Mijn dochter is 2 weken geleden 1 geworden. Ik heb haar 1 jaar borstvoeding gegeven, en met aanvullend vanaf 5 maanden hapjes en brood. 2 weken geleden ben ik gestopt met borstvoeding, en in plaats daarvan krijgt ze 2 flessen kunstvoeding per dag. 'S ochtends en 's avonds. De overgang ging eigenlijk zonder problemen. Een week lang ging het goed. En toen werd ze grieperig (wie niet momenteel). En sinds een week weigert ze de fles! Ze begint te gillen, trappen en schreeuwen zodra ik de fles aanbied. Ik geef haar nu extra yoghurt en fruit maar ik maak me toch zorgen dat ze te weinig vocht krijgt. Afgelopen maandag ben ik bij de huisarts geweest om te checken of ze misschien een keel of oorontsteking had. Er was niks te zien. Gewoon griep, uitzieken. Af en toe bied ik haar de borst maar weer aan, vandaag wou ze die graag wel weer hebben. En eten ging ook prima. Maar de fles blijft een drama. Zou het komen doordat ze ziek is? Er komen ook tandjes door. Wat kan ik doen tegen flesweigeren?
Probeer eens een gewone beker. Mijn oudste wilde vanaf 10 maanden geen fles meer (kreeg nog wel borstvoeding) maar een beker wilde ze wel.
Misschien een gewone beker of rietjesbeker proberen? Hier was hij met 1 jaar bijna van de fles af en maakten we er in elk geval geen probleem meer van als hij 'm niet dronk. Wat drinkt ze verder overdag en waaruit? Hier kreeg hij overigens vanaf 1 jaar ook gewoon volle melk, i.p.v. opvolgmelk. Maar wellicht kies je bewust nog even voor de opvolgmelk natuurlijk.