'pasgeboren baby komt niet genoeg aan?

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by martha1980, Feb 12, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. martha1980

martha1980 Actief lid

Aug 14, 2010
    206
    0
    0
    Hoi
    Ik heb een vraagje over het gewicht van mijn dochtertje. Ze is geboren 2-2, dus is nu 10 dgn oud. Ze krijgt flesvoeding Nutrilon hypoallergeen. Ze drinkt goed, ze krijgt 7 flessen van 90+3schepjes=100 cc voeding per fles. Deze flessen gaan veelal allemaal op.
    Haar geboortegewicht was 3545 gram (op 2-2). Ze is in het ziekenhuis best wel veel afgevallen, ze woog op zondag
    (op 5-2) 3200 gram.
    De dag daarna is ze weer gewogen (op 6-2), ze woog toen iets van 3260 gram. Dit was op maandag. Op vrijdag 10-2 is ze vervolgens weer gewogen en ze woog toen nog steeds 3260 gram.
    Ik maak me een beetje zorgen over het feit dat ze te weinig aankomt terwijl ze wel zo goed eet. Het valt ons wel op dat ze erg veel poept, bij elke fles zit eigenlijk wel een poepluier.

Ik heb dan ook de volgende vragen:
    -hoeveel zou ze minimaal per week aan moeten komen?
    -ze zou binnen 3 weken op haar geboortegewicht terug moeten zijn. wat gebeurt er als ze dat niet haalt?
    -is bovenstaande zorgwekkend of komt het vaker voor dat een baby minder aankomt in het begin?

Graag hoor ik van u terug.

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi,
    Deze vragen (over de groei/het aankomen in gewicht) kun je misschien ook goed bespreken met het consultatiebureau/verloskundige.
    De een is wat sneller op het geboorte gewicht dan de ander. Op een hypo-allergene flesvoeding kan de ontlasting wat dunner zijn. De ontlasting is te dun wanneer het waterdun is en langs de beentjes de luier uitloopt. Het is wel fijn als je kunt zien dat ze nog plasluiers heeft. Meer dan 5 keer per dag ontlasting is wel veel.
    Groetjes Angelique

Share This Page