Ik ben nu in mijn tweede ronde bezig, maar zit er over te denken om voor de volgende ronde tocht eens te gaan starten met ovulatietesten, omdat ik geen idee heb van mijn eisprong. Is dat te snel en moet ik nog even de natuur zijn gang laten gaan, of kan dat nu al? En zo ja, wat zijn dan fijne testen om te gebruiken?
Ik vind het persoonlijk wel fijn om testen te gebruiken. Zonder ovulatietesten zou ik geen idee hebben wanneer mijn eisprong is (ik heb dan ook een lange en onregelmatige cyclus). Ik gebruik de testen van Zwanger&Kids. Dat zijn simpele testen (dipsticks) en lekker goedkoop. Succes!
Ik gebruik Sensitest dipsticks, ook goedkoop en betrouwbaar. En of je moet beginnen met testen kunnen wij je niet vertellen denk ik, je moet je er zelf goed bij voelen. Heel veel succes in elk geval!
Ik vind het juist heel fijn om ze te gebruiken, want het geeft inzicht in de dag van je eisprong! Het kan je een hoop 'verloren' rondes schelen doordat je bijvoorbeeld niet op het goede moment sex hebt gehad. Maar het is maar net hoeveel je er mee bezig wilt zijn. Wil je het bijvoorbeeld op zn beloop laten of gaan jullie er echt voor? Either way, veel succes!
Ik heb altijd de dipsticks van MatCare gebruikt. Goedkoop, goed en prima af te lezen. Als ik van het bestaan had geweten had ik ze veel eerder gaan gebruiken! Ik blijk namelijk pas laat mn eisprong te hebben en een korte LF, waardoor mn cyclus wel netjes 28/29 dagen was. Rond dat 14 waren we steeds stevig aan het klussen. Dag 16 waren we kapot van de late uurtjes en deden vervolgens een week niets. Door de ovulatietesten kwam ik erachter dan mijn eisprong pas op dag 18/19 was: Al die tijd voor niets geklust!!! Had ik dat maar eerder geweten! (nu kunnen we er wel om lachen, al is het jammer van de verloren tijd...)
Zo te horen is het dus wel handig om er eens mee te gaan starten. Mijn cyclus was altijd onregelmatig (20 a 30 dagen), maar ik heb een hele tijd de pil gebruikt (bijna 1,5 jaar). Toen was hij heel netjes 28 dagen. Mijn vorige cyclus was 27 dagen, ben nu met nummer 2 bezig (dag 13, zou dus een bijzondere dag kunnen zijn), maar heb geen idee, volgende menstruatie zou zo rond 2 augustus liggen (als het komt). Ik wil heel graag een kindje, mijn partner ook maar hij wil zich niet te druk maken en het te medisch gaan benaderen. Kan altijd het gewoon een cyclus doen om te kijken of de eisprong netjes 14 dagen voor de menstruatie zit. Wij hebben nu eigenlijk de hele periode door regelmatig (om de 1 a 2 dagen) gemeenschap, met uitzondering van net voor en tijdens de menstruatie, dus ik denk niet dat deze of de vorige ronde verloren is gegaan, maar dan weet je zeker wanneer het veel zin heeft.