Snelle daling AMH-waarde

Discussie in 'MMM clubs' gestart door SuzanSs, 6 okt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SuzanSs

SuzanSs Lid

5 sep 2023
    21
    34
    13
    Vrouw
    Hi dames,

Helaas net de uitslag binnen dat mijn AMH sterk gedaald is. Half jaar geleden was deze 0,8 en nu opeens al 0,4. Ik was al geschrokken van die 0,8, maar als het op dit tempo door gaat is het over een half jaar 0 en zit ik in de overgang
    Hebben dames hier ervaring mee hoe dit kan?
    Vooralsnog willen ze hier in Nederland geen behandeling opstarten. Het bloed prikken was geloof ik meer bedoeld om mij gerust te stellen dat het allemaal niet zo rap gaat en we echt nog wel tijd hebben om het op de natuurlijke manier te proberen. Maar met deze waarde heb ik daar echt geen vertrouwen meer in. In november wel een second opinion bij Cuypers en Cuypers staan.
    FSH is nu 14, dus ook wat te hoog. Dit wouden ze eerder niet prikken omdat mijn cyclus zo regelmatig is en ze daar dan eigenlijk nooit afwijkingen in zien, dus ik weet niet of dat ook hoger is dan voor heen.

2. Nylla

Nylla Fanatiek lid

20 mrt 2022
    1.403
    1.255
    113
    Vrouw
    Wat vervelend dat je AMH zo verlaagd is! Ik weet uit eigen ervaring dat dit behoorlijk schrikken kan zijn…
    Mijn AMH was 0,5 met een FSH van 15. Ook niet gunstig dus. De fertiliteitsarts raadde ons aan meteen te starten met IVF, omdat er geen tijd te verliezen was. Ik wil je niet bang maken, maar ik zou zeker verder kijken als ik jou was. Goed dat je een second opinion gevraagd hebt. Het lijkt me geen ideale situatie om nu eerst eens een tijd zelf te gaan proberen.
    Om af te sluiten met een positieve noot: ondanks mijn belabberde waarden inmiddels toch 35 weken zwanger na de eerste IVF poging, het kan dus wel :)

3. LHM

LHM Lid

16 okt 2023
    15
    1
    1
    Vrouw
    Hi daar,

hier ook helaas een extreem laag AMH waarde. Twee jaar geleden 0.68, een jaar geleden 0.44, afgelopen maand 0.14. Helaas oneerlijk maar wel de waarheid.

zelf ben ik in behandeling bij Novum in Essen(Duitsland) woon er in de buurt. Daar gaven ze aan wat tempo te maken omdat mn AMH erg laag is. Zit nu in mn wachtweek. Ik had vorige week donderdag mn TP van een 3 dagen oud embryo.

niet zeker waar je in NL woont? Misschien een optie naar duitsland te gaan als t haalbaar is met rijden? Hier starten ze namelijk meteen!

4. Kaas123

Kaas123 Bekend lid

8 apr 2023
    919
    830
    93
    Vrouw
    Hoi Allemaal,

Ik had een AMH van 0,11 in het UMCU vonden ze desondanks dat we het nog een halfjaar moesten proberen.
    Second opinion aangevraagd in de VU AMH herhaald (2 maanden later), wederom 0,11 en FSH 10 toen.
    Ook hier waren ze terughoudend met ivf omdat het onduidelijk is hoe goed je nog te stimuleren bent. Maar ze zouden het wel doen. Maar vlak daarvoor toch natuurlijk zwanger geworden, nu 9 weken. Het kan dus wel.... Succes!

5. SuzanSs

SuzanSs Lid

5 sep 2023
    21
    34
    13
    Vrouw
    Nog bedankt voor jullie reacties!
    Ik kijk niet zo vaak op dit forum, maar er is inmiddels het eea gebeurd. Arts in Nederland gesproken en die wou zsm IVF opstarten na deze uitslag. We moeten nog wel aan dit idee wennen maar zouden over 1,5 week kunnen starten als we dat willen.
    Aankomende week hebben we de second opioid bij Cuypers en Cuypers.

Deel Deze Pagina