het kan daar dus best aan gelegen hebben.

19. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik had er last van zo rond de 15/20 weken. Mijn vader (fysio) zei toen dat het puur een losser worden van de banden is. Alles maakt ruimte. Als het pijnlijk is, betekend het eigenlijk dat ze te snel te los worden en het dus een beetje te wiebelig wordt daar beneden.

Logischerwijze is dit dus ook nuttig voor de bevalling. Bij iedereen worden de banden en spieren rond je bekken losser, om überhaubt een bevalling mogelijk te maken. Als dat in ernstige mate gebeurd, is het dus in ieder geval lekker los van beneden. Je bevalling gaat hierdoor niet sowieso sneller, maar het vormt ook waarschijnlijk geen enkel obstakel voor de baby en dat kan juist die laatste momenten van persen wel gemakkelijker maken!

20. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

11 apr 2009
    2.803
    0
    0
    Ik had bij de tweede ook BI en bij mij duurde de uitdrijving 20 minuten maar omdat het zo'n reusje was zat ze nog bijna vast.

Nu weer last van BI ( helaas) dus ben benieuwd...

Deel Deze Pagina