Dit ben ik

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Froukje23, 9 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Froukje23

Froukje23 Lid

9 jan 2011
    19
    0
    0
    Hoi allemaal,

Ik weet sinds een paar dagen dat ik zwanger ben, maar het is nog niet echt doorgedrongen geloof ik ;)
    We waren gelukkig niet zo lang aan't proberen, dus voel wel dat we erg gelukkig mogen zijn dat het zo snel is gegaan.

Ik merk nu wel dat ik erg onzeker ben. Ik woon namelijk niet in Nederland, maar wil wel graag in Nederland bevallen. Voor mij begint nu dus een hele zoektocht naar hoe ik dat moet aanpakken. Ik weet al wel dat mijn verzekering het vergoed, gelukkig. Maar zoals de meeste hier, simpel naar de huisarts stappen zit er dus niet in.

Zijn er hier dames te vinden met ervaring hierin?

Ben erg blij met dit forum, want ik wordt er al heel wat wijzer door!
    :)

2. Drophy

Drophy Actief lid

23 feb 2009
    335
    0
    0
    Nederland!!
    Proficiat meid! Ook met de zoektocht hoe je het allemaal wilt aanpakken.

3. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Van harte gefeliciteerd!!

4. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Gefeliciteerd :D :D

5. kvinna

kvinna Niet meer actief

Gefeliciteerd!

Het is mij ook even door het hoofd geschoten om in NL te gaan bevallen, maar dat wilde ik uiteindelijk toch niet. Wel heb ik toen veel gelezen over kraamhotels: daar kun je bevallen en tien dagen (dacht ik) blijven liggen, geheel verzorgd, met partner erbij. Lijkt me een goede optie, want anders moet je iets gaan huren en zorgen dat je daar kraamzorg krijgt o.i.d. en dat lijkt me zéér omslachtig (als het al kan).
    En hier in Zweden is het (i.t.t. NL) trouwens zo dat de vk die je tijdens je zwangerschap begeleidt niet de vk is die de bevalling doet. Als je je controles laat uitvoeren in het land waarin je woont en dan je medisch dossier meeneemt naar NL, hebben ze volgens mij voldoende info om je tijdens de bevalling goed te begeleiden.

6. Froukje23

Froukje23 Lid

9 jan 2011
    19
    0
    0
    Bedankt allemaal!

En bedankt Kvinna, ik had dit kraamhotel ookal gevonden, maar ik ben bang dat dit niet vergoed wordt door mijn verzekering. Dat ga ik dus nog even navragen.

Het voortraject wil ik ook graag in NL doen omdat ze hier (tsjechie) toch echt een heel andere kijk op alles hebben. Daarbij spreek ik de taal niet... Dus kies ik voor de 'makkelijke weg'

Ik heb er gelukkig alle vertrouwen in dat het goed gaat komen.

7. kvinna

kvinna Niet meer actief

Jammer, leek me zelf errug comfortabel! Succes met uitzoeken.

8. noname

noname Bekend lid

18 aug 2008
    679
    0
    0
    Gefeliciteerd!

Deel Deze Pagina