Hoi, Bij mijn 1e kindje ben ik na 14 dagen overtijd ingeleid. Nu hoop ik echt dat deze baby eerder gaat komen! Ik ben dan ook heel benieuwd naar de ervaringen van andere mama's die de 1e keer ook 2 weken overtijd waren. Wanneer zijn jullie toen van de 2e bevallen? Komt het vaak voor dat je de 2e keer ook weer zo lang overtijd gaat? Alvast bedankt voor de reacties. Liefs Lotti
Ik ben ook erg benieuwd ja... Ik was 13 dagen overtijd bij de eerste en dat is een keizersnee geworden. Nu mag ik gewoon bevallen, maar ik heb niet zo heel veel vruchtwater. Dat betekent dus dat ze niet snel gaan inleiden omdat je litteken op je baarmoeder dan sneller zou kunnen scheuren. Maar ik krijg het ook benauwd van het idee dat dit kind met weinig vruchtwater 13 dagen langer blijft zitten...
Hallo, Ik ben ingeleid van de eerste omdat ik ook 14 dagen overtijd was.. Van de 2de was ik een week overtijd en zijn de weeen gewoon spontaan gekomen... Alicia
Mijn 1e zoontje kwam met 41 w en 6 dgn, en mijn 2e ook met 41 w en 6 dgn !! Beide 1 dag voor ze zouden gaan inleiden haha
Ik wil je niet ontmoedigen, maar mijn tweede kwam nog later....! Mijn eerste kwam met 41 wk 3 dg en mijn tweede met 41 wk 6 dg.
Oef, allemaal geen positieve berichtjes voor je; want ook ik was beide keren 2 weken over tijd. Voor beide stond de inleiding gepland. De 1e zou die maandag ingeleid worden, maar op vrijdag zijn de weeen gestart, de 2e zou de volgende dag ingeleid worden. Ik weet nog dat we de inleiddatum kregen en wij (mijn man en ik) het idee hadden gevat; mooi dan gaan we morgen nog iets leuks doen met onze dochter, nu is ze nog alleen, straks moet ze de aandacht delen met haar broertje. Wij kwamen terug van een gezellige middag, lekker gelunched en naar het zeeaqarium geweest, ik doe de deur open van onze voordeur en FLATS...dat waren mijn vliezen, meteen begonnen de weeen. Gelukkig zou onze dochter toch al uit logeren ivm de inleiddatum, dus we belden of ze ietsje vroeger kon komen! Bij beide keren had ik het gevoel; oké, mijn verstand weet nu dat het gehaald wordt, en dat mijn lichaam toen zei; laat dan maar komen. Ze zeggen wel dat de baby zelf bepaald wanneer hij/zij komt, maar dit vond ik wel heel frappant! Evengoed hadden ze er geen zin in...beide zijn uiteindelijk ook nog via een keizersnede geboren. Haha, als ze dit nu ook 's morgens met hun bed hadden! Dan kon ik wat vaker uitslapen;- (ze zijn inmiddels 4 en 7 jaar)
Hier een posi berichtje denk ik. Ben bij de eerste met 14 dagen overtijd ingeleid en de tweede bevalling is spontaan begonnen met 41 week en 1 dag.
Oeps...misschien had ik het beter niet kunnen vragen Maar ja dan weten we dat ook weer hè?! Ik ga er dus maar rekening meehouden dat ik deze keer weer over tijd ben. Ben vandaag precies 39 weken, dus nog max. drie weken! Baal alleen dat het dan net rond kerst is... Tally, ik heb ook het idee dat je zelf de boel wel tegen kan houden. Bij mijn 1e wist ik ook de datum van inleiding en die ochtend begon het spontaan, 2 uurtjes voordat we ons moesten melden op de verloskamers. Ik probeer nu dus steeds tegen mezelf en de baby te zeggen, dat ze echt wel eerder mag komen...mja of dat zo ook werkt weet ik niet?!?! Toch allemaal bedankt voor de reacties! Zijn er nog meer met pos. berichtjes zoals Suus? Ik hoop ik straks )) Groetjes!
hoi @lotti: hoever ben je nu? Spannend!! hier andersom: 1e 39+4 ingeleid (39+2 gebroken vliezen) 2e 40 precies 'natuurlijke' manier (39+4 slijmprop verloren, 39+6 goeie weeen) 3e nu 40+1 zwanger........ Dus ben niet echt een 'overtijd' mama..........weten jullie of ik het kan tegenhouden door stress ofzo? (Heb nogal wat financieel gezeur aan mijn hoofd door een conflict tussen mij en mijn werkgever/ uwv) Ik hoop dat ons ventje snel komt! Groetjes, Dicky
Volgens mij is stress gerelateerd aan adrenaline en dat houdt de bevalling wel tegen, ja. Maar het hoeft natuurlijk niet de oorzaak te zijn.
Hoi allemaal, Nou hier ben ik weer en nog steeds met dikke buik. Morgen ben ik 41 weken. Ga dan naar de vk. Hoop dat ze dan kan strippen, wie weet werkt dat??!! Ik heb nu gewoon veel minder geduld dan bij ons 1e kindje...
Onze eerste kwam pas toen ik 15 dagen overtijd was. De tweede kwam zomaar 5 dagen te vroeg! De derde werd opgewekt, 12 dagen voor de uitgerekende datum, dus geen idee hoelang dat geduurd had, als het spontaan was geweest.
eerste: 42 wk 2 dagen (ingeleid) tweede: 41 wk 6 dagen (spontaan) derde: 42 wk (sprontaan net op tijd) vierde: 41 wk 6 dagen..(spontaan) Ik heb dus olifantendracht..... maar t zegt idd niets hoor.. ken zat meiden die de eerste overliepen en de tweede te vroeg kwam en andersom... dus t blijft afwachten..
JOEPIE!!!! Mijn ongeduldheid is nog beloond ook Ik ben afgelopen maandag bevallen van onze 2e dochter!!! Ik was toen precies 41 weken zwanger, dus nu maar 1 week over tijd en geen 2 weken!!! 21-12 ook nog eens een superdatum en mooi tussen sint en kerst in! Wij zijn helemaal gelukkig. Dus andere dames; er is hoop Liefs, Lotti
O jee, ik ben dan nog niet zwanger van de tweede (euh....nog heel even niet alsjeblieftdankjewel ) maar bij mijn dochtertje ook 2 weken overtijd dus dat belooft wat voor een eventuele tweede....
O ik lees nu pas pagina twee (lekker wakker), maar daar zijn de goede verhalen! En Lotti, gefeliciteerd, mooie datum idd!