Snelle hartslag

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Achterkantvandemaan, 19 apr 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.570
    7.565
    113
    Onze bijna peuter (in juni wordt hij 2 jaar) heeft een gigasnelle hartslag in rust en slaap. Ik weet niet of dat normaal is, dus vandaar mijn vraag. Hoe snel hebben we nog niet geteld, maar we vinden het allebei (vader en ik) opvallend.

    Hij slaapt tussen ons in dus we kunnen het goed voelen/horen. Het is er altijd, ik denk dat het hart niet sneller kan kloppen dan dan het nu doet. Zouden we dat moeten laten checken of is het bij een dreumes/peuter heel normaal?
     
  2. Esther2901

    Esther2901 Fanatiek lid

    3 jul 2014
    1.334
    1.008
    113
    Ik lees op internet dat voor kinderen van 1-2 jaar de rusthartslag tussen 100-150 ligt. En bij extreme belasting zou het tot 190 mogen gaan.
     
  3. blij83

    blij83 Fanatiek lid

    5 jun 2012
    1.986
    1.753
    113
    Eigenlijk is dat al genoeg reden om het gewoon eens te laten checken bij de huisarts/ CB toch. Dan wordt je of gerustgesteld of ze delen je zorg. Maar het feit dat jullie het beiden zo opvallend vinden, en je je misschien ook onrust maken, vind ik een reden voor een check. Anders blijf je er ook maar heel de tijd op letten toch. Sterkte,
     
  4. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.560
    16.141
    113
    Vrouw
    Zijn jullie op de hoogte van wat de normaal waarden zijn voor jonge kinderen ?
    Anders zelf eens de hartslag timen en tellen ( je kent het wel 15 seconden tellen en meten en x 4 doen en je weet hoeveel slagen per minuut hij heeft).

    Wanneer je dan echt boven het gemiddelde zit kan je er mss eens laten naar luisteren.
    Wanneer het prima binnen de normaal waarden valt moet je er uiteraard niets mee.

    Ook wel zorgen dat je in rust meet, want zoals iemand hier al deelde mag de hartslag dan nog wel een stukje hoger zijn.
     
  5. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    4.221
    5.444
    113
    Mijn eigen hartslag in rust is 50, dus een peuter met een gemiddelde hartslag van bv 130 in rust zit echt flink hoger - dat zou voor mij voelen als flink sporten ipv rustig liggen. Maar volkomen normaal :) Ik zou ook gewoon eens tellen, hou het een minuut bij en je weet of het écht hoog is of gewoon hoger dan jullie zelf gewend zijn maar normaal voor een peuter.
     
  6. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.570
    7.565
    113
    Dank jullie! We zullen eens beginnen met tellen inderdaad, dan weten we ook waar we het over hebben. Ik was me er niet bewust van dat het voor kinderen 1-2 jaar nog zo hoog zou zijn, dacht dat het iets was wat bij baby's hoorde.
     
  7. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.560
    16.141
    113
    Vrouw
    Blijft nog wel eventjes hoger .

    • Een kind jonger dan 1 jaar heeft een gemiddeld hartslag van 105 – 160 slagen per minuut. Met een extreme inspanning is de maximale hartslag 200.
    • Gemiddeld hartslag kind van 1 jaar en 2 jaar is tussen de 100 – 160 slagen per minuut en een maximale hartslag van 190.
    • Een kind van 3 jaar, 4 jaar en 5 jaar heeft een een gemiddelde hartslag van 95 en 140 hartslagen per minuut.
    • Een kind van 6 jaar, 7 jaar, 8 jaar, 9 jaar, 10 jaar en 11 jaar heeft een gemiddelde hartslag van 80 – 120 slagen per minuut. en een maximale hartslag per minuut tijdens extreme belasting van 180 slagen per minuut.
    • Gemiddeld hartslag kind van ouder dan 12 jaar is van 60 tot 100 slagen per minuut.
     
    Dubbelgeluk vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina