Vitamine c tabletten?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Chanel, 16 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chanel

Chanel Bekend lid

19 mrt 2006
    761
    0
    0
    Amsterdam
    Hallo,

Ik heb even een vraag momenteel slik ik ijzertabletten omdat me ijzerwaarden iets aan de lage kant zijn. Maar mag ik eventueel vitamine c tabletten van Roter in nemen? En hoeveel mag ik er dan per dag? Me verloskundige zei dat ik me ijzertabletten met sinaasappelsap in kan nemen zodat het beter wordt op genomen in me bloed. Alleen ik krijg last van maagzuur waar door ik bijna moet over geven. Sowieso als ik vruchtensap drink heb ik last van maagzuur terwijl ik voor me zwangerschap daar geen last van had. Drink wel af en toe vruchtensap maar niet veel.

Groetjes Chanel.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Chanel,

het ijzer wordt inderdaad beter opgenomen met vitamine C. Als sap niet gaat dan is zo'n vitamine C pil prima. Kijk even op de verpakking hoeveel je er per dag mag. Dat ligt aan de hoeveelheid vitamine C per tablet, die kan enorm verschillen. Als je verder wel groente en fruit eet is 1 zo'n pil bij je ijzertablet per dag voldoende. Of twee als je twee maal daags ijzer neemt. Je hebt niet snel te veel vitamine C omdat je het overschot weer uitplast. Maar overdrijven is niet nodig en ook niet aan te raden dus lees de verpakking even.

Mirjam

3. Chanel

Chanel Bekend lid

19 mrt 2006
    761
    0
    0
    Amsterdam
    Heel erg bedankt voor je antwoord :D Ik zal eens even kijken op de verpakking.

Deel Deze Pagina