Nou.. thuis na een stressvolle middag. Al paar weken thuis ivm de harde buiken.zoals de meeste inmiddels weten, vorige keer dreigende vroeggeboorte met 28 weken, gelukkig uiteindelijk voldragen. Al weken onrustig maar laatsye dagen voelde t anders, was zelf ook onrustig. Op aandringen van m'n man toch de verloskundige gebeld vandaag en mocht gelijk even komen. 2 WK terug geen ontsluiting oid op de reguliere controle. Vanmiddag 1cm bij toucheren en ze voelde mijn harde buiken ook duidelijk. Naar t ziekenhuis gestuurd, ctg viel mee,baby doet t goed, inwendig onderzoek wilde ze niet nog een keer doen omdat t enkel prikkelt. Baarmoedermond is nog 3,6 cm dus netjes en dus weer thuis. Ik ben t daar wel mee eens, maar ook heel bang dat t toch doorzet!! Van deze cm ook geen hele duidelijke klachten oid gehad, alleen de bekende onrust... Zucht. Moest t even delen hoor
Nou het wordt jou ook niet makkelijk gemaakt zeg. Hebben ze nu een plan hoe nu verder? Meer controles? Wel fijn dat je baarmoedermond nog op lengte is. Succes ermee, hopelijk blijft de kleine nog lekker binnen zitten.
Ik moet rustig aan doen en bij verandering gelijk bellen.. over 1,5 week weer verloskundige. Verder is t afwachten.
Nee, geen cerclage. Omdat m'n zoontje met 40 WK is geboren zijn er geen voorzorgsmaatregelen genomen. M'n buik blijft onrustig. Kramperig en harde buiken. M'n bekken doet ook mee. Pfft.. en dan moet ik nog zo een tijd!! Hoop ik. Die onzekerheid is gewoon zo naar.
Oh nee toch. Ik schrik van je bericht. Wat onwijs spannend toch weer! Ik hoop dat het stabiel blijft en het over 1.5 week nog stabiel is. Die spanning is zo onwijs vervelend! Wel heel positief dat je baarmoedermond nog zo'n mooie lengte heeft! Hoop voor je dat de krampen afnemen!
Ik begrijp echt echt écht niet dat je VK je bij 25 weken gaat toucheren; zoals ze in t ziekenhuis al zeggen prikkelt dat en eigenlijk is het dus echt een fout om dat te doen bij deze termijn. Als je al een keer bevallen bent kan je al vroeg in je zwangerschap een beetje ontsluiting hebben omdat de hele baarmoedermond wat "slapper" is. Het zegt dus eigenlijk niet zoveel... Het belangrijkste is dat de baarmoedermond niet verkort. Als je nog eens bij de VK terecht zou komen omdat je denkt dat t door gaat zetten zou ik niet laten toucheren en meteen laten doorsturen voor echo. Je wil echt niet dat ze met t toucheren even t laatste zetje geven... sterkte en hou die kleine nog maar een paar maandjes binnen
Haaj, hmm omdat t de vorige keer ineens verkort was en ik ontsluiting had, hebben ze al een aantal keer gevoeld of ik geen ontsluiting had of t verkort was. 2,5 week terug was er nog niks aan ontsluiting. En omdat ik nu klachten had heeft ze opnieuw gevoeld... eigenlijk vond ik t een logische stap, als t allemaal goed was geweest had ik niet naar t ziekenhuis gehoeven. Maar wellicht indd vanaf nu maar gelijk echo. Voor nu hou ik me rustig en hoop ik dat t voorlopig niet erger wordt!
Eerlijk gezegd denk ik ook dat echo's beter zijn, verloskundige wilde mij ook nooit toucheren maar ik kreeg echo's inwendig. Misschien kun je vragen of je vanaf nu tot een week of 32 elke 2 WK een echo mag in t ziekenhuis? Mijn zus had ook altijd een centimeter na haar eerste bevalling. Misschien is het normaal idd. Maar je schrikt toch. Hou je taai schat het komt vast goed en hopelijk valt het mee!
Mjah, mwah. T blijft rommelen maar wordt niet erger. Gewoon lastig, weet niet zo goed meer wat ik nou voel en wat ik er mee moet! Lief dat je t vraagt. Jij kan echt ieder moment gaan bevallen, wat spannend!!!!! Hoe voel je je? Heb je nog van de laatste weken kunnen genieten?
Lastig @Ukkie1 . Je bent nu natuurlijk logischerwijs ook extra op je hoede. Heb je echt harde buiken?
Ja, de verloskundige voelde ze ook duidelijk aan mnm'buik toen ik t aangaf een kramp te voelen. Vandaag lijkt t weer iets rustiger..
Hoi hoi, Blijft spannend dus! Zo lastig is dat die vervelende harde buiken. Zou het ook een groeispurt kunnen zijn waar je meer last van hebt? Ik hoop dat het afzakt. Ja hier kan het elk moment beginnen, zo spannend en leuk! Heb er echt zin in. Heb idd nog heel erg genoten van de laatste weken zorgeloos zwanger zijn, hoewel ik het wel erg zwaar vind nu, vanwege onwijs veel harde buiken en krampen etc. Maar t zet dus niet door. Sterkte meid! en hopelijk maak je je niet vreselijk veel zorgen maar kun je het toch een beetje van je af zetten. Gelukkig gelukkig dat je baarmoedermond nog zo mooi van lengte is. Hou ons op de hoogte!
Poe sterkte meid! Fijn dat de lengte nog wel goed was. Lastig he die harde buiken, zo herkenbaar wat je zegt dat je gewoon soms niet meer weet wat je nu voelt en wat je er mee moet. Ik duim voor je dat het lang rustig blijft en je kindje lekker blijft zitten waar het nog weken hoort te zitten! Hou je taai!
Nou meiden, ik lig weer aan t CTG ... Sinds gisteravond pijn in m'n buik en krampen, vannacht wakker van geworden. Helaas ook goed zichtbaar op ctg.... Zo echo Vd baarmoedermond etc. Bah , ik maak me zorgen!
Helaas toch funneling en bmm daarbij 2 cm. Nu overleg hoe verder.... Op ctg ook goed de harde buiken te zien. Baby doet t gelukkig wel goed.