Snelle eerste bevalling, hoe was de tweede/derde etc

Discussie in 'De bevalling' gestart door Madeluc, 16 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.979
    113
    Vrouw
    1e (39.5) net geen 3 uur zonder weeën.
    2e (40.3)1,5 uur. Lichte weeën gehad.

    2 grote kinderen die relatief snel kwamen :)
     
    Madeluc vindt dit leuk.
  2. Alioli

    Alioli Actief lid

    6 aug 2020
    104
    90
    28
    Vrouw
    Ik moet iedere zwangerschap insuline spuiten dus vandaar de inleiding. Was bij de eerste ook de planning maar begon toch spontaan.
    Inleidingen trouwens prima ervaren
     
  3. VroegeLente

    VroegeLente Actief lid

    3 mei 2015
    347
    146
    43
    Vanaf eerste echte wee tot aan de geboorte:

    Eerste kind: 4,5 uur
    Tweede kind: 3 uur
    Derde kind: 20 uur

    Juist bij de derde moest ik snel bellen met de VK omdat de verwachting was dat ik heel snel zou gaan bevallen. Uiteindelijk duurde het heel lang kind lag in een sterrenkijker positie met alle gevolgen van dien veel hechtingen etc.

    @Sado
    İk lees dat jij ook een sterrenkijker hebt gehad bij je 3e bevalling. Hoe heb je de bevalling ervaren? Pijngraad, persen, ruptuur ed? İk had een 2e graads ruptuur, bijna een liter bloed verloren, weeen waar je U tegen zegt en pers fase wat niet vorderde. Bij mijn andere bevallingen had ik alleen een schrammetje qua schade meer niet:o:
     
  4. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.915
    15.362
    113
    Wat vervelend dat het zo gelopen is! :(
    Bijzonder genoeg vond ik de sterrenkijker-bevalling juist mijn fijnste bevalling en ik was van deze ook het snelste hersteld. :oops:

    Het persen duurde 5min (maar heb in die tijd meer moeten wegzuchten dan dat ik daadwerkelijk mocht persen, om schade te voorkomen) en heb er geen enkel schrammetje of iets naars aan overgehouden. Het bloedverlies was erg weinig, 100ml.
    Bij mijn eerste bevalling duurde het persen 14min (geen enorme schade opgelopen, wel een paar hechtinkjes nodig gehad, 200ml bloedverlies) en bij mijn tweede duurde het 2min (2e graads ruptuur en veel hechtingen aan overgehouden, 400ml bloedverlies).

    Qua pijngraad heb ik eigenlijk geen verschil gemerkt tov de niet-sterrenkijker bevallingen, hoewel ik wel meer pauzemomenten tussen de weeën had deze keer, in tegenstelling tot de enorme weeënstorm in de eerste twee bevallingen. In die zin was het nu misschien wel makkelijker.
    Ik heb alledrie de keren rugweeën gehad, het enige verschil is dat ik de derde bevalling vóór elke wee een soort steek in mijn buik voelde, de andere twee keer niet, misschien kwam dat wel door de sterrenkijkerligging?
     
  5. VroegeLente

    VroegeLente Actief lid

    3 mei 2015
    347
    146
    43
    @Sado
    Wat fijn dat jij wel een goede ervaring hebt met een sterrekind. Hoe groot was je kindje?
    İk ben dus 3,5wk geleden bevallen en nog steeds voel ik psygisch de pijnlijke weeen en de pers fase, terwijl ik bij mijn andere 2 meteen na de bevalling alles was vergeten.
    Heb ook een gekneusde schaambot aan overgehouden maar herstel voorspoedig gelukkig.
     
  6. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.915
    15.362
    113
    Jeetje wat rot voor je :( Krijg je ondersteuning bij de verwerking?

    Mijn dochter woog 3515gr bij de geboorte.
     
  7. RLSD

    RLSD Fanatiek lid

    4 jul 2020
    1.575
    1.128
    113
    Vrouw
    Mijn beide bevallingen waren snel. De eerste duurde 3 uur en de tweede 3,5 uur.
     
    Madeluc vindt dit leuk.
  8. Emm27

    Emm27 Fanatiek lid

    24 mrt 2013
    1.809
    355
    83
    Ik beval ook snel, 1e 6 uurtjes, 2e 2 uur en 3e 1 uurtje.
    Gelukkig stond er duidelijk in mijn dossier dat ik snel beval, de verloskundige was er ook in 5 minuten na mijn telefoontje.

    Bij de 3e moest ik naar het ziekenhuis ivm complicaties eerder maar ik had wel alles in huis mocht het zo snel gaan dat ik thuis moest bevallen, dat gaf me ook rust.

    Ik vond ze elke x beter te doen en 'makkelijker'. De eerste bevalling vond ik hels en nu vind ik het bijna jammer dat ik geen vierde kindje wil omdat ik graag nog eens zou bevallen. Het helpt om te weten wat je kan verwachten.
     
  9. Amaranthas

    Amaranthas Fanatiek lid

    29 nov 2013
    3.456
    3.806
    113
    Vanaf de eerste wee tot geboorte.

    Bij de eerste 11 uur en 22 minuten (inc 12 min persen)
    De 2e: 1 uur en 18 minuten. (inc 9 minuten persen)
     
    Madeluc vindt dit leuk.
  10. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Nummer 1 van wee tot baby: 13 uur.
    Nummer 2 van vliezen breken (inleiding) tot baby: 3 uur.
    We gaan het zien bij nummer 3...
     
  11. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Moet er wel bij vermelden dat bij nummer 2, ik al dagen rondliep met 3/4 cm ontsluiting en ik ook de slijmprop al verloren was.
     
  12. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    1e 10.5u
    2e 1u en 45 min
    3e 45 min

    Steeds sneller hier.
     
    Madeluc vindt dit leuk.
  13. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.286
    3.527
    113
    Oudste was vanaf de 1e wee tot de geboorte ongeveer 4,5 uur, vliezen waren wel al paar uur ervoor gebroken. Had sneller gekund denk ik, maar heb nog lang met persweeën onder de douche gezeten omdat de kraamzorg alles nog aan het klaar leggen was en ik niet wist hoe/wat. Dit kon ik pas later beredeneren, eigenlijk pas na de 2e bevalling.
    De 2e werd geboren in amper 2 uur tijd, wist wel dat ik al ruim 3cm ontsluiting had na een controle in het ziekenhuis eerder die middag om de volgende dag ingeleid te worden. Weeën zette rond 20.30 door, uiteindelijk pas om 21.45 de verloskundige gebeld omdat ik de weeën veel minder intens vond dan bij de oudste, dus dacht dat het nog wel even zou duren. Maar goed dat ik gebeld had dus, om 22.00 was de verloskundige er, die voelde 9cm ontsluiting, brak mijn vliezen en om 22.30 is onze dochter geboren.
    Beide thuis geboren, beide keren na de bevalling richting ziekenhuis om te hechten op de O.K. :rolleyes:
    Ik dacht dus bij de jongste dat ik belde op het moment dat we nog prima naar het ziekenhuis konden. Had elke 3-4 minuten een wee die 1 minuut aanhield, kon ook nog prima tussen de weeën door de trap op lopen toen de verloskundige er eenmaal was.
    Als er nog een 3e komt ben ik heel benieuwd hoe snel dat gaat. Moet nu wel echt in het ziekenhuis bevallen, dus wordt met 37 weken m'n bed voor de deur zetten denk ik.:roflmao:
     
    Mapje vindt dit leuk.
  14. River87

    River87 Fanatiek lid

    28 nov 2016
    1.315
    1.063
    113
    Wow.. Ik lees echt dit en denk hoe dan allemaal zo snel.. :eek:

    Mijn 1ste 22uur.. slijmprop verloren bij 40weken en 3 dagen later weer.. met 41weken braken snachts mn vliezen en gelijk weeën

    Uiteindelijk duurde de ontsluiting een eeuwigheid.. wee opwekkers erboven op en uiteindelijk remifentanil toen van 3 naar 10cm in 3kwartier en persen duurde 1uur en 15min.. sterrenkijker en lag scheef met hoofdje waardoor waarschijnlijk al die tijd ontsluiting dus niet op gang kwam..

    Hoop toch zo dat de 2de echt wel een kortere bevalling is en dat de weg al is begaan t makkelijker maakt..
     
    Madeluc vindt dit leuk.
  15. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    @River87 2e ging hier vele vele malen sneller dan de eerste. Eerste was 16 uur met ruim een uur persen (en ook ontsluiting die slecht vorderde en urenlang op 6 cm gezeten). Tweede duurde van eerste wee tot kind er was maar 3 kwartier. Derde nog geen half uur. Gaat dus steeds sneller.
    Meestal is een tweede bevalling echt sneller en met name minder lang persen
     
    Madeluc vindt dit leuk.
  16. Eli05

    Eli05 Actief lid

    5 aug 2019
    386
    326
    63
    Vrouw
    België
    Ik moet ook zeggen dat mijn mond open valt van hoe snel iedereen hier is bevallen! :eek: Kon ik alleen maar van dromen!
    Bij 40 weken en 1 dag werd ik gestript door de gynaecoloog. Had reeds 3 cm ontsluiting en slijmprop ook al verloren. Helaas ook een sterrenkijkertje. Voorweeën startte om 18.00 uur, om 01.00 braken mijn vliezen spontaan. Ik had ook onmiddellijk heftige weeën. Om 06.00 uur nog steeds 3 cm ontsluiting. Daarna weeënopwekkers gekregen. Om 8.00 uur 6 cm ontsluiting. Om 10.00 uur 10 cm ontsluiting en was hij al ingedaald. Door de epidurale had ik niets gemerkt. 19 minuutjes geperst en hij was er.
     
    Madeluc vindt dit leuk.
  17. Mapje

    Mapje Niet meer actief

    Eerste:
    3 uur braken mijn vliezen
    16 kreeg ik weeen
    18 regelmatige weeen: 2 cm
    rond 20 10 cm
    21.13 met een knip geboren (ruim uur geperst dus

    Dus van echt weeen tot geboorte ongeveer 5,5 uur (en van 2 naar 10 ongeveer 1,5 a 2 uur)

    Tweede
    0030 braken vliezen
    1430 regelmatige weeen
    17 10 cm
    1720 geboren (18 minuten persen)

    dus van actieve weeen tot bevalling 3 uur


    Derde ben ik heel benieuwd naar!
     
    Madeluc vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina