Hoi! Ik ben echt even aan het eind van mijn latijn. Onze dochter van 5 weken krijst aan een stuk door, een aantal dagen per week, vrijwel ieder wakker uur, soms 12 uur of meer per dag. Ik word gek en voel me zo schuldig. Kennelijk haat ze haar leven en ik ben niet eens meer in staat om haar regelmatig op te pakken en te troosten. Als ik haar niet soms een half uur laat gaan weet ik niet wat ik zou doen. Ze krijst, slaat, trapt...en dit vrijwel vanaf de geboorte. Ale adviezen zijn tegenstrijdig, troosten, laten liggen, spelen, prikkelreductie... We hebben vanalles geprobeerd, melk verdikken tegen reflux en kramp, rechtop houden, meer voeden, minder voeden, strak ritme, los ritme, vasthouden, inbakeren.... Het maakt niet uit en ik maak me zo'n zorgen of ze wel goed met ons kan hechten. Het helpt niet dar ik soms gewoon wilde dat ze er niet was. Wie herkent zich, heeft tips of gewoon een hart onder de riem? Ik voel me zo'n slechte moeder.
Hdeeeel herkenbaar, zowel het gedrag van je dochtertje, als de gedachten die het bij je oproept. Ik weet niet hoe de bevalling verlopen is, maar als je maar enige reden hebt om te denken dat er (te veel) druk op het nekje heeft gestaan, (langzame bevalling, juist heel snel, lang ingedaald gezeten, klem gezeten tijdens de bevalling, bevalling met vacuumpomp o.i.d), dan zou ik als een razende een afspraak maken bij een osteopaat die ervaring heeft met het behandelen van baby's. Hier heeft dat echt zo ontzettend veel verschil gemaakt! Na de eerste behandeling was het spugen over en twee dagen later ging ze ineens een paar uur achter elkaar slapen, gewoon zomaar in haar bedje. Na in totaal 4 behandelingen hadden we een totaal ander kindje! Verder voor de krampjes: zorg dat je halverwege het voeden even verschoond en laat boeren, scheelde hier ook enorm! Een geregistreerde osteopaat kun je vinden via: www.osteopathie.nl
Wat naar allemaal; het lijkt me heel zwaar. Je moet echt niet denken dat je een slechte moeder bent. Als mijn zoontje soms 10 minuten huilt, vind ik het al pittig, laat staan zoveel als jouw kindje. Je kan er zelf helemaal niks aan doen. Ik zou ook de osteopaat aanraden. Wij lopen daar voor de voorkeurshouding/krampen van mijn zoontje en dat helpt goed. Hoorde dat een osteopaat ook huilbaby's behandelt. En zoals Rozemarijke al zegt; er kan ook bij de geboorte wat 'gebeurt' zijn waardoor je kindje zoveel huilt. Sterkte
Hoi meid, Dat klinkt niet goed...heb je al contact met je huisarts gehad? Verwijzing naar kinderarts? Osteopaat proberen is misschien ook een idee.....snap dat het heel zwaar voor je is, maar je bent geen slechte moeder hoor! Kun je de zorg voor je meisje af en toe een paar uurtjes aan iemand anders overdragen, zodat je even aan jezelf kunt toe komen? Blijf er niet mee lopen hoor en zoek hulp, als je kleintje zoveel huilt lijkt het mij dat er iets met haar aan de hand is. Sterkte hoor!!!
Oja, en ga het alsjeblieft niet vertalen als: mijn dochtertje haar haar leven en wil hier niet zijn. Dat KAN ze nog niet eens denken! Het zal naar alle waarschijnlijkheid pijn zijn, (wat ik hierboven al aangaf).
ik zou net als de rest je aanraden om naar een osteopaat te gaan. je kunt gewoon zonder verwijzing een afspraak maken, melden dat het om een huilbaby gaat en eisen dat je snel terecht kunt! Hier heeft het ook veel verschil gemaakt, en na de 1ste behandeling merkten we al verschil.. En anders doorverwijzing naar de ka om evt allergieen of reflux of iets dergelijks uit te sluiten of daar medicatie voor te krijgen. mijn zoontje heeft ook reflux en hebben 3 weken nexium moeten gebruiken bij hem, het heeft gelukkig gewerkt en nu zijn we en is hij er vanaf, van de pijn dan... sterkte!
hoi. snap je helemaal hier ook precies zon jongentje gehad! ik raad echt aan ga naar de ha toe dit hou je niet vol! en een osteopaat die hadden wij eerst ook geprobeerd en het resultaat ik heb 3 weken lang met een nog krijsender kindje gelopen echt totaal niks aan gehad! daarna ben ik pas naar de ha gegaan maar dit had ik eerder moeten doen die kan je altijd verder helpen! mis is een osteopaat wel iets voor jou kindje begrijp me niet verkeerd maar hier was de ha de oplossing en zeker niet de osteopaat! veel liefs jaja
Wat verschrikkelijk zowel voor jullie meisje als voor jullie! Ik adviseer je om als de sodemieter een verwijzing te vragen voor dde KA. Laat je kindje grondig onderzoeken naar reflux, kma, oortjes en alles wat ze maar kunnen bedenken. Je meisje heeft ergens vreselijk last van, babys huilen niet zoveel zonder reden. Overigens helpt nutriton niet tegen echte reflux Heel veel succes!
Bij de meeste huilbaby's helpt de osteopaat wel en kan je huisarts nauwelijks wat doen, (krijg je rust en regelmaat-instructies mee. Daar heb je wat aan als je kindje pijn heeft ). Ik heb een site met geregistreerde osteopaten doorgegeven: als het goed is, lichten die je ook goed voor als er niks is met het nekje en wat je dan het beste kunt doen...
hier was het niet dat ik regelmaat instructies kreeg ik werd meteen dezelfde dag doorgestuurd naar de ka! ik bedoel alleen maar te zeggen dat een goede huiarts je door zou moeten sturen want de regelmaat tips heeft iedere moeder op dat moment al uitgeprobeerd. een baby huilt niet voor niks en geeft ind aan dat ie pijn heeft maar dat kan ook niet ieder osteopaat oplossen.
meid, er komen betere tijden, ga inderdaad erachteraan via HA/KA/Osteopaat, Sterkte ermee en je bent echt wel een goede liefdegevendemoeder en je kindje voelt dit ook wel! ben ik van overtuigd!
Jeetje..... wat een rotsituatie zeg. Ik kan wel met adviezen komen, maar het meeste is al wel gezegd. Het enige wat ik je graag mee wil geven is: luister alsjeblieft naar je gevoel. Als jouw gevoel zegt dat je er alleen niet uitkomt en dat er iets is waardoor je kindje zich niet prettig voelt, dan moet je je gevoel volgen. Jouw kindje is afhankelijk van alle keuzes die jij maakt, dus ik zou dan liever 10 keer teveel bij een HA/KA/osteopaat aan de deur staan, dan 1 keer te weinig. Heel veel sterkte, meid!
Ik heb (gelukkig) geen ervaring met een baby die zoveel huilt, maar ik wil je wel laten weten dat je geen slechte moeder bent omdat je zulke gedachten hebt. Ik werd soms al gek als mijn dochter even huilde, laat staan 12 uur op een dag. Uit wat ik lees denk ik echt dat je kindje pijn heeft, zoals al eerder werd gezegd, een kindje huilt niet zonder reden zoveel. Ik zou zsm actie ondernemen, het zoontje van mijn nicht heeft heel veel baad (baat? ) gehad bij een osteopaat. En laat je in geen beding afschepen door bijv een ha met de opmerking dat "baby's nou eenmaal huilen", sla desnoods (letterlijk) met je vuist op tafel en eis hulp als het je niet aangeboden wordt. Veel sterkte meisje! KNUF
ik zat ook te denken: haar nekje laten checken, bij osteopat of liever bij kinderfysio(manuele kinder fysio nog beter zodat het nekje recht gezet kan worden)en op haar buikje laten liggen terwijl je er bij bent natuurlijk.
Hier ook een kleintje wat veel huilde en niet sliep, maar ook veel spuugde. Nooit naar een osteopaat geweest dus daar kan ik niet over mee praten, maar nu sinds 4 a 5 weken pepti gaan geven (iom CB) en nu blijkt kleine heeft KMA. Hij slaapt, huilt alleen nog in de avond (huil uurtje) en spuugt zelden tot nooit. Blijf rustig en ga langs de HA!!
Meteen naar de huisarts en EIS een doorverwijzing naar de kinderarts waar ze helemaal wordt doorgelicht! Geef ook heel duidelijk aan dat je het niet meer weet en dat je op het punt van instorten staat! Heel erg veel sterkte!
je hebt nu 3 opties van mensen gekregen. Doe wat je gevoel je ingeeft en waar je denkt baad aan te hebben. sterkte!
Alle tips die ik in gedachten had zijn al wel gegeven, dus vanuit hier gewoon een hart onder de riem..lijkt me vreselijk zwaar!! En je bent geen slechte moeder...je kindje heeft waarschijnlijk gewoon echt ergens last van!
Herkenbaar helaas, ik heb me in het begin ook vaak afgevraagd waar ik in godsnaam aan begonnen was en heb me daar ook vreselijk schuldig over gevoeld. Ik voelde me ook echt afgewezen door mijn eigen zoon, want kennelijk was hij bij ons niet gelukkig. Hier bleek het verborgen reflux te zijn. We zijn naar de osteopaat geweest en naar de kinderarts die zantac voorschreef. We hadden serieus binnen een paar dagen een ander kind.