Kindonvriendelijke H&M

Discussie in 'De lounge' gestart door Ineke1983, 15 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    #1 Ineke1983, 15 okt 2009
    Laatst bewerkt: 15 okt 2009
    Hoi,

Ik moet even mijn verhaal kunnen vertellen! Ben zo ongelooflijk boos!

Deze namiddag zijn mijn zus en ik samen met haar 3 kindjes (3,5 en 5 jaar) gaan winkelen. Alle kindjes zijn natuurlijk voor het vertrekken gaan plassen. Maar ik het kleedhokje van de eerste winkel, hoor ik mijn metekindje van 5 zeggen (het jongetje) "ik moet plassen, NU"... Mijn zus kleedt haar weer aan en ik ondertussen ook om bij de zusjes te blijven en gaat aan de kassa vragen of het mogelijk is om met de kleine naar het toilet te gaan. Daar worden we halvelings uitgelachen en er wordt gezegd dat een kledingswinkel geen openbaar toilet is. Wij blijven rustig en zeggen dat we dat heel goed begrijpen, maar dat hij echt NU moet plassen en we niet willen dat hij in zijn broek doet... Ondertussen staan er 4 verkoopsters bij ons (allemaal nog pubers volgens mij en 1 ventje van een jaar of 19) die ons brutaal vragen te vertrekken en "hen niet aan te vallen omwille van een besluit waar zij zelf onmachtig tegenover staan"... Het jongetje staat met zijn benen gekruisd en trekt een weengezichtje en roept VLUG VLUG waarop mijn zusje razend wegloopt met hem naar de PANOS 100m verder... Ik heb ondertussen wel het telefoonnummer van het hoofdkantoor gevraagd (waren ze niet blij om) en hardop aan de zusjes uitgelegd dat mama wegliep omdat broertje moest plassen.

Nu komt het mooiste: Het hoofdkantoor bevestigd dat plassen in de H&M verboden is, maar in de winkel plassen een boete oplevert! Wel aanvaarden ze mijn klacht voor brutaliteit vanwege de verkoopsters...

Ons ventje was er achteraf helemaal niet goed van. Hij zei "raar he mama dat die meisjes zo ver moeten lopen om naar de wc te gaan, in de Colruyt is er wel een wc voor de meisjes die daar werken"... gelukkig begrijpt hij het nog niet helemaal...

3 weken geleden heeft mijn hoogzwangere vriendin hetzelfde meegemaakt in de H&M en vorige zomer hadden we hetzelfde voor bij Hans Anders (brillenwinkel)... Ik heb toen mijn bril over de toonbank gegooid di van mijn neus gehaald en over de toonbank op haar tafel gelegd (ik wou er daar een kopen) en ben naar de concurent gestapt waar de meisjes wel naar het toilet mochten...

Sorry voor het lange verhaal, maar ik sta echt helemaal versteld!

2. Dat ze een volwassene daar niet naar de wc laten gaan kan ik begrijpen, maar zo'n klein kindje?

Een volwassene voelt het (als alles goed zit tenminste :p) van tevoren aankomen, maar bij zo'n klein kindje komt het ineens opzetten..

Zielig hoor!

3. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Tja, heb zelf ook een tijd in een winkel gewerkt naast m'n studie en daar mocht 't ook niet. Gewoon een hele duidelijke lijn, niemand mocht naar de wc, ook geen kleine kindjes. In het begin deden we het weleens, maar het ding werd echt ongelooflijk smerig achtergelaten. Het was gewoon ons personeelstoilet en wij mochten 'm dus ook elke keer schoonmaken. Nou sorry, als er poep aan de deuren zit gesmeerd dan wordt de keuze makkelijk. Later werd de kluis ook geplaatst in de ruimte waar je doorheen moest om bij de wc te komen, dus toen mocht het echt niet meer van het hoofdkantoor.

We verwezen de klanten wel altijd door naar de toiletten in de buurt (lunchroom, Hema). In een H&M zou misschien standaard een klantentoilet moeten komen omdat je er vrij veel tijd doorbrengt. Ik werkte in een drogist, dus de meeste mensen zijn daar snel weer weg.

4. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Dit vind ik eerlijk gezegd wel een beetje een kinderachtige reactie. Kom op hé, de bril (duur!) over de toonbank gooien omdat een kindje niet naar de wc mag? Als er een Hans Anders is, zitten er vast ook wel winkels in de buurt waar ze een openbaar toilet hebben.

5. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Bij de winkel waar ik werk laten we zeker kindjes plassen (en zwangere vrouwen).
    Ik vind het normaal als een winkel kinderkleding verkoopt ook de kindjes laten plassen als ze moeten.
    Volwassenen kunnen het wel een poos ophouden maar van kindjes kun je dat niet verlangen.
    En de ouders kopen een hoop spullen,dan mag je wel een beetje extra service verwachten.
    Ik begrijp dat je bij de dorpsslager niet naar de wc kunt gaan,maar in een H&M.....??????
    En di verkoopsters waren ongelofelijk aso zeg!

6. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

ik kan het goed begrijpen hoor dat je zo denkt
    ik zou het ook doen het is gewoon absurt dat een kind niet mag plassen echt niet te geloven
    en vind het geen kinderachtige reactie dat als je een bril wilt kopen en je kind naar de wc moet dat je reactie is dat je dan een bril over de toonbank gooit dat zou ik ook hebben gedaan
    vind het echt belachenlijk voor woorden dat een kind niet mag plassen...

gelukkig ga ik altijd naar villa happ en mag ik altijd met mijn zoon daar plassen en ook bij de h&m als ik daar naar toe zou gaan
    heb het gelukkig nog niet hoeven mee te maken..

7. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Ik vind dat in een kledingwinkel/warenhuis zeker wel een openbare toilet hoort. En dan heb ik het niet over kleine winkeltjes als de vero moda maar wel over een h&m of een c&a!
    Belachelijk trouwens dat ze zo'n klein mannetje aan zijn lot overlaten, ik persoonlijk zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen! Maar ja ik ben moeder en weet hoe nodig ineens een kindje kan moeten plassen...

8. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.050
    2.186
    113
    Brabant
    er zijn ook volwassenen die moeten als ze moeten... En dit niet van te voren aan voelen komen... En hoe vaak je dan nee hoort. Er schijnt een soort pas te zijn voor mensen met dit probleem die ze kunnen laten zien, maar goed, dat weten die winkeliers vaak niet he...;)

9. babs81

babs81 Niet meer actief

Ik heb dit inderdaad ook een keer gehad met mijn zoon!! (net zindelijk) even op het plein boodschappen kledingwinkel en bartsmit
    Hij moest ook zooo nodig.... en mocht ook niet.. helaas redde hij het tot aan de deur... en heb hem dus mooi tegen de muur aan laten piezen!! Je moest ze binnen zien kijken!!

Ben dus weer na binnen gelopen (naar de kinderwagen waar mijn andere zoon stond(baby) en gezegt het spijt me
    Hij moest erg nodig!!
    Ze hebben uiteraard gelachen erom!! En nog steeds als ik daar kwam!!

10. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Ik heb hem natuurlijk niet stukgesmeten he! Maar toch bedankt dat je me kinderachtig noemt...
    En ik weet niet of je kinderen hebt (denk het niet echt aan je opmerking te lezen), maar als een klein kindje naar het toilet moet dan is het NU en niet "zodra ik een aardige winkeldame heb gevonden die je naar het toilet laat gaan" en nee de eerste café was een 100m lopen, met een toen 3 jarige duurt dat wel even he!

11. Femmetje

Femmetje Bekend lid

24 mrt 2008
    815
    0
    0
    Ik kan het goed begrijpen, al vind ik dat soms voor kinderen best een uitzondering gemaakt kan worden. Ik heb in een winkel gewerkt waar we ook met volwassenen meeliepen naar het toilet, die in onze kantine was en daardoor meost je door het magazijn en nog 2 uitgangen en nog meer paden. Een maand later zijn wij overvallen en de overvaller was degene die zogenaamd naar de wc moest en alles dus eerst eens goed is komen inspecteren waar er deuren zitten, personeelsruimte etc. Dus je weet nooit de reden die erachter zit waarom de mensen er niet doorheen mogen dus ik vind regel=regel en heb je te accepteren. Bril eroverheen gooien, vind ik persoonlijk beetje overdreven, zo'n meid'/dame die daar werkt doet ook gewoon haar werk en volgt orders van bovenaf op.

12. Femmetje

Femmetje Bekend lid

24 mrt 2008
    815
    0
    0
    En trouwens ik heb ook kinderen, de mijne moest ook een keer in de stad en in die winkel kon ie niet, is ie zelf daar voor de deur buiten tegen het boompje gaan plassen. Hij was toen 2,5 jaar. Beter dan in zn broek.

13. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Toen ik nog bij de Kruidvat werkte mocht er ook niemand naar de wc. geen volwassenen en geen kindjes. Reden hiervoor was dat naast die wc ook de kluis stond en je kunt wel nagaan dat het niet de bedoeling was dat mensen zien waar dat ding staat. Het zal wel meerdere winkels zo zijn.

Bij de ah waar ik ook heb gewerkt mocht het weer wel, maar daar was de wc in het magazijn.

Ik begrijp het dus wel, ik weet eigenlijk ook niet beter dat als je naar de wc moet, je een cafetaria of warenhuis op moet zoeken.

14. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Inderdaad dat is voor mensen met Spastische Darm Syndroom en de Ziekte van Chrom!
    Ikzelf heb SDS, maar nog geen pasje aangevraagd... en inderdaad als ik moet, moet ik of het is in mijn broek! Heb al meer dan eens moeten lopen naar een cafe!
    En ik wil ook best wel 0.30 cent betalen hoor... TROUWENS veel mensen weten dit misschien niet, maar in principe zou je OVERAL naar het toilet gelaten moeten worden, omdat dit een basisbehoefte is! (heb ik ook een site gelezen van chrom)

PS Ik heb jaren in het weekend in een dorpswinkel (bakkerij) gewerkt en kindjes en zelfs volwassenen mochten in het huis naar het toilet! En ik mocht zelfs eens in een grote schoenenwinkel (BENT)...

15. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    #15 Ineke1983, 15 okt 2009
    Laatst bewerkt: 15 okt 2009
    Hij wou wel met de mevrouw meelopen zonder ons ZO dringend was het! Eigenlijk had hij gewoon in het midden van de winkel moeten doen, maar gelukkig kon hij zich nog inhouden...
    Poeh, in wat voor een wereld leven we?

16. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    Ik ben zelf ook nog nooit geweigerd als ik naar het toilet moest (gebeurd dan ook niet zo vaak) maar ik had ook de bril over de toonbank gesmeten en het meisje er achter aan.. *oké, grote mond.. zou ik niet durven en ben niet sterk genoeg *
    Maar ik zou laaiend zijn geweest als ze mijn zoontje zouden weigeren, arm ventje! En zo'n meisje heeft misschien ordes van bovenaf maar je ziet toch dat zo'n ventje het moeilijk heeft!

17. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    En dan met een grote big-smile dat boete betalen, ik had het er voor over gehad!

18. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Bij sommige winkels kan ik het mij best voorstellen dat het niet mag, inderdaad ivm en kluis oid.

Maar bij een winkel zoals H&M mag je toch wel een toilet verwachten aangezien je daar wel even bent met je kindje en zij kinderkleding verkopen.

De bril over de toonbank smijten omdat je geen gebruik mag maken van het toilet vind ik best aso. Misschien mocht je niet naar het toilet omdat je dan langs dure spullen komt wat makkelijk mee te jatten is, ze zullen wel hun redenen hebben dat het niet mag.

19. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    De bazin zei! Ons toilet is enkel voor mij en mijn personeel en kleine kindjes kunnen het vuil maken... Het is marktdag trouwens! Als ge u haast kunt ge de bakker hier verder in de straat nog halen hahaha kindjes toch! Daarbij heb ik de pasbril van mijn neus gehaald, heb over de toonbank op haar tafel gelegd en buitenuitgestormd... ZO beter verwoord?

20. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Je hoeft niet zo giftig te reageren hoor!
    Zoals je het NU verteld had ik het ook gedaan ;)
    Maar eerder schreef je dat je hem over de toonbank hebt gegooid en dat is heel wat anders ;)

Deel Deze Pagina