Gisteravond waren ze er ineens.. Zenuwen voor de bevalling! We hebben alles hartstikke goed geregeld, ziekenhuis heeft mijn bevallingsplan heel serieus genomen en ik krijg alles zoals ik het hebben wil, mits alles verloopt zoals we verwachten natuurlijk. En die 'mits', daar zit het 'm in.. Dit wordt mijn derde inleiding, en voor de derde keer rond deze termijn. De vorige twee bevallingen gingen erg vlot (understatement) en zonder enig kleerscheur. In no time kon ik weer douchen/plassen enz. En we verwachten dus dat dat nu weer zo zal verlopen. Ik leef nu dus echt met de gedachte: "Ach, ruggenprikje, infuusje, eventjes drukken en hoppa, kind!" Want dat is het geplande scenario ook. Ik heb er enorm veel zin in, deze bevalling wordt een feestje! Maar gisteravond kreeg ik ineens het gevoel dat hoogmoed misschien wel voor de val komt.. Is het niet enorm 'ijdel' om te denken dat ik nu weer zo'n fysiek makkelijke bevalling zal hebben? Straks wordt het één grote bak ellende en ben ik totaal niet voorbereid..................
Tja je weet helaas nooit wat er gaat gebeuren he. Ik snap dat je er zo makkelijk over denkt hoor want je heb er al 3 meegemaakt die zo makkelijk zijn verlopen. Zou niet weten wat te denken maar misschien wel in je achterhoofd houden dat het ook anders kan zodat je niet in paniek zou raken mocht het net even anders lopen.
Inmiddels ben je voorbereid want je hebt ineens deze gevoelens en dwingt jezelf eraan te denken dat een ander scenario zomaar mogelijk kan zijn. Succes!
Today is the day! Succes meid, ik hoop dat het net als bij je vorige bevallingen, lekker van een leien dakje gaat!
Ik hoop dat je inmiddels lekker met de kleine prins in je armen ligt en dat het is mee gevallen voor je!!