mijn dochtertje van 7 weken lijkt onverzadigbaar. Ze heeft haar flesje binnen een paar minuten leeg en komt na 2 uur alweer voor een volgende voeding. Het CB adviseerde om iets meer te geven, dan stopt ze vanzelf als ze genoeg heeft. Nou, die van ons die stopt volgens mij pas als de melk uit haar oren en neus loopt. Ze drinkt gewoon alles op.Bovendien heeft ze er volgens mij last van, want ze slaapt nu overdag bijna niet meer en is de hele tijd aan het woelen, slikken en herkauwen. 's nachts slaapt ze gek genoeg prima, ca. 5 uur achter elkaar. Huilen en spugen doet ze niet heel veel. Ik gebruik de difrax met S-speen, weet iemand of er spenen met nog kleinere gaatjes bestaan? Of is indikken misschien een oplossing?
Hai Woelie, Ik had dit probleem ook met mijn meisje. Ik ben toen overgestapt op de Nutrilon Forte (voor hongerige baby's) en ik moet zeggen Ideaal!! Ze slaapt nu zo echt 3 tot 4 uurtjes tot de volgende voeding en ik zie echt dat ze nu tevreden is.
Hoi, ja, heb ik ook al aan zitten denken,nutrilon forte. Ben je overgestapt in overleg met het cb? Die kan ik nu niet bereiken vanwege de kerst,maar zit er sterk aan te denken om vanmiddag gewoon een pak te halen om te proberen...
Ik denk dat jouw baby niet 'onverzadigbaar' is maar last heeft van de dingen die ik boven dik heb gedrukt. 1. heel snel drinken: kleine babys hebben een sterke zuigbehoefte, deze duurt per voeding ongeveer een half uur. Als ze heel erg snel drinkt, bevredigt ze haar zuigbehoefte niet, en blijft ze zuigen/drinken. Het is echt de bedoeling dat een baby minstens 20min over een voeding doet. om haar langzamer te laten drinken kun je het volgende doen: - een fles van Dr. Brown aanschaffen. Het zijn speciale flessen voor gulzige babys, ze hebben ook een speciale speen voor gulzige drinkers. Met die fles moet ze echt veel meer moeite doen (net zoals ze het aan de borst zou moeten). Daarnaast zorgt die fles ervoor dat er geen lucht in de maag komt, want heel goed werkt bij krampjes. - halverwege de fles stoppen en haar omhoog houden voor een boertje. Daarna weer verder gaan. 2. liggen woelen, slikken, herkauwen enz.. Dit in combinatie met telkens willen drinken kan wijzen op maagzuur. Kindjes die last hebben van zuur zijn vaak onrustig, slikken de opkomend zuur terug en liggen het te 'herkauwen'. Wat de last van zuur vermindert is weer drinken. Als een baby drinkt, voelt ze de maagzuur niet. Hierdoor willen deze baby constant drinken en lijken ze onverzadigbaar. Echter wordt de zuur alleen erger bij (te)veel drinken, dus beland je in een circeltje. Je kunt het beste even de bovenstaande tips proberen EN haar voeding misschien een beetje indikken met JBPM. Ervoor zorgen dat ze aan haar zuigbehoefte voldoet en dat haar voeding goed zakt (lang rechtop houden).