Snelle eerste bevalling, hoe was de tweede/derde etc

Discussie in 'De bevalling' gestart door Madeluc, 16 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madeluc

    Madeluc Actief lid

    14 aug 2020
    239
    189
    43
    Vrouw
    Hallo mede mammas (to be),

    mijn eerste bevalling was mega vlot (lees 45 minuten begin tot eind)
    Wie heeft er ook ervaring met een vlotte eerste bevalling en hoe waren de bevallingen daarop?
    Ik ben nu inmiddels 31 weken zwanger en ben mij wat aan het inlezen over tweede bevallingen :).
     
  2. roever

    roever Niet meer actief

    Eerste was redelijk snel 4 uurtjes, half uurtje persweeen
    Tweede heel de dag mega voorweeen, uiteindelijk goede 4 uur en 15 minuten persweeen?
    Derde ingeleid door vliezen breken... al met al 2/3 uurtjes en paar flinke persweeen .
     
    Madeluc vindt dit leuk.
  3. Madeluc

    Madeluc Actief lid

    14 aug 2020
    239
    189
    43
    Vrouw
    Heb jij wel het gevoel dat jouw bevallingen gemakkelijker worden of zijn het wel echt 3 totaal verschillende ervaringen die niet te vergelijken zijn?
     
  4. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.920
    15.366
    113
    Eerste bevalling: 3u50min
    Tweede bevalling: 47min
    Derde bevalling: 1u32min

    Mijn derde bevalling duurde dus weer iets langer dan de enorm snelle tweede, maar de baby lag in sterrenkijker-ligging :)
     
    Madeluc vindt dit leuk.
  5. Sylver

    Sylver Fanatiek lid

    17 sep 2014
    1.488
    1.446
    113
    Ik dacht dat ik ervaring had, maar jouw eerste was echt wel héél erg vlot :D

    Hier duurde de eerste ongeveer 4 uur, tweede was 1 uur van eerste wee tot baby op de buik.

    Tweede bevalling was heel anders dan de eerste. Tijdens de bevalling van de tweede kwam ik er achter dat ik bij de eerste nooit echt duidelijke persweeën heb gehad. Bij de tweede ging alles vanzelf, er was geen houden aan :)
     
    Madeluc vindt dit leuk.
  6. roever

    roever Niet meer actief


    De eerste was denk ik de meest relaxte ondanks ik niet wist wat me te wachten stond.. (juist daarom denk ik haha)
    De tweede bevalling was eigenlijk ook relaxt maar die vele voorweeen vond ik wel heftig heel de dag. deze beiden thuis bevallen.

    de derde liet flink op zich wachten.. 42 weken. Uiteindelijk ingeleid door vliezen breken en kon alsnog naar ziekenhuis ivm meconium.
    Deze laatste bevalling vond ik een hekel! Wilde absoluut niet naar ziekenhuis en alles ging maar moeizaam de laatste dagen voor bevalling..
    Bevalling zelf was vlot en prima. Alleen mentaal zat ik er door
     
  7. AnnaS1988

    AnnaS1988 Lid

    11 mei 2019
    24
    7
    3
    Vrouw
    45 minuten, van de eerste wee/kramp tot aan de bevalling? dat is een stort bevalling! Heftig, was je wel op tijd kn het ziekenhuis?

    Bij mijn eerste kwam ik met 8cm ontsluiting aan in het ziekenhuis, toen ik in de kamer aankwam kreeg ik persdrang en ong 45 minuten later was de baby er.

    Bij nr 2 daarom gekozen voor een thuisbevalling. De verloskundige kwam net op tijd binnen om baby op te vangen. Ik had eigenlijk al veel langer persdrang en het tegenhouden was niet fijn..

    Neem aan dat je arts of verloskundige een plan hebben om te voorkomen dat je niet in de auto bevalt? Succes! Ik vond thuis bevallen echt een aanrader, ga het bij de derde ook doen (en hou er zelfs rekening mee dat het deze keer te snel zou kunnen gaan)
     
    Madeluc vindt dit leuk.
  8. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.148
    1.072
    113
    Mijn eerste was minder vlot, van eerste wee tot baby ongeveer 4 uur, wat nog steeds wel als snel werd beschouwd, zeker ook omdat baby p95 was met groot hoofd.
    De tweede was van eerste wee tot baby 2 uur (zonder te persen, baby floepte er vanzelf uit).

    Bij de derde waren wij en VK voorbereid op heel snel. Ik mocht meteen bellen als ik ook maar iets zou voelen en ze zouden meteen komen. Maar ja. Die derde liep minder soepel door wat ongelukkige samenloop van omstandigheden (niet ingedaalde baby en gebroken vliezen) en heeft 8 uur geduurd. Waarbij ik wel moet zeggen dat het van 3 cm (het moment dat platte bedrust werd opgeheven) tot baby 45 min heeft geduurd.

    Edit: van de 3 bevallingen zou ik terugkijkend de eerste het liefst overdoen, die was het prettigst, al vond ik dat toen niet zo ;)
     
    Madeluc vindt dit leuk.
  9. Madeluc

    Madeluc Actief lid

    14 aug 2020
    239
    189
    43
    Vrouw
    45 minuten vanaf de eerste wee tot aan placenta er uit. Geen voorweeen gehad, zag het dus ook totaal niet aankomen. Ik wilde graag thuis bevallen en zo geschiedde. Verloskundige was net op tijd. Ik ben niet uitgescheurd oid, wel vreselijk pijnlijke aambeien een week lang na de bevalling gehad. Mijn bevalling was eigenlijk wel heel mooi en intiem. Maar idd een stort bevalling.
    Ik wil ook zeker weer thuis bevallen en ik ga ook zeker niets ophouden/tegenhouden. Lijkt mij vreselijk, wat vervelend dat je dat hebt moeten ervaren. Ik hoop voor ons beide op een mooie en vlotte thuisbevalling!
     
  10. Madeluc

    Madeluc Actief lid

    14 aug 2020
    239
    189
    43
    Vrouw
    ik kan het mij goed voorstellen als je hoopt op een thuisbevalling en het wordt uiteindelijk zh dat dat een mentale tegenslag is :(
     
  11. Madeluc

    Madeluc Actief lid

    14 aug 2020
    239
    189
    43
    Vrouw
    Wat ontzettend balen dat de derde niet liep zoals gehoopt. Maar je andere bevallingen klinken wel als mooi :). En wat heerlijk dat je niet hoefde te persen bij de tweede, onwerkelijk wel!
     
  12. Madeluc

    Madeluc Actief lid

    14 aug 2020
    239
    189
    43
    Vrouw
    Mooie groei om te lezen zo, een droombevalling de tweede keer?
     
  13. Mamavanfinnennoa

    2 feb 2021
    12
    7
    3
    Vrouw
    Bij beide bevallingen werden bij mij de bliezen gebroken en toen zetten het pas echt door.

    Eerste: na breken vliezen 2,5 uur weeënstorm, 16 minuten persen. Goeie knip gehad wel.
    Tweede: 1 uur weeënstorm en 5 minuten persen zonder knip of scheur.
     
    Madeluc vindt dit leuk.
  14. Sylver

    Sylver Fanatiek lid

    17 sep 2014
    1.488
    1.446
    113
    Ja, absoluut.
     
    Madeluc vindt dit leuk.
  15. Alioli

    Alioli Actief lid

    6 aug 2020
    104
    90
    28
    Vrouw
    1e 38+4 bevallen in 30 minuten
    2e 38+2 bevallen in 4 uur (ingeleid)
    3e 38+1 bevallen in 2 uur (ingeleid)
     
    Madeluc vindt dit leuk.
  16. Madeluc

    Madeluc Actief lid

    14 aug 2020
    239
    189
    43
    Vrouw
    Ook snel, jeetje! waarom ben jij de 2e en 3e keer ingeleid?
    Mijn eerste kwam met 38.0 binnen 45 minuten, verassing!
     
  17. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Zou bij jou ook de termijn ermee te maken hebben gehad? Denk ik eigenlijk wel!

    mijn eerste kwam al heel vlot binnen 3 uur (40+6).
    tweede ook snel alsnog binnen 3 uur (39+1).
     
    Madeluc vindt dit leuk.
  18. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.920
    15.366
    113
    Dat denk ik niet :) Er zijn vrouwen die met 42w bevallen in een uur, maar ook die pas bevallen na 24u. En dan nog alles daartussen.
    Met bijv 38 weken heb je diezelfde uiteenlopende tijden.

    Hier in elk geval drie keer vlot bevallen (zie mijn post hier ergens boven) met 38+0, 37+6 en 37+5 (wel allen ingeleid)
     
    Madeluc en pippa26 vinden dit leuk.
  19. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    Eerste was hier traag, 16 uur maar dat was een onverwachte premature bevalling met veel stress, dus dat heeft er vast mee te maken.
    Tweede 45 minuten
    Derde nog geen 30 minuten. Derde bevalling was ook nagenoeg pijnloos.

    2e en 3e waren thuis.
     
    Madeluc vindt dit leuk.
  20. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.271
    19.023
    113
    Mijn bevallingen werden steeds sneller. Eerste 5 uur, tweede 3 uur en derde 2 uur.
     
    Madeluc vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina