Wanneer word je misselijk in zwangerschap?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door han, 11 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. han

han Actief lid

6 jan 2011
    128
    0
    0
    he meiden

Ik ben nu 4 weken en 5 dagen.
    Ben niet misselijk, maar gewoon geen honger krijg geen hap door mijn keel.:(
    Herkennen jullie dit, of is het toch het begin van de misselijkheid?

Verder ben ik erg snel moe, maar dat hoort er bij.

x han

2. tante bep

tante bep Lid

25 jan 2011
    21
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Han,

Misselijk worden heeft niet iedereen hoor, alleen wel een heel groot aantal van de vrouwen. Ik begon misselijk te worden rond NOD en nu een week later is het nog niet over gegaan....ik heb juist nog wel heel erg veel trek in eten.....zo zie je maar hoe verschillend t kan zijn....mijn schoonzusje heeft 3 kinderen en is nooit misselijk geweest!! een vriendin was zo ziek vanaf NOD, dat ze meerdere malen opgenomen moest worden tegen uitdroging!
    Je test was positief, dus laat t lekker op je afkomen, de eerste echo zal pas uitsluitsel geven of alles goed zit daar vanbinnen.......tenzij het eerder mis zou gaan, maar we gaan van het positieve uit natuurlijk!!!!

Groetjes en sterkte de komende maanden met de kwaaltjes, dan doe ik rustig met je mee;)

3. han

han Actief lid

6 jan 2011
    128
    0
    0
    Dat doen wij zeker.

we schelen maar 1 dag, dat is grappig.

jij ook genieten en we duimen voor de aankomen de weken.

x Han

4. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Bij de meeste begint de echte misselijkheid rond de 6 weken. Maar vaak daarvoor is er wel al iets van een soort onpasselijkheid oid. Er zijn ook mensen waarbij het iets later of iets vroeger komt.

Ik heb er een keer een poll over gedaan op 1 van mijn zwangerschapsmisselijkheidsites:

5. brenda1987

brenda1987 Fanatiek lid

27 nov 2009
    3.337
    0
    0
    huis mama
    Moerkapelle
    Misselijkheid hoef niet hoor ik ben 1 van de gelukkige die maar 1 dag misselijk is geweest en dat was 1 dag voor positest.
    Wees blij als je niet misselijk bent des te meer je kan genieten van de zwangerschap.

Groetjes brenda

6. Silke87

Silke87 Actief lid

19 jan 2011
    258
    0
    0
    Ik begon misselijk te worden 1,5 week nadat ik wist dat ik zwanger ben en ook niet zo'n klein beetje misselijk de hele dag door en geen zin in eten en drinken, maar heb nu tabletjes gekregen die ik 2x per dag moet nemen en het gaat nu al stukken beter, Maar bij iedereen is dat verschillend ;)

7. aankomendemama

aankomendemama Actief lid

2 aug 2007
    421
    1
    0
    Tot op heden niet echt heel misselijk geweest maar sinds dat ik 6 weken ben heb ik wel "last" van bepaalde geurtjes die ik dan echt niet kan verdragen, zolang ik deze uit de weg ga en gewoon op tijd en genoeg eet heb ik nergens last van!!!!:)

8. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Dat lijstje klopte bij mij psis!

Ik werd in weer 6 misselijk en dat ben ik nu nog steeds regelmatig.
    Daar door had ik wel minder eetlust.

9. miniM

miniM Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.592
    0
    0
    Hoi,
    Ik laat ook even een berichtje achter.
    Ik ben (nog) niet zwanger m'n NOD is over 6 dagen maar ben al 2 dagen misselijk. Niet 24 uur aan een stuk maar veel van die vlagen van misselijkheid.
    Verder ontdoken tandvlees, zwaar gevoel in onderbuik, oprispingen, zeurend gevoel in onderrug...
    Ik durf het niet hard op te zeggen of te hopen, maar zou ik toch zwanger zijn?:)

10. Samm

Samm Lid

15 jan 2011
    78
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi

ik weet pas nettt dat ik zwanger ben, heb 2 dagen geleden mn eerste posi test gehad en vanochtend weer 1 met een veel donkerdere streep.

ben nog niet echt misselijk, maar waar ik aan merkte dat het wel eens raak zou kunnen zijn is dat ik steken in mn lies heb en heel verward ben.

bij mn vorige zwangerschap was ik een paar weken nadat ik posi had getest super misselijk, elke dag overgeven 's morgens en altijd moest ik dan eerst niezen, heel vreemd.. dat heeft 4 maanden geduurd, hoop dat het me nu bespaard blijven en zo niet, het is voor een goed doel :D

groetjes samm

11. miniM

miniM Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.592
    0
    0
    Samm, van harte gefeliciteerd!:D

12. han

han Actief lid

6 jan 2011
    128
    0
    0
    Samm gefeliciteerd.
    Raar en onwerkelijk is het, als je getest hebt, wij hebben ook 2 testen gedaan;)

Ben niet misselijk maar gewoon geen honger en trek verder gaat het goed met mij.

groetjes han

13. Joy2111

Joy2111 Fanatiek lid

16 jun 2010
    1.170
    1
    0
    Kwaliteitsmedewerker
    Overijssel/Twente
    Hier ook pas misselijk sinds week 6 en dan s'ochtends een beetje maar s'avonds na het eten kan ik zo doorlopen naar de wc en dan komt het eten er ook weer uit..
    Had ik bij mijn zoon ook en bij mijn vorige zwangerschap helemaal niet en die is uitgelopen op een MK dus mijn misselijkheid geeft mij vertrouwen voor deze zwangerschap

14. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik werd met de eerste keer misselijk met 7 weken, en nu met 6 weken.. Hopelijk duurt het niet zo lang als met de eerste :(

15. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Beiden keren voor NOD al soort van onpasselijk idd.
    Niet echt misselijk denk ik.
    Maar gewoon wat meer speeksel en het gevoel dat ik even moet slikken of zo...gewoon zo'n raar vlaagje, paar keer slikken en het is weer weg...

16. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Ik ben nog niet 1 dag misselijk geweest! Gelukkig maar! Wel had ik tot een aantal weken geleden dat als mijn maag leeg dreigde te raken dat ik zo'n raar weeig gevoel kreeg, dan moest ik gelijk iets eten.

17. missmisteeq

13 feb 2011
    12
    0
    0
    Hilversum
    #17 missmisteeq, 13 feb 2011
    Laatst bewerkt: 13 feb 2011
    Ik ben vanaf de eerste week voor mijn NOD al misselijk. Nadat ik een positieve test had eigenlijk de hele dag door een misselijk gevoel. 3 dagen na de test had ik smiddags een heftig misselijk gevoel, waarbij ik dacht dat ik bijna moest overgeven. De dag daarna was het wederom zo. Ik werk onregelmatig en als ik late dienst heb, slaap ik wat langer door. Ik had vorige week een hele vroege dienst en toen ben ik behoorlijk misselijk geweest tot een uur of 11.

Ik krijg amper een hap door mijn keel, moet ook oppassen dat ik niet een hapje teveel naar binnen werk, anders wordt ik echt misselijk. Daarnaast kan ik ook een mega honger gevoel hebben. Echt zo'n gevoel alsof je een week niet gegeten hebt. Als ik dan eet, zit ik ook snel weer vol. Vandaag (5 weken+1 dag) heb ik nog geen echte last van misselijkheid (afkloppen)

Wijziging: typefoutje

18. mariska1976

mariska1976 Bekend lid

12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    Hoi Han,

Bij mijn 1e zwangerschap begon ik te snoepen,in de 6e week ben ik enorm misselijk geweest,tot 16 weken en toen hield het op.

Ik ben van deze zwangerschap op 10 mei 2006 bevallen van een dochter.

Vorig jaar ben ik voor de 2e keer zwanger geworden.
    Ik ben niet misselijk geweest,niet moe......En ik tijfelde of ik zwanger was.

In deze zwangerschap ben ik op 12 januari 2011 wederom van een dochtertje bevallen.

Volgens de verloskundige ligt het eraan of je lichaam aan de hormonen gewend zijn of niet.

Maar je hebt vrouwen,die 9 maanden misselijk en ziek zijn.dan maakt het nog niet eens uit of je een jongen of een meisje krijgt

19. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.555
    528
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ben bij beide zwangerschappen niet misselijk geweest! Wel was ik bij de tweede zo nu en dan wat weëig op de maag, maar als ik dan wat at, dan was dat gevoel ook weer weg.

Dus je hoeft niet per sé misselijk te worden hoor

20. renaatje86

renaatje86 Bekend lid

4 feb 2011
    597
    22
    18
    Ik ben kapster
    in het mooie drenthe
    Hey hallo! Ik heb zelf tot nu toe ook geen last van misselijkheid gelukkig maar ja het is ook nog zo pril! Wel heb ik menstruatiekrampen niet continu maar toch, het ene moment helemaal geen trek in eten en het volgende wel maar als ik dat wat een zit ik ook zo vol! erg vaag!

Deel Deze Pagina