Hartige taart in alle variaties is hier toch altijd wel een goede: snel bereid en dan nog de oven in terwijl je wat anders kunt doen. Serveer er meestal wat salade bij en restjes gaan zo de vriezer in of zijn voor de volgende dag als lunch of tussendoortje.
Ik weet niet helemaal wat je bedoelt met mijn quote en het bold maken, Maar dat vroeg ik me af, je stelt het zo zwart-wit, als je zegt óf lekker óf uit een pakje. De meeste van die kant-en-klaar sauzen en maaltijdmixen smaken inderdaad naar natte krant, maar ik vind dat er nog een heel grijs gebied is. Bijvoorbeeld dus een lepel boursin door je saus. (Vind je dat echt vies?) Of neem nou currypasta... die ga ik op een doordeweekse dinsdag echt niet zelf staan vijzelen, maar je hebt prima currypasta's uit een potje. Tenminste, ik vind het lekker, maar misschien ben ik wel een culi-barbaar
Ik heb een moestuintje en daardoor regelmatig veel groenten tegelijk, vooral tomaten, want daar zijn we gek op. Vorig jaar heb ik een enorme pan verse pastasaus gemaakt, met als basis 5kg tomaten. Die saus heb ik vervolgens geweckt in potjes die precies groot genoeg waren voor 1 maaltijd. Als we dan eens geen zin/tijd hadden om uitgebreid te koken, hoefden we alleen maar wat pasta te koken en zo'n potje te verwarmen. Zelfde in het najaar met de pompoenen, daar heb ik in een keer 10 liter soep van gemaakt en geweckt. Geen plek nodig in de vriezer en de smaak was uitstekend, zelfs maanden later nog. Maar voor 2 dagen tegelijk koken is ook een heel goede tip, doe ik ook vaak en scheelt de 2e dag echt enorm in tijd.
Plakjes tomaat en courgette grillen in grillpan, pasta koken.. Pasta in ovenschaal, tomaat/courgette erin en blauwe kaas met paneermeel eroverheen. Snel klaar en als je van kaas houdt, heerlijk
Nee hoor, je bent geen culi-barbaar, maar ik dacht dat je impliceerde dat iets gemaakt met pakjes/zakjes niet lekker kon zijn. Ik heb het dan vooral over kruidenmixen en wereldgerechten die altijd vreselijk zout zijn en waar aardappelzetmeel doorheen zit om te binden. Maar ik gebruik dus soms ook een pakje nasimix, aardappelpuree, currypaste of kruidenkaas.
Bedankt voor de tips, iedereen! Ja, ik weet het, ik ben veeleisend. Ga maar eens proberen voor 2 dagen tegelijk te koken, maar dan heb ik ook meer "opwarmbare" recepten nodig...